شناسه خبر: ۷۵
لینک کوتاه کپی شد

چای سبز | فواید چای سبز | مضرات چای سبز

چه زمانی چای سبز مصرف نکنیم؟ | باید و نباید های نوشیدن چای سبز

در این مطلب از سایت ترین تاپ با شما در مورد زمان هایی که نباید چای سبز مصرف کنید صحبت کرده ایم.

چای سبز

پر بازدید

ترینی‌ها :

نوشیدن چای سبز برای سلامتی بدن خواص زیادی دارد. از مهم ترین دلایلی که به خاطرش نوشیدن این دمنوش توصیه می شود، خاصیت لاغرکنندگی چای سبز است. اما زمان درست مصرف این چای کی است؟ و بهتر است برای تاثیر درمانی آن چه زمانی چای سبز را بنوشیم؟ ترین تاپ برای شما توضیح می دهد.

چرا چای سبز؟

اگر یک نوشیدنی سالم برای کاهش وزن، آبرسانی به بدن، تقویت حافظه و پیشگیری از انواع بیماری ها می خواهید؛ چای سبز مصرف کنید. اما در نوشیدن چای سبز نکات زیر را در نظر بگیرید!

چه زمانی چای سبز مصرف نکنیم؟

  • افراد مبتلا به بی خوابی

اگر از بی خوابی و یا سایر مشکلات مربوط به خواب رنج می‌برید و یا به عبارتی دچار اختلالات خواب هستید نوشیدن چای سبز قبل از خواب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

  •  هنگام بیدار شدن از خواب چای سبز مصرف نکنید.

زیرا آنتی اکسیدان قوی موجود در چای سبز موجب ترشح بیش از حد اسید معده شما می شد و شما را دچار ناراحتی های گوارشی و معده خواهد کرد.

 

  • هنگام مصرف دارو

ممکن است موجب تداخل شود و یا اثرات دارو را خنثی کند. همینطور ممکن است با مواد شیمیایی دارو واکنش نشان دهد و موجب ناراحتی گوارشی در شما شود.

  • پس از مصرف غذا

  پس از صرف غذا از مصرف چای سبز پرهیز کنید. زیرا به هضم سریع غذا کمک کرده و مانع جذب مواد مغزی آن می شود.

 

چای سبز

  •  در دوران بارداری

چندین مطالعه نشان داده‌اند که زیاده‌روی در مصرف چای سبز طی دوران بارداری ممکن است اثرات منفی روی سلامت مادر و جنین داشته باشد. مصرف بیش از ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز طی دوران بارداری، افزایش فشار خون مادر را به دنبال دارد‌. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که کافئین و تانن موجود در چای سبز می‌توانند سطح اسیدفولیک را در بدن کاهش دهند.

 

اسید فولیک یک نوع ویتامین ب محلول در آب است که از سقط جنین و نقص مادرزادی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مصرف زیاد چای سبز ممکن است خطر زایمان زودرس را افزایش دهد. با این حال به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است. بهتر است خانم‌های باردار قبل از مصرف چای سبز با پزشک خود مشورت کنند.

  • افرادی که مبتلا به سوزش معده هستند

سوزش سرمعده یک مشکل گوارشی است که به دلایل مختلفی از جمله استعمال دخانیات، چاقی، عادت‌های غذایی بد و مصرف زیاد چای سبز رخ می‌دهد. دانشمندان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن سبک زندگی غیرفعال زمانی که با مصرف بیش از حد چای سبز همراه شود، ممکن است احتمال ابتلا به سوزش سرمعده را افزایش دهد. یک مطالعه‌ی دیگر روی افراد آسیایی نشان داد که ترکیب موجود در چای سبز به نام «تئوفیلین» ممکن است باعث رفلاکس اسید معده شود.

به طور کلی بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری از آن جایی که حاوی مقدار زیادی کافئین است، ممکن است معقول باشد که آن را صبح و در روز بنوشید و از نوشیدن آن قبل از خواب خودداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد