شناسه خبر: ۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

جلوگیری از هک شدن گوشی | مراقبت از اطلاعات گوشی

اگر میخوای گوشیت هک نشه این کارا رو بکن! | با این روش ها مراقب اطلاعات گوشی همراهتون باشید!

هک شدن گوشی مصادف است با از دست دادن تمام اطلاعات شخصی و خصوصی. برای جلوگیری از این اتفاق باید راه های جلوگیری از هک شدن گوشی را بلد باشیم و به نوعی همیشه از هکرها یک قدم جلوتر باشیم!

هک

پر بازدید

ترینی‌ها :

آیا شما هم همیشه نگران هستید که صفحه های شخصی‌تان در فضای مجازی هک شود؟ بیشتر افراد به آسانی اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی‌شان را در گوشی همراهشان نگهداری می کنند. این افراد کار را برای هک کردن گوشی‌شان برای هکرها آسان تر می کنند. یعنی اگر گوشی شما مورد حمله دزدان و یا حتی هک شدن توسط هکرها قرار بگیرد اطلاعات شخصی شما به راحتی در اختیارشان قرار میگیرد! در این مقاله چگونگی مراقبت از اطلاعات گوشی را بررسی کرده ایم.

 

نکات مهم برای مراقبت از گوشی در برابر هک شدن

1. رد کردن درخواست پیوند خصوصی با ایمیل ارسال شده به گوشی‌تان

2.استفاده از سایت مطمئن و رمزگذاری شده

3.نصب آنتی ویروس بر روی تلفن همراه

4.گرفتن بک آپ یا همان نسخه پشتیبانی از اطلاعات

5.نصب نرم افزار ردیاب برای گوشی

6.انجام تایید هویت دو مرحله ای و فعال سازی آن

7.جلوگیری از انجام روت تلفن همراه هوشمند

رد کردن درخواست پیوند خصوصی با ایمیل ارسال شده به گوشی‌

برای محافظت از اطلاعات گوشی هوشمند خود باید از باز کردن پیوندهای ایمیل حتی اگر فرستنده آشنا باشید خودداری کنید. گوشی هوشمند به اندازه یک سیستم کامپیوتری در برابر ویروس ها حساس است و دربرابر فیشینگ که رایج ترین روش ورود بدافزار است مقاومت نمی کند و با قبول آن باعث می شود تا باج افزار به گوشی ما نفوذ کند.

استفاده از سایت مطمئن و رمزگذاری شده

اگر میخواهید با تلفن به یک شبکه مثل وای فای عمومی وصل شوید از سایت هایی که اطالاعات بانکی شما یا اطلاعات کارت اعتباری از شما می خواهند دوری کنید. اگر مجبور هستید و چاره ای ندارید حتما از یک شبکه خصوصی و ایمن استفاده کنید.

نصب آنتی ویروس بر روی تلفن همراه

برای محافظت از اطلاعات تلفن همراه هوشمند خود در برابر هک شدن توسط هکرها آنتی ویروس روی گوشی خود نصب کنید. این نرم افزارها به صورت پیشرفته و با امنیت بالا در سایت های مختلف وجود دارد. شما میتوانید با خریدن این آنتی ویروس یا دانلود آن از تلفن همراه و اطلاعات آن محافظت کنید.

گرفتن بک آپ یا همان نسخه پشتیبانی از اطلاعات

برای محافظت از اطلاعات گوشی هوشمند خود باید از اطلاعات آن بک آپ و پشتیبانی بگیرید. شما باید برای حفظ اطلاعات خود در هنگامی که گوشی‌تان با هر نحوی مثل گم شدن، هک شدن مورد تهدید قرار بگیرد، پشتیبانی گیری انجام داده باشید.

نصب نرم افزار ردیاب برای گوشی

در سایت های مختلف نرم افزارها ردیاب وجود دارد که میتواند گوشی شما را هنگامی که دزدیده شده باشد ردیابی کند. کاربران گوشی اپل find my iphone را باید روشن کنند و کاربران گوشی های اندروید find my device را باید فعال کنند این در صورتی است که خدای نکرده گوشی شما را دزد بزند. به هنگام گم شدن گوشی این قابلیت به پیدا شدن گوشی تلفن همراه‌شان کمک کند.

انجام تایید هویت دو مرحله ای و فعال سازی آن

احراز هویت دو مرحله ای اغلب برای حساب های بانکی که در تلفن همراه نصب شده اند انجام می شود. این تایید دو مرحله ای از پاک شدن و سرقت حساب های مالی شما توسط هکرها محافظت می کند.

جلوگیری از انجام روت تلفن همراه هوشمند

در هر گوشی تلفن همراهی یک بار این پیام روت شدن مشاهده شده است. شما نباید به این پیام توجه کنید و گوشی‌تان را روت کنید. زیرا با این کار تمام حفاظ هایی که هر کارخانه سازند بر روی گوشی ای که ساخته گذاشته است را از بین میبرید. و گوشی تلفن همراه به راحتی ساده ترین سیستم های امنیتی را هم از دست می دهد. البته لازم به ذکر است که به روز رسانی با روت فرق می کند. انجام به روز رسانی سیستم به طور مداوم به حفاظت از دستگاه و اطلاعات گوشی هوشمند شما کمک می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد