شناسه خبر: ۶۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

توضیحات پلیس فتا در مورد بازی همستر

توصیه‌ های پلیس فتا درباره «همستر کامبت»!!

پلیس فتا درباره استفاده از بازی «همسترکامبت» و خطرات احتمالی ناشی از آن توصیه‌هایی را به کاربران ارائه کرد.

همستر کامبت

پر بازدید

ترینی‌ها :

به نقل از ایسنا، سرهنگ پاشایی درباره بازی همستر کامبت که این روزها بسیار فراگیر شده است؛ گفت: چنین بازی برای اولین بار است که در دنیا فراگیر شده و منبع آن مشخص نیست به همین دلیل هیچ کارشناس داخلی و خارجی نسبت به همستر کامبت خوشبینی کامل ندارد. مسئولان بازی همستر کامبت اعلام کرده‌اند که در بستر بلاک چین، این رمز ارز را ایجاد می‌کنند و در صرافی ها نیز قابل نقد کردن است اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به تفاوت این بازی با نایت کوین ادامه داد: در بازی همستر تاکنون ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون نفر حضور پیدا کرده‌اند اما در نایت کوین، تنها ۲۵ میلیون نفر بازی کرده‌اند. با افزایش تعداد بازی کنندگان یعنی تعداد مرزها و در عین حال تعداد فروشندگان نیز افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که هنوز هیچ فرد یا کشوری مسئولیت این بازی را قبول نکرده و هنوز هیچ رمزارزی نقد نشده است، این موضوع باعث می‌شود تا به این مسئله شک کنیم.

(ویدیو) هشدار اخبار 20:30 به بازی همستر کمبات!!

وی با بیان اینکه تاکنون چند شکایت درباره این بازی به ثبت رسیده است؛ ادامه داد: درباره خود این بازی هنوز مسئله خاصی پیش نیامده؛ اما ۱۸ پرونده در پلیس فتا تشکیل شده است که عده ای در تلگرام و اینستاگرام تبلیغ فروش رمزهای این بازی را کرده و این‌گونه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: رمرز ارزها بازار جدیدی‌اند که هنوز در کشور ما قوانین مربوط به آن مشخص نیست و شکایات زیادی در این باره در مراجع قضایی به ثبت رسیده است.

وی به کاربران این بازی هشدار داد: در گذشته شاهد بودیم که این فضاها توسط مجرمان سایبری مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال آنها در پلتفرم‌های مختلف یک حساب کاربری و کانال با اسم و عکس این بازی ایجاد می‌کنند و خود را به زبان انگلیسی، پشتیبان این بازی معرفی می‌کنند و در همین بستر می‌توانند به بهانه افزایش تعداد سکه‌ها، از مردم پول دریافت کرده و سر آنها را کلاه بگذارند.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: همچنین ممکن است این کلاهبرداران حساب‌ها و کیف‌پول‌های ارز دیجیال کاربران را هک کرده و پول‌های آنان را بدزدند. در این بازی، هنوز اطلاعاتی درباره این کیف پول‌ها و صرافی‌ها ارائه نشده است و اگر واقعا قرار باشد پولی برای بازی کنندگان واریز شود، روش آن به صورت رسمی معرفی و اعلام نشده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

واکنش پلیس فتا به بازی «همستر کامبت» + جزئیات

پاسایی گفت: باید به این مسئله توجه کرد که این برنامه در تلفن همراه افراد نصب می‌شود و به اطلاعات تلفن همراه آنان دسترسی پیدا می‌شود و به همین راحتی می‌تواند اطلاعات بانکی و شخصی افراد را سرقت کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: به هموطنان توصیه می کنیم اگر قصد استفاده از این بازی را دارند تنها به آن به چشم بازی و سرگرمی نگاه کنند و به دنبال کسب درآمد از آن نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟

  • تبسم ارسالی در

    بله

  • مبینا ارسالی در

    عال

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان