شناسه خبر: ۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

لاغر شدن |‌ ورزش برای لاغر شدن | بهترین ورزش ها برای لاغر شدن

این ورزش ها در کمترین زمان لاغرت می کنه | بهترین ورزش ها برای لاغری

آیا میدانید بهترین ورزش ها برای لاغر شدن کدامند؟ برای لاغری دو فاکتور مهمی که باید رعایت شود ورزش و رژیم غذایی هستند.تا انتهای این مقاله با ما باشید.

لاغر شدن

پر بازدید

ترینی‌ها :

ورزش یکی از عوامل موثر در شادابی روح و سلامتی بدن است. همچنین میتواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. امروزه لاغر شدن و تناسب اندام به یکی از ملاک های مهم تبدیل شده است و اولین مرحله برای لاغری درست کردن رژیم غذاییتان در آشپزخانه است! اما یادتان نرود هیچ کاهش وزنی بدون ورزش کردن ماندگار و سالم نیست.

 

بهترین ورزش ها برای لاغری

طناب زدن

طناب زدن یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری می باشد. چند دقیقه ورزش با طناب در حدود ۱۲۰ کالری انرژی می سوزاند. طناب زنی یک ورزش بسیار آسان است که در فضاهای کوچک هم قابل اجرا می باشد.طناب زنی یک ورزش برای لاغری کل بدن است. با انجام یک دوره منظم طناب زنی می توانید شاهد کاهش وزن خود باشید. علاوه بر تاثیر طناب زنی در کاهش وزن، این حرکت ورزشی در تقویت تعادل، سرعت و چابکی موثر هست. و یکی از بهترین روش ها برای تقویت عملکرد قلبی عروقی می باشد.

لاغر شدن

شنا

اگر برای کاهش وزن به دنبال ورزشی هستید که با فعالیت کم نتایج زیادی داشته باشد به شما شنا را پیشنهاد می کنیم یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری با فعالیت کم و تفریح زیاد است. می توان گفت شنا یک ورزش برای لاغری کل بدن است.شنا شامل حرکات های گوناگونی هست که این حرکات همانند ورزش های هوازی عمل می کنند و بدنتان را به چالش می کشند. هر ساعت شنا کردن در حدود ۸۹۲ کالری انرژی می سوزاند.

کافیست روزانه چند دور در استخر شنا کنید تا تاثیرات شگفت انگیز این ورزش در لاغری و کاهش وزن را ببینید. ناگفته نماند که شنا تاثیر زیادی در کاهش سایز دور کمر دارد.

 

لاغر شدن

بسکتبال

بسکتبال یک ورزشی تیمی عالی که به شما در چربی سوزی و تقویت سیستم قلبی_ عروقی کمک می کند. می توان گفت بسکتبال بهترین ورزش برای لاغری سریع است. البته باید یاداور شد که بسکتبال از جمله بازی های تیمی پرطرفدار در سراسر جهان می باشد.علاوه بر ورزش، جنبه تفریحی هم دارد. ورزش بسکتبال علاوه بر چربی سوزی تاثیرات دیگری هم دارد. از جمله تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت ذهن.

اگر انجام ورزش بسکتبال به یکی از عادت های روزانه شما تبدیل شود، مطمئن باشید که در اثر این ورزش سالهای سال از نظر جسمی و روحی شاداب هستید.

لاغر شدن

با قهوه سه سوته لاغر شو! | بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

دویدن

یکی دیگر از بهترین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دویدن است. این حرکت ورزشی آسان تنها نیاز به یک جفت کفش مناسب دارد. روزانه چند کیلومتر دویدن سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد از این طریق سبب از بین رفتن چربی های اضافه می شود. علاوه بر این افزایش استقامت بدن از دیگر فواید دویدن است. البته در مورد دویدن بهتر است یاداور شد روند افزایش سرعت و مسافت باید به آرامی انجام شود تا بدن آسیب نبیند.

لاغر شدن

دوچرخه سواری

ورزش و لاغری سریع با دوچرخه سواری محقق می شود‌، زیرا با هر ساعت دوچرخه سواری در حدود ۵۰۸ کالری سوزانده می شود. دوچرخه سواری یک ورزش هوازی می باشد که در عین حال مفرح و لذت بخش است.اما اگر قصد شما از انجام دوچرخه سواری کاهش وزن می باشد طریقه انجام آن کمی متفاوت می شود. برای تجربه لاغری با دوچرخه سواری باید میزان کالری که می سوزد در نظر بگیریم.به عنوان مثال هنگامی که با سرعت زیاد پدال میزنیم در مقایسه با پدال زدن آرام کالری بیشتری سوزانده می شود.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار دوچرخه سواری می تواند تاثیرات زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

لاغر شدن

تکواندو

تکواندو بهترین ورزش برای لاغری است زیرا انجام این ورزش در هر ساعت حدود ۹۳۷ کالری می سوزاند. تکواندو یک ورزش رزمی است. با انجام تکواندو می توان ورزش و لاغری سریع را تجربه کنید.تفاوت تکواندو و دیگر ورزش های رزمی در تکنیکهای ضربات پا است. افرادی که ورزش تکواندو را انجام می دهند قدرت بدنی، انعطاف و استقامت بدنشان افزایش می یابد.

لاغر شدن

کرانچ

کرانچ یک حرکت ورزشی که تاثیر زیادی در چربی سوزی دارد. می توان گفت بیشترین چربی سوزی و لاغری شکم را با انجام حرکات کرانچ تجربه می کنید. عضلاتی که در این حرکت ورزشی درگیر می شوند عضلات راست شکمی هستند.باید یاداور شد برخلاف تصور خیلی از افراد کرانچ حرکت ساده ای نیست. این حرکت اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای تجربه چربی سوزی با کرانچ باید طبق اصول آن را انجام داد.

لاغر شدن

پلانک

پلانک یک حرکت بدنسازی است که به طور کل می توان گفت همه عضلات بدن را درگیر می کند. و از بهترین ورزش برای لاغری است. انجام این حرکت ورزشی بیشتر بستگی به توانایی برای ماندن در حرکت دارد. زیرا برای انجام پلانک باید برای مدت معینی در این حرکت بمانید.آسانترین روش پلانک همان حرکت شنا سوئدی است که می توان آن را روی دست ها و آرنج انجام داد. برای چالشی تر کردن پلانک می توان آن را روی یک دست و یک پا انجام داد.تاثیرات این حرکت ورزشی زیاد است.

علاوه بر افزایش انعطاف و تقویت عضلات سبب افزایش سوخت و ساز هم می شود که این اثر خود کاهش وزن را به همراه دارد.

لاغر شدن

حلقه زدن

اگر برایتان سوال پیش می آید که چه ورزش هایی برای لاغری خوب است ؟ باید بگوییم یکی از روش های آن حلقه زدن است. ورزش حلقه علاوه بر اینکه ضربان قلب با بالا می برد ، عضله های مختلف بدن را نیز درگیر می کند. حلقه زدن علاوه بر اینکه شکم و پهلو را آب می کند ، همه جای بدن را نیز تحت تاثیر قرار داده و لاغر می کند ولی بیشترین تاثیرش در شکم و پهلو است.

اگر تصمیم گرفته اید که با حلقه خود را لاغر کنید ، ابتدا باید حلقه ای را خریداری کنید که متناسب با سایز شما باشد. سپس پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و حلقه را با دستانتان به کمر خود چسبانده و با حرکت کمر به شکل یک دایره فرضی حلقه را حرکت دهید.

شما اگر روزانه ۲۰ دقیقه حلقه بزنید ۱۴۰ کالری کم می کنید. حلقه را می توان به عنوان بهترین ورزش برای لاغری در کنار بقیه ورزش ها دانست.

لاغر شدن

لاغری شکم با توپ

استفاده از توپ های ورزشی می تواند تاثیرات مثبتی در جهت چربی سوزی داشته باشد. با انجام حرکات ورزشی با توپ می توانید عضلات شکم خود را تقویت کنید. در ادامه با چند ورزش برای لاغری شکم با توپ آشنا می شویم.توپ مقاومتی توپ مورد استفاده برای انجام این حرکات است. توپ مقاومتی یک توپ نرم و سبکی می باشد که اندازه های مختلفی دارد. سایز توپ مناسب هر فرد با توجه به قد فرد مشخص می شود.

استفاده از توپ مقاومتی علاوه بر تقویت عضلات شکم سبب تقویت تعادل نیز می شود. بهترین ورزش برای لاغری  شکم با توپ این است که به پشت روی توپ مقاومتی دراز بکشید.

لاغر شدن

ورزش کردن چه مزایایی دارد؟

۱-بهبود سلامت استخوان‌ها

ورزش، مفید بودن خود را برای استخوان‌ها در چندین سطح نشان می‌دهد. ورزش‌هایی که در آنها وزن بدن باید تحمل شود مانند پیاده‌روی و بالا رفتن از پله‌ها و همچنین ورزش‌هایی مانند تنیس، دویدن و حتی رقصیدن همگی به سلامت استخوان ها کمک می‌کنند. ورزش‌های قدرتی نیز علاوه بر اینکه باعث تحریک رشد استخوانی می‌شوند، مانع از دست دادن استخوان نیز هستند. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید توصیه می‌شود ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و دویدن را همراه با ورزش‌های قدرتی به صورت ترکیبی انجام دهید.

لاغری سریع در 3 روز با یک میوه | سریع و بدون دردسر لاغر شو! + روش

۲- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های تهدید کننده‌ی زندگی

لیست بیماری‌هایی که ورزش می‌تواند به پیشگیری از آنها کمک کند یا بهبودشان دهد، بسیار طولانی است. ورزش به روش‌های متعددی سلامت قلب را بهبود، واکنش بدن به انسولین را افزایش، تعداد و شدت دفعات حملات آسمی را کاهش می‌دهد. همچنین عضلات را تقویت می‌کند تا به پیشگیری از درد مفاصل کمک کند.

 

۳- بهبود خلق و خو معمولا بعد از یک ورزش خوب

به دلیل ترشح اندورفین احساس نشاط می‌کنید. محققان بر این باورند که ترشح انتقال دهنده عصبی اپی‌نفرین نیز، از دیگر دلایل بهبود در خلق و خو است.

 

۴- افزایش سطح انرژی

بهبود در جریان خون و در پی آن تقویت انتقال اکسیژن و مواد مغذی، دلایل اصلی این هستند که ورزش باعث افزایش سطح انرژی‌تان می‌شود. تحقیقات نشان داده اگر در هفته تنها سه مرتبه به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کنید، احساس خستگی کمتر و انرژی بیشتری دارید. اگر با ورزش تنها به دنبال افزایش انرژی هستید، توصیه می‌کنیم ورزش‌هایی با شدت کم را امتحان کنید.

 

۵- داشتن خواب بهتر

ورزش به طرق مختلفی روی خواب تاثیر می‌گذارد. ورزش نه تنها به خسته شدن ذهن و بدن کمک می‌کند، بلکه واکنش استرسی به محرک‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

 

۶- تقویت زندگی جنسی

اندورفینی که بدن بعد از یک ورزش درست و حسابی ترشح می‌‌کند، باعث بهبود ترشح هورمون‌های جنسی می‌شود. علاوه بر آن کاهش استرس، افزایش انرژی و تقویت جریان خون همگی برگ‌های برنده‌ای هستند که به تقویت زندگی جنسی‌تان کمک می‌کنند. یکی از بهترین ورزش‌هایی که می‌تواند کمکت‌ان کند، ورزش عضلات لگن است.

 

۷- بهبود حافظه

تحقیقات نشان داده انجام ورزش‌های هوازی به صورت مرتب، باعث افزایش سایز هیپوکامپ می‌شود. هیپوکامپ در مغز قرار دارد و مسئول حافظه کلامی و یادگیری است.

 

۸- داشتن پوستی صاف‌تر

همانطور که گفتیم ورزش جریان خون را افزایش می‌دهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست‌تان می‌رسد. این ترکیب همچنین به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن پروتئینی است که به پوست، قدرت و خاصیت کشسانی می‌دهد. اگر ورزش بیرون از خانه را انتخاب کردید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. ورزش میتواند با افزایش اکسیژن رسانی به پوست، موجب شفافیت و جوانی آن در طول زمان شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد