شناسه خبر: ۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

چاقی شکم | چاقی بعد از ازدواج | چاقی شکم آقایان

چرا وقتی مردها ازدواج می کنند شکمشان چاق می شود؟

در این مقاله علل چاقی شکم آقایان بعد از ازدواج را بررسی می کنیم.

چاقی

پر بازدید

ترینی‌ها :

مساله چاقی شکم بعد از ازدواج بیشتر در کشورهای آسیایی و بخصوص در ایران دیده می‌شود، اما می‌توان با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای، از این اتفاق جلوگیری کرد، چرا که تغییر الگوی تغذیه‌ای پس از ازدواج، مهم‌ترین دلیل چاقی شکم آقایان است.در این مقاله علل چاقی شکم آقایان بعد از ازدواج را بررسی می کنیم.

به طور طبیعی بین الگوی زندگی افراد مجرد و متاهل تفاوت‌هایی وجود دارد و کمتر فردی را می‌توان پیدا کرد که پس از ازدواج، همان رفتارهای دوران مجردی را داشته باشد.

دکتر جعفریان بر این باور است که همین تفاوت الگوی زندگی بین افراد مجرد و متاهل باعث می‌شود مردان پس از ازدواج، حتی الگوی تغذیه‌ای‌شان هم عوض شود.
وی توضیح می‌دهد: دو نفری که با هم زندگی مشترک دارند، از لحاظ الگوی غذایی روی همدیگر تاثیر می‌گذارند و مثلا شاید برخی زوج‌ها در زندگی مجردی‌شان از غذاهای چرب یا شیرین کمتر استفاده کرده باشند، اما حالا با مشترک شدن غذاها، احتمال این‌که یکی از زوج‌ها به طور ناخواسته به الگوی غذایی همسرش تمایل پیدا کند، بسیار زیاد است، بخصوص اگر آن الگوی غذایی موجب چاقی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کمتر‌ شدن نقش ورزش در زندگی متاهلی مردان ایرانی می‌گوید: اغلب مردان ایرانی پس از ازدواج تلاش می‌کنند درآمد بیشتری کسب کنند و زمان بیشتری را در محل کار بگذرانند که همین موضوع موجب می‌شود زمان کمتری را به ورزش اختصاص دهند و در نتیجه معمولا به طور ناخواسته دچار اضافه‌وزن می‌شوند.

وی اظهار می‌کند: فشارهای مالی دوران متاهلی، استرس‌ های پس از شروع زندگی مشترک و حتی عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز در چاق‌شدن شکم تازه‌دامادها بی‌تاثیر نیست.

تاثیر سن

گرچه ازدواج کردن تنها به بلوغ جسمی زوج‌ها ارتباط ندارد و بلوغ فکری نیز نقش موثری در یک ازدواج موفق دارد، اما به طور طبیعی، ازدواج در مرحله‌ای اتفاق می‌افتد که زوج‌ها مرحله بلوغ جسمی را گذرانده باشند.

کاظمیان با تاکید بر این که گذر از بلوغ جسمی، یکی از عوامل چاقی شکمی در مردان است، یادآور می‌شود: مردانی که تازه ازدواج می‌کنند، معمولا به همان اندازه دوران نوجوانی‌شان غذا می‌خورند، ولی به همان اندازه دوران نوجوانی تحرک ندارند.
وی عنوان می‌کند: باید در نظر داشته باشیم که غذاخوردن بیشتر در دوران نوجوانی و افزایش دریافت انرژی در این سن می‌تواند خود را به صورت افزایش قد نشان دهد، اما در مردان تازه ازدواج کرده که مرحله بلوغ و افزایش قد را از سر گذرانده‌اند، این انرژی اضافه، خود را به صورت چاقی ناحیه شکمی نشان می‌دهد.

آب بخورید و لاغر شوید! | آیا میدانستید نوشیدن آب باعث لاغری میشود؟

 

چه کار کنیم بعد از ازدواج چاق نشویم؟

 

عوامل و دلایل چاقی بعد از ازدواج را برایتان نام بردیم، برای پیشگیری از چاقی و حفظ تناسب اندام حتی با مشغله‌های زندگی مشترک باید حواستان کاملا به این موارد جمع باشد تا هیچ‌کدام باعث چاقی شما نشود.

اما اگر هم از قبل دچار اضافه وزن شده‌اید و به دنبال تناسب اندام هستید پس ادامه مطلب را با دقت بیشتری بخوانید. برای شما خبرهای خوبی داریم.

 

راهکار‌هایی برای درمان چاقی بعد از ازدواج 

 

اگر زوج شاد و خوشبختی هستید پس از یکدیگر مراقبت کنید. همان‌قدر که به احساسات همسر خود اهمیت می‌دهید باید به سلامتی او هم اهمیت دهید و باهم برای سلامتی و اندام خوب تلاش کنید.

1. باهم شروع کنید

تصمیم بگیرید که رژیم سالم‌خوری را رعایت کنید و به این تصمیم پایبند باشید. بعد از ازدواج زن و شوهر مثل یک تیم هستند که برای اهداف مشترک تلاش می‌کنند.

یکی از این اهداف می‌تواند تناسب اندام و تناسب وزن باشد. به همدیگر روحیه و امیدواری دهید و با اشتیاق زیاد همدیگر را همراهی کنید. همراه بودن در هر کاری، حتی رژیم گرفتن، آن را آسان‌ و دلپذیر می‌کند.

اگر قصد دریافت برنامه غذایی کاهش وزن دارید شماره خود را در این باکس وارد کنید تا کارشناسان فیتامین بعد از مشاوره رایگان، برنامه غذایی برایتان طراحی کنند.

 

2. باهم ورزش کنید

ورزش کردن می‌تواند از یک پیاده‌روی عصرگاهی آغاز شود و کم کم به ورزش‌های بیشتری برسد. می‌توانید باهم به کوه‌نوردی، والیبال بازی کردن یا دویدن و دوچرخه سواری بروید.

حتی می‌توانید باهم در خانه بدنسازی کار کنید و از این تلاش دونفره برای سلامتی لذت ببرید. اگر برنامه ورزش در خانه می‌خواهید، حتما می‌توانید روی تخصص تیم فیتامین حساب کنید!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد