شناسه خبر: ۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد

کره بادام زمینی | مضرات و فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی چطوری می تونه هم خوشمزه باشه هم مفید؟! | کره بادام زمینی چه مواد مغذی دارد!

کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و پروتئین ها و ویتامین هاست که برای بدن مفید است اما مضرات خودش را نیز دارد.

کره بادام زمینی

پر بازدید

ترینی‌ها :

کره بادام زمینی یکی از محبوب ترین خوراکی ها در سطح جهان است. کره بادام زمینی یکی از خوراکی هاییست که سن نمیشناسد و از پیر و جوان عاشق این خوراکی هستند! کره بادام زمینی سرشار از پروتئین ، ویتامین و مواد مغذی است و خوردن این خوراکی برای بدن خالی از لطف نیست. اما آیا کره بادام زمینی تماما فایده دارد؟

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

کره بادام زمینی دارای مواد مغذی فراوانی است به طوری که داخل یک قاشق آن حدود ۳ میلی گرم ویتامین E وجود دارد که آنتی اکسیدان قوی است. وجود ۴۹ میلی گرم منیزیم در آن، به استخوان سازی بدن کمک می‌کند و همچنین ۲۰۸ میلی گرم پتاسیم در آن وجود دارد. این کره گیاهی ۸۵ درصد چربی غیر اشباع و مفید دارد بنابراین تضمین کننده سلامت قلب است. هر ۱۰۰ گرم از این ماده غذایی دارای ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است و به ترمیم سلول‌های بدن کمک خواهد کرد.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

مواد تشکلیل دهنده اصلی

ارزش
چربی کل 49.540 گرم
کربوهیدرات 23.98 گرم
پروتئین 21.93 گرم
قندها 6.50 گرم
کربوهیدرات خالص 18.28  گرم
کلسیم 54.00 میلی گرم
مس 0.57 میلی گرم
آهن 2.16 میلی گرم
منیزیم 179.00 میلی گرم
فسفر 335.00 میلی گرم
پتاسیم 592.00 میلی گرم

 

کره بادام زمینی

 

دیگه لازم نیست کره بادام زمینی بخری؛ تو خونه درستش کن

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای لاغری

اگرچه این کره ۱۸۰ تا ۲۱۰ کالری دارد، اما حقیقتاً ماده‌ای رژیمی است. وجود فیبر و پروتئین در کره بادام زمینی، باعث می‌شود که شما مدت زمان زیادی را سیر بمانید و همین موضوع موجب می‌شود که کمتر به سمت خوردن غذا بروید.

 کره بادام زمینی برای چاقی صورت

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کره بادام زمینی هم باعث لاغری می‌شود و هم چاقی؟! بله درست است. همانطور که مصرف کم این کره گیاهی به لاغری کمک می‌کند، مصرف زیاد آن هم باعث افزایش وزن و زیباتر شدن اندام و چهره می‌شود.

جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات

آجیل‌ها از جمله بادام زمینی، گردو، بادام درختی و غیره منبعی غنی از چربی‌های سالم و مواد معدنی مفیدی مانند ویتامین E هستند که می‌تواند سلامت پروستات را بهبود ببخشند و از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کنند. این مورد، یکی از مهمترین خواص کره بادام زمینی برای مردان است.

جلوگیری از ابتلا کودکان به بیماری عفونی

از آنجایی که این کره دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است، از بیمار شدن کودکان و همچنین ابتلای کودک به بیماری های عفونی و ویروسی جلوگیری می کند. به طور کلی مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک زیادی می کند.

مضرات کره بادام زمینی

مضرات کره بادام زمینی برای معده

این کره دارای مقدار زیادی چربی می باشد و به طور کلی غذای سنگینی محسوب می شود. به همین دلیل افرادی که بیش از حد از آن استفاده می کنند و معده حساسی دارند، نمی توانند به راحتی این غذا را هضم کنند و دچار یبوست، ریفلاکس های مکرر و حالت تهوع می شوند.

مضرات کره بادام زمینی بر روی بیماری دیابت

یکی از ترکیبات موجود در این کره قند موجود در آن می باشد که مصرف متعادل آن برای افراد مختلف مشکلی ایجاد نمی کند. اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند بیماری دیابت را در افراد مختلف ایجاد و یا تشدید کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد