شناسه خبر: ۴۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

سریال های تلویزیونی | فیلم های عید نوروز | فیلم های ماه رمضان

معرفی سریال‌ های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳

اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید تلویزیون برای تعطیلات عید و نوروز 1403 چه سریال هایی را در نظر گرفته، همراه ما باشید.

برنامه های تلویزیون

پر بازدید

ترینی‌ها :

برنامه های تلویزیون برای عید نوروز و ماه رمضان اعلام شدند. معاون صدا و سیما در نشست خبری برنامه های تلویزیون را که برای هر شبکه تدارک دیده شده است را اعلام کرد. در میان برنامه های تلویزیون، بازگشت ایرج طهماست و فرزاد حسنی به تلویزیون به چشم می خورد. در ادامه ببینید.

به رسم هر سال، نوروز امسال نیز قرار است سریال‌هایی در ژانرهای متنوع از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شود. علاوه بر این، همزمان شدن نوروز با ماه رمضان باعث شده که تب و تاب سریال‌ها در شبکه‌های تلویزیون بیشتر شود و بسیاری به دنبال این هستند که بدانند چه سریال‌هایی در این تعطیلات قرار است پخش شود.

سریال نون خ ۵

در نوروز ۱۴۰۳ قرار است قسمت پنجم نون خ را مشاهده کنیم که در این فصل از این سریال، شاهد سفری جاده‌ای از کرمان و سیستان و بلوچستان به شهر چابهار و دیگر شهرهای این منطقه هستیم. «نون خ» داستان خانواده‌ای است که اتفاقاتی برای آنها رخ می‌دهد که در فصل‌های مختلف این سریال، می‌توانید شاهد اتفاقات مختلف باشید. در فصل جدید این سریال طنز، داستان این خانواده تنها محدود به یک قومیت خاص نمی‌شود و در این فصل شاهد حضور چند قومیت مختلف در داستان هستیم. این سریال خانوادگی قرار است در ۲۵ قسمت و از شبکه یک سیما پخش شود.

سریال نون خ

  • ژانر: طنز و خانوادگی
  • کارگردان: سعید آقاخانی
  • بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی و هومن حاجی عبداللهی

زیرخاکی ۴

از دیگر سریال‌های ادامه‌دار تلویزیون که قرار است شاهد فصل جدید آن در نوروز ۱۴۰۳ باشیم، سریال «زیرخاکی» است. سریال زیرخاکی نیز از دیگر سریال‌های طنز این سال‌های تلویزیون است که همین روزها، مراحل ساخت آن برای پخش در شب‌های ماه رمضان و ایام نوروز به پایان می‌رسد.

سریال زیرخاکی

داستان این سریال درباره افرادی است که به‌دنبال یافتن گنج در دل تاریخ معاصر ایران هستند. سریال زیرخاکی را می‌توان یکی از سریال‌ها پربازیگر نوروز دانست که با توجه به محتوای طنزی که دارد، احتمالا با استقبال خوبی از سمت بینندگان مواجه شود. این سریال طنز و اجتماعی قرار است در ۳۰ قسمت و از شبکه یک سیما پخش شود.

  • ژانر: طنز و اجتماعی
  • کارگردان: جلیل سامان
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، لاله صامتی، هادی حجازی‌فر

بدل

سریال بدل

بدل از دیگر سریال‌هایی است که گمان زده می‌شود برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ آماده شود. این سریال حال و هوای کمدی دارد و قرار است در آن داستان تحول انسان به نمایش گذاشته شود. داستان این سریال در دو شهر تهران و مشهد اتفاق می‌افتد و پس از سریال «نوروز رنگی»، دومین کار علی مسعودی برای پخش در نوروز به‌شمار می‌آید. این سریال کمدی قرار است در ۲۶ قسمت و از شبکه دو سیما پخش شود.

  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: علی مسعودی
  • بازیگران: شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی و داریوش سلیمی

مهیار عیار

مهیار عیار

از دیگر گزینه‌های پخش در ایام نوروز و ماه رمضان، سریال «مهار عیار» است که هنوز قطعیت در مورد پخش آن وجود ندارد، اما بسیاری آن را از گزینه‌های تلویزیون برای نوروز و ماه رمضان می‌دانند. این سریال تاریخی در شهرک غزالی فیلمبرداری شده و داستان آن درباره یک راهزن در دوران صفویه است که در شهر یزد به دام می‌افتد و به دنبال ملاقات با مادرش در کنار چوبه دار است.

وجود بازیگران خوب و همچنین داستان جالبِ این سریال تاریخی، انتظار می‌رود که «مهار عیار» از سریال‌های محبوب بینندگان شود. این سریال تاریخی قرار است در ۳۰ قسمت و از شبکه سه سیما پخش شود.

  • ژانر: تاریخی
  • کارگردان: سیدجمال سیدحاتمی
  • بازیگران: کامران تفتی، متین ستوده، بهنام تشکر، سیامک انصاری، رامین ناصر نصیر و جواد انصافی

رستگاری

رستگاری

مجموعه تلویزیونی «رستگاری»، از دیگر سریال‌های آماده برای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان است که هنوز تولید آن به پایان نرسیده است. این سریال ژانر متفاوتی نسبت به دیگر سریال‌های امسال دارد و در آن به موضوعاتی مانند مرگ، برزخ و قیامت پرداخته شده است. این سریال قرار است در ۳۰ قسمت تولید شود و برخی آن را یکی از گزینه‌های تلویزیون برای تبدیل شدن به سریال محبوب بینندگان می‌دانند.

  • ژانر: مذهبی
  • کارگردان: مسعود ده‌نمکی
  • بازیگران: محمود پاک‌نیت، علیرضا استادی، حمیدرضا هدایتی، رامین راستاد

رویای نیمه شب

رویای نیمه شب

همزمان شدن نوروز ۱۴۰۳ با ماه رمضان باعث شده که برخی سریال‌ها حال و هوای تاریخی به خود بگیرند و بیننده را با برخی داستان‌های تاریخی آشنا کنند. سریال رویای نیمه شب، با اقتباس از یک رمان عاشقانه با همین نام ساخته شده که حال و هوای آن کاملا تاریخی است. با توجه به قطعی نشدن پخش این سریال در نوروز، هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد قسمت‌ها و شبکه‌ای که قرار است این سریال را پخش کند، وجود ندارد.

  • ژانر: تاریخی
  • کارگردان: حسن آخوندپور
  • بازیگران: هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی

آقای قاضی

آقای قاضی

آخرین سریال ما در این مقاله، سریال آقای قاضی است که ژانر و محتوایی متفاوت از دیگر سریال‌های نوروزی دارد و قرار است در فصل دوم، داستان‌های جدیدی را مطرح کند که همگی درباره‌ی آموزه‌های حقوقی و اجتماعی هستند. این سریال با ژانر داستان حقوقی، اجتماعی قرار است از شبکه دو پخش شود.

  • ژانر: داستان حقوقی، اجتماعی
  • کارگردان: سجاد مهرگان
  • بازیگران: بهزاد خلج

نوروز 1403

۱۰ ویژه‌ برنامه برای افطار، پخش «زندگی پس از زندگی»

محسن برمهانی، معاون سیما در بخشی از این نشست خبری با اشاره به همزمانی دو مناسبت رمضان و نوروز، اعلام کرد: ۹ ویژه‌برنامه سحر و ۱۰ برنامه ویژه افطار خواهیم داشت. همچنین ۲۰ برنامه سخنرانی در ۲۰ کانال سیما، برنامه ترتیل‌خوانی داریم.

او در این ارتباط به پخش برنامه‌ «محفل» با همان داوران قبلی خبر داد و از بازگشت «زندگی پس از زندگی» به شبکه چهار یاد کرد. برگزاری پویشی به نام «زندگی با آیه‌ها» در ایام رمضان از برنامه‌های دیگر سیماست.

برنامه های نوروز 1403

بازگشت ایرج طهماسب بعد از 5 سال به تلویزیون، بدون کلاه قرمزی!

اعلام رسمی بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی به تلویزیون

معاون سیما اعلام کرد: در شبکه نسیم برنامه‌ای به نام «مهمانی» با اجرای ایرج طهماسب در حال تولید است که ۹ قسمت آن در نوروز پخش خواهد شد. او توضیح داد: این برنامه تلفیقی از عروسک‌های جدید و قدیم خواهد بود.

برمهانی همچنین اعلام کرد، فرزاد حسنی مجری برنامه تحویل سال شبکه نسیم خواهد بود.

مجریان نوروز و رمضان را بشناسید

به گفته برمهانی «ایران دوست‌داشتنی» و «شب عیدی» از ویژه‌برنامه‌های تحویل سال شبکه‌های یک و سه هستند.

برنامه «ماه من» را نجم‌الدین شریعتی اجرا می‌کند. مجری تحویل سال شبکه سه سیما هم حامد سلطانی است.

در شبکه دو سیما نیز المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی ویژه‌برنامه تحویل سال را اجرا می‌کنند.

معاون سیما از امیرحسین مدرس، فلورا سام و پدرام کریمی به عنوان دیگر مجریان ویژه‌برنامه‌های نوروزی یاد و اعلام کرد: علاوه بر ویژه‌برنامه‌هایی که نام برده شد، مستند «ایران از بالا»، برنامه «کلمه» با اجرای وحید یامین‌پور و برنامه «ماه خدا» با اجرای حسن سلطانی و برنامه «افطار هلال» را از مشهد مقدس خواهیم داشت.

پخش ۱۷۷ فیلم جدید در نوروز ۱۴۰۳

برمهانی درباره فیلم‌های نوروز ۱۴۰۳ هم اظهار کرد: پرمخاطب‌ترین گونه نوروز فیلم‌های سینمایی هستند و بر این اساس ۱۷۷ فیلم جدید و ۱۳ فیلم سینمایی ایرانی خواهیم داشت. «هناس»، «کارو» و «مصلحت» از جمله این فیلم‌ها هستند.

۸۰ مستند خارجی ـ از مستندهای علمی، نجوم تا حیات‌وحش ـ از شبکه مستند و سایر شبکه‌ها روی آنتن می‌بریم. همچنین مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل در ادامه نشست اعلام کرد: فیلم‌های کارو، هناس، ضد، مصلحت، پری دریایی، انیمیشن «پسر دلفینی»، «شماره ۱۰، «هایپاور» و ... از تلویزیون پخش می‌شوند.

برنامه های نوروز 1403

۱۶ انیمیشن جدید برای نوروز

در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی سیما عنوان شد که مرکز صبا ۱۶ مجموعه جدید را در این ایام پخش خوهد کرد.

لیوانی رئیس مرکز صبا توضیحاتی درباره انیمیشن‌های تلویزیون ارائه داد و گفت: امسال با توجه به تقارن دو مناسبت، ۱۶ مجموعه تولید شده که از این تعداد، چهار مجموعه بِرند هستند. فیل کوچولو، دشت پرماجرا، چی شد که این رنگی شدم، شکرستان، جوانمردان، خروس زیبا و روباه کلک هم شامل این انیمیشن‌هاست.

نقویان نیز بر پخش سریال‌های زیرخاکی، نون خ و رستگاری و همچنین هفت سر اژدها در ایام رمضان و نوروز تاکید کرد و گفت: ما از سبد تولیدات انتخاب کردیم و از آنتن عقب نبودیم.اکبر شاهی نیز با اشاره به پروژه صنوبر در صدا و سیما گفت: پالایشی انجام شده و تیم ارزیابی مشخص شده که رصد در حوزه اجرا آنجا انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد