شناسه خبر: ۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

سفر در عید نوروز | جاهای دیدنی ایران برای سفر

بهترین جاهای دیدنی ایران برای سفر در عید نوروز | تعطیلات عید کجا برم؟

برای مسافرت رفتن به جاهای دیدنی ایران در عید نوروز راحت تر برنامه ریزی کنید.

جاهای دیدنی ایران

پر بازدید

ترینی‌ها :

 رفتن به جاهای دیدنی ایران همراه با خانواده و دوستان از اولویت های برنامه ریزی برای تعطیلات عید برای خیلی از ماست. نوروز همیشه بهترین موقعیت برای سفر است و سر زدن به جاهای دیدنی ایران در این ایام حال و هوای دیگری دارد. برای انتخاب مقصد و اینکه به کدام یک از جاهای دیدنی ایران برویم بیشتر اوقات سردرگم می شویم و هریک از اعضای خانواده نظری می دهند. اما بهترین مقصد جایی است که در روزهای مورد نظرتان برای سفر از لحاظ آب و هوایی معتدل باشد.

دزفول

دزفول یکی از بهترین پیشنهادها برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ است. دزفول را باید شهر عجایب دانست. در این شهر دره ارواح در کنار آبشاری باشکوه، آسیاب‌های تاریخی آبی، تپه‌های باستانی و دریاچه شهیون قرار گرفته‌اند. طبیعت این منطقه به قدری زیباست که تصویرش تا همیشه همانند تابلوی نقاشی زیبا در خاطرتان ثبت می‌شود. بنابراین اگر علاقه‌مند به طبیعت و بازدید از مکان‌های عجیب و متفاوت‌اید.

دزفول

نمی‌شود تا دزفول بروید و پارک ساحلی علی کله وکَت‌های همیشه خنک آن را نبینید. این‌جا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دزفول است که هم محلی‌ها دوستش دارند و هم مسافران به آن سر می‌زنند. آرامگاه یعقوب لیث صفاری را بیرون شهر پیدا می‌کنید. بقایای شهر گندی شاپور، آرامگاه سبز قبا،‌ پارک جنگلی میلاد، پارک جنگلی لادن، پارک جنگلی لاله، قلعه شاداب و چال کندی از دیگر دیدنی‌های دزفول هستند.

اما بعضی از جاهای دیدنی دزفول خارج شهر قرار گرفته‌اند که برای بازدید از آنها باید وقت بیشتری بگذارید و اهل گردش در طبیعت باشید. برای دیدن دریاچه شهیون باید حدود یک ساعت پیاده‌روی کنید، اگرچه منظره دل‌انگیز آن خستگی را از تن شما بیرون می‌کند.

آبشار شِوی ۱۰۰ متر بلندی و ۴۰ متر عرض دارد و هوس دیدنش به جان خیلی‌ از طبیعت‌گردها افتاده است. اما برای دیدنش باید شرایط جسمی خوبی داشته باشید و برای کمی کوهنوردی سبک آماده باشید. مقصد محبوب دیگر طبیعت‌گردها، دره کول خرسون است. برای دیدن کول خرسون یا دره ارواح بدون راهنما نروید.

روستای پامنار دزفول هم بین طبیعت‌گردها خیلی معروف است. می‌توانید با قایق خودتان را به پامنار برسانید و آنجا چادر بزنید.

15 تا از محبوب ترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

شیراز

امکان ندارد موضوع مسافرت در عید نوروز باشد و اسم شیراز به میان نیاید. شیراز را باید در بهار دید، زمانی که زیباترین رنگ را به خود گرفته و عطر بهار نارنج در هوایش پیچیده و هر طرف را که نگاه میکنی شکوفه های رنگارنگ چشمانت را نوازش میکند. شیراز شهر ادب و فرهنگ است، شهر باغ‌های ایرانی و مساجد تاریخی باشکوه. جاذبه‌های گردشگری شیراز را نمی‌توان رتبه بندی کرد. شیراز تخت جمشید، باغ ارم، نارنجستان قوام، حافظیه، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش را دارد که انتخاب بهترین آن‌ها غیرممکن است. بنابراین توصیه می‌کنیم چند روزی از عید نوروز را به بازدید از جاهای دیدنی شیراز اختصاص دهید.

 

شیراز

 

سفر به جنوب (کیش، قشم، هنگام، هرمز، چابهار)

هرسال با رسیدن عید نوروز جزیره کیش، چابهار، قشم، هنگام و هرمز به مقاصد سفر مسافرانی تبدیل می‌شود که در طول سال از جاذبه‌های گردشگری این جزیره‌ها داستان‌های بسیاری شنیده‌اند، داستان خاک سرخ هرمز، دره ستارگان قشم که شب‌ها نباید در آن‌جا ماند، دلفین‌های جزیره هنگام و تفریحات لوکس کیش. فروردین آخرین فرصت برای بازدید از جزایر جنوب کشور است زیرا بعد از آن گرما و رطوبت بالای هوا گشت‌ و‌ گذار را سخت می‌کند سفر به شهرهای جنوبی در عید نیازمند برنامه ریزی است، زیرا تعداد زیادی مسافر به این شهرها مسافرت میکنند بنابراین باید از چند ماه قبل هتل و مسافرخانه و اقامت گاه رزرو شود.

سفر به جنوب

 رشت

رشت مقصد سفری‌ست که در همه‌ فصل‌ها خواهان دارد. وقتی بررسی می‌کنید تعطیلات عید را کجا بروید، رشت را هم درنظر بگیرید. رسیدن به رشت راحت است، با اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین به این‌جا می‌رسید. قطار تهران رشت از منظره‌های فوق العاده ای می‌گذرد و قیمت بلیط آن هم مقرون‌ به‌ صرفه است. بلیط اتوبوس را می‌توانید با قیمت‌های متفاوتی تهیه کنید. علاوه‌ بر این از تهران، مشهد، اهواز و کیش پرواز به رشت انجام می‌شود. اسم رشت که می آید ، یاد بازار معروفش می‌افتیم. بازار رشت پر از رنگ و بو و مزه است. از ماهی‌های تازه و دودی تا پرنده زنده، از انواع زیتون‌های خوش‌رنگ‌ و رو تا رب انار ترش و هیجان‌انگیز ، همه چیز این‌جا پیدا می‌شود. سوغات رشت را همین‌جا بخرید، زیتون، روغن زیتون، رب انار، رب آلوچه، سبزی‌های خوش‌عطر محلی، حصیر و ماهی. خسته که شدید، یادتان باشد رشته خشکار داغ و تازه سفارش بدهید که همه‌ خستگی‌ها را با خودش می‌برد.

 

رشت

بعد سری به مسجد صفی بزنید که بنای تاریخی آن چشم‌تان را می‌گیرد. می‌توانید وارد مسجد شوید و شمع روشن کنید. بعد راسته‌های بازار را ادامه دهید و در کوچه‌های قدیمی این حوالی قدم بزنید. تماشای خانه‌ها و مغازه‌های قدیمی خالی از لطف نیست و شما را به گذشته می‌برد. باغ محتشم یا پارک شهر از دوره قاجار برای رشت مانده که قدم زدن در آن خیلی می‌چسبد.در پارک شهر، عمارت کلاه‌ فرنگی رشت را پیدا می‌کنید. آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی در خیابان میرزا کوچک خان و موزه مردم‌شناسی رشت در نزدیکی سبزه میدان، از دیگر جاهای دیدنی رشت به‌حساب می‌آیند.

خطرناک ترین کشورهای جهان برای سفر

سفر نوروزی به گرگان

اگر دل‌تان برای سرسبزی و جنگل‌های انبوه تنگ شده، گرگان همان‌ جایی‌ست که دنبالش هستید. در این سفر آن‌قدر درخت و دریاچه می‌بینید که حسابی خستگی‌ از تن‌تان می‌رود. هم در دل شهر جاهای دیدنی خواهید یافت و هم در حوالی گرگان و روستاهای اطرافش.

نمی‌شود از گرگان بگویید و یاد جنگل ناهارخوران نیفتید. این‌جا چسبیده به شهر است و امکانات رفاهی مثل آلاچیق و پارکینگ دارد. می‌توانید ساعت‌ها زیر درختان این جنگل هیرکانی که میلیون‌ها سال عمر کرده‌اند، خستگی درکنید و هوای تمیز را نفس بکشید.

گذشته از رودخانه زیارت و چند چشمه که در محوطه پارک جنگلی ناهارخوران پیدا می‌کنید،  به شهربازی هم دسترسی دارید. جاده ناهارخوران پر از رستوران است و دغدغه غذا نخواهید داشت. از این پارک جنگلی تا روستای زیارت فقط ۷ کیلومتر فاصله دارید. این روستا طبیعت چشم‌نوازی دارد و مقصدی ییلاقی به‌شمار می‌رود.

جاهای دیدنی گرگان

پارک جنگلی النگدره نزدیک ناهارخوران است، جنگلی انبوه و پردرخت که دوستداران پیک‌نیک، پیاده‌روی و هواخوری آن را خیلی می‌پسندند. رودخانه قلاشی از دل جنگل النگدره می‌گذرد. گزینه بعدی شما جنگل شصت کلاست که فاصله‌ای تا شهر ندارد و دو آبشار و یک رودخانه هم در دلش قرار گرفته.

کاخ موزه گرگان که ساختمانش از دوره پهلوی اول به‌جا مانده و موزه باستان شناسی را ببینید. مسجد جامع گرگان، بازار قدیمی نعلبندان و خانه امیر لطیفی یا موزه صنایع دستی نزدیک هم قرار گرفته‌اند که دیدن هیچ‌کدام را نباید از دست بدهید. در همان نزدیکی می‌توانید به خانه تقوی سر بزنید و سوغات گرگان را تهیه کنید، مثل نان پادرازی و شرینی سرغربیلی. بعد در کافه سرای باقری‌ها که از قاجارها به‌جا مانده، برای رفع خستگی نوشیدنی بخورید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد