شناسه خبر: ۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

میوه های قند دار | قند میوه ها

چه میوه هایی بیشترین قند را دارند؟ | میوه هایی که سرشار از قند هستند!

میوه های کم قند و پرقند هردو نیاز بدن هستند اما نحوه و میزان استفاده از آن ها برای هریک از ما متفاوت است. در اینجا میوه ها را به ترتیب کمترین قند معرفی می کنیم.

میوه

پر بازدید

ترینی‌ها :

زمانی که احساس افت قند داریم میوه های سرشار از قند به دادمان میرسند . هم تغذیه ای سالم هستند هم به بالا رفتن قندمان کمک می کنند. میوه های با قند بالا جایگزین های خوبی برای تنقلاتی مثل چیپس و پفک و .... هستند زیرا شما با خوردن میوه آن هم میوه هایی با قند بالا در حال تزریق قند و رفع گرسنگی به بدنتان هستید هم تغذیه ای سالم خواهید داشت.

 

نگاهی کلی به قند میوه ها

یک راه سریع برای فکر کردن در مورد اینکه کدام میوه ها دارای پایین ترین سطح قند هستند، از این قوانین استفاده کنید. میوه هایی که در ادامه در ابتدا معرفی خواهیم کرد از پایین ترین سطح قند به بالاترین مقدار قند قرار گرفته اند: 

توت ها

اینها عموماً میوه هایی با پایین ترین سطح قند هستند و هم چنین دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگر می باشند. لیمو نیز در پایین ترین رده قرار دارند. 

 

میوه های تابستانی

طالبی، هلو، نارنگی و زردآلو در دومین رده قرار دارند. 

 

میوه های زمستانی

سیب، گلابی، و مرکبات شیرین مثل پرتقال میزان قند متوسطی دارند. (لمون و لیمو نیز حاوی شکر پایینی هستند). 

 

میوه های گرمسیری

آناناس، انار، انبه، موز، و انجیر تازه حاوی شکر زیادی هستند (گوآوا و پاپایا کم تر از بقیه است). 

 

میوه های خشک

خرما، کشمش، زردآلو، آلو سیاه، انجیر، و بسیاری میوه های خشک دیگر حاوی شکر بسیار بالایی هستند.

 

میوه هایی با قند کم (میوه های با کربوهیدرات پایین)

لیمو سبز (1.1 گرم شکر در هر میوه) و لیمو زرد (1.5 گرم شکر در هر میوه) به ندرت خورده می شوند؛ بیشتر به آب میوه تبدیل می شوند و سپس شیرین می شوند اما می توانید آب یک برش از آنها را با آب خالی اضافه کرده و یا آن ها را روی غذا فشار دهید تا مواد مغذی و مواد غذایی شان را به غذایتان اضافه کنید. 

ریواس

1.3 گرم شکر در هر میوه. غیر ممکن است که میوه شیرین نشده اش را پیدا کنید، پس قبل از مصرفش برچسب آن را چک کنید اما اگر خودتان آن را تهیه کنید، می توانید مقدار قند اضافی یا شیرین کننده مصنوعی را مدیریت کنید. 

 

زردآلو

3.2 گرم شکر در هر زردآلو کوچک. شما می توانید از کل، پوست و همه آن ها لذت ببرید. مراقب زردآلو خشک شده باشید، وقتی آن ها خشک می شوند، کوچک می شوند.

 

بیشتر تحقیقات، مزایای فراوان میوه‌ها را نشان می‌دهد

مطالعات متعددی نشان داده است افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض بیماری‌های مختلف قرار دارند.

در بسیاری از تحقیقات، میوه‌ها و سبزیجات را با هم در نظر می‌گیرند در حالی که برخی تحقیقات، فقط به میوه‌ها می‌پردازند.

یک بررسی نشان داد که مصرف هر روز میوه، ۷ درصد خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین یک مطالعه روی بیش از ۹ هزار بزرگسال نشان داد که مصرف زیاد میوه و سبزیجات با ۴۶٪ کاهش خطر ابتلا به دیابت در زنان مرتبط است اما در مردان هیچ تفاوتی وجود ندارد. علاوه بر این، یک مطالعه که میوه‌ها و سبزیجات را جداگانه مورد بررسی قرار داده، نشان داده است که سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط هستند اما این امر در مورد میوه صدق نمی‌کند.

بسیاری از تحقیقات دیگر هم نشان داده است که خوردن میوه و سبزیجات با کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی همراه است که دو علت اصلی مرگ و میر در بسیاری از کشورهای دنیا هستند.

یک تحقیق، چگونگی تأثیر انواع مختلف میوه‌ها بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را مورد بررسی قرار داد. کسانی که بیشتر از بقیه انگور، سیب و بلوبری مصرف می‌کردند کمترین خطر ابتلا را داشتند و بلوبری، قوی‌ترین اثر را در کاهش خطر ابتلا به دیابت داشت

 

با شاخص گلیسمی آشنا شوید

شاخص گلیسمی (GI) یکی از ابزارهای مقایسه‌ای تغذیه‌ای است که می‌توانید از آن برای ارزیابی کیفیت کربوهیدرات‌هایی استفاده کنید که می‌خورید. شاخص گلیسمی نشان می‌دهد که کربوهیدرات‌های موجود در یک غذای خاص، چقدر سریع بر قند خون شما تأثیر می‌گذارد.

با انتخاب غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، می‌توانید افزایش چشمگیر قند خون خود را به حداقل برسانید.

اگر غذایی با شاخص گلیسمی بالا مصرف کنید، باید انتظار داشته باشید که قند خونتان، در مدت زمان کم، به حد خطرآفرین برسد. این امر باعث افزایش سریع قند خون بعد از غذا می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند شاخص گلیسمی یک غذا را تغییر دهند. این عوامل شامل ترکیب آن و نحوه پخت غذاست. وقتی غذاها با هم مخلوط می‌شوند، شاخص گلیسمی غذا نیز تغییر می‌کند. شاخص گلیسمی غذا، بر اساس یک وعده غذایی معمولی از یک غذای خاص نیست. به عنوان مثال، هویج دارای شاخص گلیسمی بالایی است، اما برای به دست آوردن مقدار اندازه گیری شده برای شاخص گلیسمی هویج، باید نیم کیلو هویج بخورید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد