شناسه خبر: ۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

انواع قهوه | حالت تهوع بعد از خوردن قهوه | عوارض قهوه

چرا بعد از خوردن قهوه حالت بد میشه؟ | چطور عوارض نوشیدن قهوه رو از بین ببرم؟

نوشیدن قهوه در صورتی دلچسب هست که حال رو بد نکنه و نوشیدنی مناسب با ذائقه مان به درستی انتخاب شده باشه.

قهوه

پر بازدید

ترینی‌ها :

یکی از  سوالاتی که برای خیلی از شما پیش آمده این است که چرا بعد قهوه حالم بد میشه؟ اگر شما نیز جر این دسته از افراد هستید که با خوردن قهوه دچار عوارضی همچون حالت تهوع ، لرزش بدن ، تپش قلب ، افت فشار ، دل درد ، سردرد ، ضعف و… مواجه می شوید، توصیه میکنم که حتماً تا انتهای این مطلب را بخوانید، تا شما نیز بتوانید مثل سایر افراد از خوردن قهوه لذت ببرید.

در اینجا ابتدا دو گونه پرکاربرد و تجاری دانه قهوه را به شما معرفی می کنیم و سپس درباره اینکه چطور مصرف قهوه باعث بدشدن حال برخی از ما میشود صحبت خواهیم کرد و  برای بهتر شدن حالتان راه حل پیشنهاد می دهیم.

 

معرفی دو گونه تجاری دانه قهوه در جهان:

قهوه عربیکا

قهوه عربیکا پرطرفدارترین نوع قهوه در بین سایر گونه‌ها و انواع قهوه است و به همین دلیل هم بیشترین سهم تولید قهوه در جهان را به خود اختصاص داده است. سهم قهوه عربیکا از کل قهوه‌ی تولیدی در دنیا حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

قهوه عربیکا نسبت به روبوستا کیفیت بالاتری داره و قیمت بالاتری هم دارد . طعم قهوه عربیکا نسبت به روبوستا شیرین تر و کمی ترش تر است.

دانه های عربیکا طعم شیرین تر و پیچیده تری دارند. نکته جالب و قابل توجه این است که گرچه محبوب تر از روبوستا است، اما به اندازه روبوستا کافئین ندارد.

 

قهوه روبوستا

از دانه گیاه قهوه کانفورا تهیه می‌گردد. این قهوه گونه‌ای مقاوم با اسیدیته کم و تلخی بالا است. قهوه کانفورا به‌طور معمول به عنوان هم‌خانواده قهوه روبوستا شناخته می‌شود، که عمدتاً در تهیه قهوه فوری و اسپرسو مورد استفاده قرار می گیرد. کشت دانه های روبوستا معمولا ارزان تر درمیاد و این انواع قهوه کافئین بیشتری دارد و نسبت به عربیکا تلخ تر است. معمولا از دانه روبوستا برای درست کردن انواع قهوه فوری و میکس های اسپرسو استفاده میشود.

 

مقایسه میزان کافئین قهوه عربیکا و قهوه روبوستا

قهوه عربیکا در مقایسه با قهوه روبوستا میزان کافئین کمتری دارد به همین دلیل طعم شیرین‌تری دارد. میزان کافئین قهوه عربیکای مناطق مختلف با هم متفاوت است و این مقدار بین ۰.۸ تا ۱.۵درصد متغیر است.

چرا بعد از نوشیدن قهوه حالت تهوع می گیریم؟

نوشیدن قهوه دارای خواص و فواید فراوانی است اما اینکه بعضی افراد بعد از نوشیدن قهوه دچار حالت تهوع شوند فقط وابسته به ژنتیک است که چقدر تحمل کافئین را دارد. بعضی افراد می توانند مقدار کافئین بیشتری را نسبت به دیگران مصرف نمایند بدون اینکه دچار حالات و عوارض خاصی شوند ولی کسانی که به نوشیدن کافئین عادت ندارند و یا دچار حساسیت به قهوه هستند ممکن است پس از نوشیدن حتی فقط یک فنجان قهوه دچار حالت تهوع، سرگیجه، سردرد، تپش قلب و اسهال شوند.

به حالت تهوع بعد از قهوه و ایجاد سردرد و سرگیجه بعد از آن به اصطلاح (های کافئین) HIGH CAFFEINE یا کافئین بالا گفته می شود که در واقع نوعی اوردوز محسوب می شود؛ دلیل ایجاد این حالات ماده محرک موجود در قهوه اسپرسو یعنی کافئین است که فرد را دچار مشکل می کند و این  علائم می تواند بعد از نوشیدن قهوه اسپرسو که حالت اسیدی دارد با معده خالی در صبحگاه، با تحریک اسید معده پیش آید که نه تنها باعث حالت تهوع بعد از قهوه می شوید حتی در خلق و خویتان هم تاثیر می گذارد و عصبی نشان می دهید.

راه حل های دفع کافئین از بدن

برای خارج کردن کافئین از بدن این چند روش ساده رو انجام بدهید :

1. آب بنوشید

برای سریع تر خارج کردن کافئین از بدن حداقل 2 لیوان آب بنوشید .

2. شیر بنوشید

شیر باعث می شود اثر منفی کافئین خنثی شود.

3. ورزش کنید

ورزش کردن و تحرک زیاد باعث می شود بدن انرژی اضافی کافئین را مصرف کند.

4.  ویتامین c

قرص جوشان یا مواد خوراکی با ویتامین c مصرف کنید.

خوشبختانه کافئین خیلی زود از بدن دفع می شود. بنابراین جای نگرانی نیست.

اگر بتوانید چند دقیقه صبر کنید، همه چیز به روال عادی بر می‌گردد.

سعی کنید خودتان را مشغول کنید تا در این بین کافئین از بدنتان خارج شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد