شناسه خبر: ۵۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

فوت زری خوشکام

مادر لیلا حاتمی و بازیگر پیشکسوت ایران درگذشت!

زری خوشکام بازیگر قبل انقلاب ایران و همسر سابق علی حاتمی، امروز درگذشت. جزئیات در ادامه بخوانید.

زری خوشکام

پر بازدید

ترینی‌ها :

زهرا (زری) خوشکام بازیگر قدیمی سینمای ایران و همسر سابق علی حاتمی است. زری خوشکام مادر لیلا حاتمی است که امروز درگذشت. روابط عمومی خانه سینما خبر فوت زری خوشکام را تایید کرد.

زری خوشکام بازیگر قدیمی سینمای ایران همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی روز ۲۸ اردیبهشت ماه در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت. روابط عمومی خانه سینما در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این خبر را تایید کرد.

این هنرمند متولد ۱۳۲۶ بود که در سال‌های قبل از انقلاب با کارگردان‌هایی جون خسرو هریتاش، رضا میرلوحی و علی حاتمی همکاری داشت. بازی در فیلم‌های سینمایی «سیمای زنی در دوردست»، «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «شعله ور» و ««طلاخون» از دیگر فعالیت‌های خوشکام در سال‌های اخیر بود.

زری خوشکام

مراسم تشییع این هنرمند روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۱ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

بیوگرافی زری خوشکام

زری خوشکام که با نام زهرا حاتمی نیز شناخته می‌شود، متولد ۸ دی ماه ۱۳۲۶ در اصفهان، بازیگر است. تحصیلات خود را در تهران و لندن گذراند. هنرپیشگی را از سال ۱۳۵۰ با فیلم سینمایی آدمک آغاز کرد. با حضور در فیلم سینمایی کلبه‌ای آن سوی رودخانه به عنوان بازیگر شناخته شد.

در سال ۱۳۵۰ با علی حاتمی (کارگردان) ازدواج کرد. با تولد فرزندش (لیلا حاتمی) برای مدت‌ها از بازیگری کناره گیری کرد. سال ۱۳۷۶ با حضور در فیلم جهان پهلوان تختی فعالیت خود را از سر گرفت.

زری خوشکام

کارنامه بازیگری او بدین شرح است: فیلم ها: آدمک/ کلبه‌ای آن سوی رودخانه/ الکلی/ رشید/ مرد هزار لبخند/ توبه/ تپلی/ خواستگار/ جهان پهلوان تختی/ تهران روزگار نو/ سیمای زنی در دوردست/ در دنیای تو ساعت چند است؟ / شعله ور/ سریال ها: سلطان صاحبقران/ هزاردستان/ او سال ۱۳۸۷ در دومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان، جایزهٔ علی حاتمی را به عنوان بهترین فیلمنامه نویس سی سال سینمای پس از انقلاب ایران دریافت کرد.

همسرش علی حاتمی در ۱۴ آذر ۱۳۷۵ بر اثر سرطان درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    هم بازی مرحوم عزت الله انتظامی در هزار دستان در نقش دختر خان مظفر بودند که نیمه گمشده گردنبند را گم کرده بود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد