شناسه خبر: ۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

ویتامین E | تاثیرات ویتامین E روی پوست

میدونستی ویتامین E به عنوان ویتامین زیبایی شناخته میشه؟!|بیا تا بگم چرا!

ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E می‌توانند در حفظ ظاهر و سلامت پوست به شما کمک کنند.

ویتامین E

پر بازدید

ترینی‌ها :

در این مقاله میخواهیم راجع به ویتامین E و فواید آن بر روی پوست و داشتن پوستی سالم بدون استفاده از محصولات آرایشی زیاد و قرص های مختلف صحبت کنیم. ویتامین E ازجمله ویتامین‌هایی است که به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد می‌تواند در حفاطت از سیستم ایمنی بدن، عملکرد سلول‌ها و سلامت پوست مؤثر باشد. تاثیر ویتامین E روی پوست فقط به سلامت و حفظ زیبایی پوست ختم نمی‌شود بلکه می‌تواند در درمان انواع بیماری‌های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اثرات پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب هم مؤثر باشد.

۱.مرطوب‌کننده پوست

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است از این­‌رو از محصولات محلول در آب سنگین‌تر است. این ویتامین می‌تواند رطوبت از دست رفته پوست را بازیابد به همین دلیل برای پوست‌های خشک و پوسته ­پوسته­ شده بسیار مفید است. می‌توانید چند قطره روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب‌کننده خود مخلوط کنید و قبل از خواب روی بدن بمالید.

۲.از بین بردن زخم و کاهش علائم اسکار

تحقیقات مختلف ثابت کرده که مکمل‌های ویتامین E می‌توانند در درمان زخم و کاهش علائم آن مفید باشند، همچنین ویتامین E به بازسازی سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند. کم‌رنگ‌تر کردن لکه‌های قهوه‌ای و کاهش علائم اسکار از دیگر موارد تاثیر ویتامین E روی پوست است. اسکار جوش، لکه‌های قهوه‌ای و کک و مک صورت می‌توانند با کمک کپسول ویتامین ای که یک روشن‌کننده طبیعی پوست است، بهبود یابند.

۳. ترمیم پوست

ه‌دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، استفاده از روغن یا ماسک ویتامین E می‌تواند بافت آسیب‌دیدۀ پوست را بهبود ببخشد. ویتامین ای همچنین در ساخت کلاژن و بهبود بافت پوست نیز نقش دارد و ویتامین E برای زنان یکی از پراستفاده‌ترین ویتامین‌هاست. برخی محصولات آرایشی و پوستی نیز از خواص ویتامین E برای چاق‌کردن صورت خبر می‌دهند که البته شواهد محکمی برای پشتیبانی از ادعا آن‌ها در دسترس نیست.

۵.پاک کننده پوست

ویتامین E یک نرم ­کننده سنگین است و ضمن حفظ تعادل چربی پوست، راهی عالی برای از بین بردن آلودگی و سایر ناخالصی‌های پوستی ایجاد می‌کند. کافی است چند قطره روغن ویتامین E را روی پنبه بریزید و برای پاک کردن صورت خود از آن استفاده کنید.

۶. از بین بردن خطوط ریز و چین وچروک پوست

پوست خشک بیشتر از پوست مرطوب چروکیده به نظر می‌رسد. ویتامین E با خاصیت مرطوب‌کنندگی‌ای که دارد کمک می‌کند تا پوست جوانتر و شاداب‌تر به نظر برسد. روغن ویتامین ای سرشار از آنتی اکسیدان است و بر افزایش گردش خون اثر می گذارد. این ویتامین به استحکام پوست کمک می کند و از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری می‌کند.  اگر علائمی از پیری زودرس- مثل چین و چروک در اطراف چشم- روی صورتتان مشاهده کرده‌اید، مقداری ویتامین E را به کرم روز خود اضافه و هفته‌ای ۲ تا ۳ بار از آن استفاده کنید. این ماده باعث سلامت پوست شده و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

مکمل‌های خوراکی ویتامین E برای پوست و مو

استفاده از مکمل‌های خوراکی ویتامین ای مزایای زیادی برای پوست شما به دنبال دارد که درخشان شدن پوست و جوان به نظر رسیدن، بخشی از این مزایا در نظر گرفته می‌شود. برای استفاده از این مکمل‌ها بهتر است با پزشک‌تان مشورت کنید و در عین حال به خاطر داشته باشید که میزان مجاز مصرف آن‌ها برای یک بزرگسال نباید بیشتر از 15 میلی گرم باشد. همچنین می‌توانید در رژیم غذایی خود نیز از خوراکی‌های حاوی ویتامین ای استفاده کنید؛ خوراکی‌هایی مثل بادام، آووکادو و بلک بری دارای این ویتامین هستند که دو نمونه اول راحت‌تر از بلک بری در ایران، در دسترس قرار دارند.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد