شناسه خبر: ۷۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه ترین تست هوش دنیا | ساده ترین آزمون هوش جهان

کوتاه ترین تست هوش جهان با سه سوال | نمره تست هوش شما چقدر است؟

کوتاه ترین تست هوش جهان فقط از 3 سوال تشکیل شده است که در نگاه اول بسیار ساده و آسان به نظر می رسد.

تست هوش

پر بازدید

ترینی‌ها :

یکی از جذاب ترین سرگرمی هایی که افراد مختلفی را به خود جذب می کند، انجام تست هوش است. تست های هوش زیادی توسط روانشناسان در دنیا طراحی شده اند که تنها بعضی از آنها به لحاظ علمی تایید شده اند. یکی از این تست ها که ی بسیار کوتاه است، به وسیله  پروفسور شِین فِرِدریک طراحی شده است.

 «کوتاه‌ترین تست هوش جهان» تنها ۳ سؤال دارد – آیا می‌توانید به درستی جواب دهید؟

آیا نمره‌تان به اندازه دانشجویان هاروارد و پرینستون است؟

آیا می‌خواهید ظرفیت فکری خود را بدون صرف دو ساعت (و احتمالاً هزینه زیاد) در یک تست هوش کامل بسنجید؟ تست بازتاب شناختی (CRT) ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد، اما هشدار می‌دهیم، به دست آوردن نمره کامل سخت‌تر از آن است که فکر می‌کنید.

ضمن اینکه صرفا یک تست ساده و در مورد اندازه‌گیری ضریب هوشی و تست‌های هوش استاندارد، حرف و حدیث بسیار است. اما دست‌کم سوال‌ها زیر شما را به چالش می‌کشند.

تست هوش

معرفی تست بازتاب شناختی (CRT)

این تست توسط پروفسور شِین فِرِدریک (Shane Frederick) از دانشگاه یِیل (Yale University) در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد (هرچند که در آن زمان در MIT مشغول به کار بود) و شامل سه سؤال ریاضی است که هدف آن ارزیابی پاسخ‌های غریزی در برابر فرآیندهای فکری منطقی شما است.

سؤالات تست هوش

_ یک چوب بیسبال و یک توپ در مجموع ۱.۱۰ دلار می‌ارزند. چوب بیسبال ۱ دلار از توپ گران‌تر ااست. توپ چقدر هزینه دارد؟

_ اگر ۵ ماشین ۵ دقیقه طول بکشد تا ۵ ابزار بسازند، ۱۰۰ ماشین چقدر طول می‌کشد تا ۱۰۰ ابزار بسازند؟

 

_ در یک دریاچه، یک تکه نیلوفر آبی وجود دارد. هر روز، اندازه این تکه دو برابر می‌شود. اگر ۴۸ روز طول بکشد تا تکه نیلوفر آبی کل دریاچه را بپوشاند، چند روز طول می‌کشد تا نصف دریاچه را بپوشاند؟

 

در نگاه اول، این سؤالات ممکن است بسیار ساده به نظر برسند، اما باید به خاطر داشته باشید که فِرِدریک آن‌ها را به‌طور خاص طراحی کرده است تا ببینید چقدر می‌توانید شهود خود را نادیده بگیرید و به جای آن رویکرد تحلیلی‌تری اتخاذ کنید.

جواب تست هوش

۵ سنت – آیا گفتید ۱۰ سنت؟ این پاسخی است که فِرِدریک انتظار داشت. اما یک توپ ۵ سنتی به اضافه یک چوب بیسبال ۱.۰۵ دلاری در مجموع ۱.۱۰ دلار می‌شود.

 ۵ دقیقه – پاسخ غریزی ممکن است ۱۰۰ دقیقه باشد، اما با بررسی دقیق‌تر، هر ماشین به تنهایی ۵ دقیقه طول می‌کشد. با افزایش تعداد ماشین‌ها، هر ماشین همچنان ۵ دقیقه طول می‌کشد.

  ۴۷ روز – پاسخ اشتباه محتمل ۲۴ روز است، زیرا ممکن است به‌طور غریزی زمان را نصف کنید. اما اگر هر روز اندازه تکه دو برابر شود، یعنی یک روز قبل از ۴۸ روز نصف اندازه بوده است، بنابراین پاسخ صحیح ۴۷ روز است.

نتیجه‌گیری

چند پاسخ صحیح داشتید؟ نگران نباشید اگر نمره بالایی نگرفتید؛ دلیل‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تست‌های هوش باید با احتیاط تفسیر شوند.

 فقط ۲۰ درصد از کسانی که در دانشگاه هاروارد، ۲۶ درصد در پرینستون و ۴۸ درصد در MIT – برخی از معتبرترین مؤسسات علمی جهان – توانستند هر سه پاسخ را درست بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد