شناسه خبر: ۷۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

منع خرید گردو در تویسرکان | ممنوعیت فروختن گردو در کرمانشاه

مردم این شهر ایران اجازه خرید و فروش گردو را ندارند!

پایتخت گردوی ایران از خرید و فروش گردو تحریم شده است و از مردم خواسته شده، در صورت مشاهده اطلاع دهند.

گردوی تویسرکان

پر بازدید

ترینی‌ها :

عجیب ترین ممنوعیت دولتی در پایتخت گردوی ایران اتفاق افتاده است. دادستان عمومی و انقلاب تویسرکان از ممنوع بودن خرید و فروش گردو در شهرستان تویسرکان تا پایان شهریورماه سال‌جاری خبر داد.

 شهرستان تویسرکان در استان کرمانشاه، با وجود بیش از ۶۰۰۰ هکتار باغات گردو با میانگین تولید سالیانه ۱۷ هزار تُن مغز گردوی مرغوب در مقیاس بین‌المللی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته و این محصول شهرستان در سازمان کشاورزی، غذا و خوار و بار جهانی(فائو) به ثبت جهانی رسیده است.

 دادستان عمومی و انقلاب تویسرکان خاطرنشان کرد: شهروندان تویسرکانی در صورت مشاهده مغازه، انبار یا منازلی که قبل از پایان شهریور اقدام به خرید و جمع آوری گردو می‌کنند، مراتب را به کلانتری و پاسگاه محل اطلاع دهند تا ضمن برخورد قانونی، مکان‌های جمع‌آوری گردو تعطیل شوند.

مصطفی ربانی افزود: با توجه به مراجعات متعدد کشاورزان و باغداران عزیز و با هدف پیشگیری از سرقت از باغات گردو، خریدوفروش گردو تا پایان شهریورماه سال‌جاری ممنوع است.

وی با بیان اینکه برای کسانی که قبل از تاریخ ذکر شده اقدام به خرید و فروش گردو و یا اقدام به خرید گردوهای مسروقه کنند، پرونده قضایی تشکیل و برابر قانون برخورد خواهد شد، تصریح کرد: باغدارانی که قبل از تاریخ ذکر شده قصد برداشت و فروش محصول خود را دارند می‌بایست با اخذ مجوز از کلانتری یا پاسگاه محل خود این کار را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان تویسرکانی در صورت مشاهده  مغازه، انبار یا منازلی که قبل از پایان شهریور اقدام به خرید و جمع آوری گردو می‌کنند، مراتب را به کلانتری و پاسگاه محل اطلاع دهند تا ضمن برخورد قانونی، مکان‌های جمع‌آوری گردو تعطیل شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد