شناسه خبر: ۵۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

حواشی نقش مولانا مست عشق | نقش پارسا پیروزفر در مست عشق

دلیل انتخاب پارسا پیروزفر برای نقش «مولانا» در مست عشق!

نقش مولانا در مست عشق با کشمکش های زیادی به پارسا پیروزفر رسید، اما دلیل این همه حواشی برای انتخاب این نقش چه بود؟ در ادامه بخوانید.

فیلم مست عشق

پر بازدید

ترینی‌ها :

پارسا پیرزوفر در نقش مولانا فیلم مست عشق بازی می کند. در ابتدای ساخت فیلم مست عشق، نقش شمس تبریزی به شهاب حسینی سپرده شده بود، اما برای نقش مولانا کشمکش های زیادی صورت گرفت. در آخر پارسا پیروزفر برای نقش مولانا انتخاب شد. در ادامه حواشی انتخاب پارسا پیروزفر برای فیلم مست عشق را بخوانید.

انتخاب نقش های اصلی فیلم مست عشق

در همان ابتدا اعلام شد که شهاب حسینی بازیگر نقش «شمس تبریزی» خواهد بود و بازیگر نقش مولانا از کشور ترکیه است، فرهاد توحیدی که فیلمنامه را به صورت مشترک با حسن فتحی نوشته است اعلام کرد:«در قرار آخر با حسن فتحی کارگردان این فیلم سینمایی، به ترکیه نرفتم و از ترکیب نهایی بازیگران بی‌خبرم؛ اما می‌دانم قرار بر این بود بازیگر نقش مولانا ترکیه‌ای باشد.»

این سخن توحیدی واکنش‌هایی در جامعه برانگیخت و روزنامه خراسان نوشت:

«ارائه مولانای فارسی زبان با یک بازیگر ترک و تصویربرداری همه سکانس‌های این فیلم در قونیه، مثال نقض بزرگ و بی‌جوابی است که تنها ترکیه را در مصادره مفاخر سرزمین ما یاری می‌کند. هرچند توحیدی می‌گوید که در فیلم نامه، به اصالت مولانا و ایرانی بودن آن، بارها اشاره شده است.»

و در ادامه نوشته شد:

«اعلام انتخاب شهاب حسینی برای نقش شمس تبریزی، رویکرد هوشمندانه‌ای برای انتشار خبر تولید فیلم سینمایی "مست عشق" بود. خبر شیرین بود و شنیدنی؛ اما شیرینی این خبر کوتاه بود و خبر بعدی، آن را هلاهل کرد. یک منبع آگاه گفت:(همه بازیگران اصلی فیلم به جز شمس، یعنی مولانا و دیگران، از بازیگران ترکیه‌ای انتخاب شده اند. همچنین، این فیلم قرار است به 3 زبان فارسی، ترکی و انگلیسی دوبله شود) اقدامی که پذیرفتن آن حتی اگر جزو شروط سرمایه‌گذار ترکیه‌ای‌ هم باشد، اشتباه است.»

فیلم مست عشق

بعد از بالا گرفتن این جنجال حسن فتحی خبر داد:

«به شایعات اعتنایی نکنید! هر چند اندیشه رفیع و جهانشمول جناب مولوی ، ورای همه تعصبات نژادی و قومی و جغرافیایی ست ، اما در فیلم «مست عشق» علاوه بر بازیگر نقش شمس تبریزی ، بازیگر نقش حضرت مولانا هم قطعا ایرانی خواهد بود.»

عاقبت به شکل رسمی اعلام شد که «پارسا پیروزفر» نقش مولانا را ایفا خواهد کرد.

حال در مورد خاص «مولانا» که همواره بحث و جدل‌هایی بر سر ایرانی بودن و یا ترکیه‌ای بودن او وجود داشته و دارد، در واقع دلیل بوجود آمدن این بحث‌هاست. از طرف دیگر می‌توان درک کرد چون تا به حال فیلم مطرحی درباره این شخصیت مهم تاریخی و ادبی ایران ساخته نشده است حساسیت‌ها بالاتر می‌رود.

پارسا پیروزفر در نقش مولانا در فیلم مست عشق

حسن فتحی و گروه سازنده ابتدا تصمیم داشتن که از یک بازیگر مطرح ترک برای بازی در نقش مولانا استفاده کنند؛ اما بسیاری از ایرانیان به این تصمیم اعتراض کردند. چون آن‌ها معتقد بودند که مولانا یک شاعر ایرانی است و بنابراین باید یک بازیگر ایرانی این نقش مهم را بازی کند. در نهایت حسن فتحی اعلام کرد که پارسا پیروزفر برای بازی در نقش مولانا انتخاب شده است.

پارسا پیروزفر هم یک انتخاب شایسته و مناسب برای نقش مولانا است. او از نظر ظاهری و رفتاری به مولانا نزدیک است و از طرف دیگر بازیگری توانمند است که از پسِ این نقش مشکل برخواهد آمد. مولانا مردی ثروتمند بود که بعد از آشنایی با مولانا شوریده حال می‌شود و مهمترین اشعار خود را بعد از آشنایی با شمس و بعد جدایی از او نوشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    به رفتار مولانا نزدیک😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد