شناسه خبر: ۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

درمان زخم معده | رفع رفلاکس معده با عسل | درمان خانگی زخم معده

خواص بی نظیر عسل برای درمان زخم معده | درمان قطعی مشکلات معده با عسل!

برای درمان زخم معده، رفلاکس معده و مشکلاتی از این قبیل استفاده از روش های طبیعی بخصوص مصرف عسل طبیعی بسیار کمک کننده است.

درمان زخم معده

پر بازدید

ترینی‌ها :

پزشکان  معتقدند که سبک زندگی پر استرس همراه با رژیم غذایی ضعیف ممکن است باعث زخم معده شود. تحقیقات نشان می ‌دهند زخم معده‌، اغلب به دلیل عفونت مرتبط با باکتری مارپیچ ‌شکلی با نام هلیکوباکتر پیلوری هستند. این باکتری می ‌تواند به سلول‌ های معده بچسبد و مکانیزم دفاعی معده را ضعیف ‌تر کند. به دلایلی که هنوز مشخص نیست این باکتری همچنین می‌ تواند باعث تحریک تولید اسید معده و آسیب رساندن و التهاب بافت ‌های معده و در نهایت ایجاد زخم معده شود.

 

زخم معده چه نشانه‌هایی دارد؟

اگر معده شما زخم شود علائم و نشانه‌هایی در بدن بروز می‌کند که در زیر به آن اشاره کردیم.

  • در قسمت وسط یا بالای معده دردی ناخوشایند و نسبتا زیاد ایجاد می‌شود که معمولا در بین غذا خوردن یا شب احساس می‌شود.
  • سوزش سردل
  • نفخ
  • تهوع و استفراغ

اگر زخم معده درمان نشود و پیشرفت کند علائم شدیدتری به همراه دارد.

  • مدفوع سیاه رنگ که می‌تواند نشانه خونریزی داخلی معده محسوب شود.
  • استفراغ خونی
  • کاهش وزن
  • درد شدید شکم

آیا استفاده از مام زیر بغل سرطان زاست؟

درمان زخم معده با عسل طبیعی

عسل ماده ای است ملین و کمک کننده به هضم غذاها که مصرف اندک، ولی دائمی آن برای فعالیت طبیعی دستگاه گوارش توصیه شده است. عسل با داشتن آهن و منگنز بالا به عمل هضم غذا کمک می کند و از ترشح اسید اضافی معده ممانعت می کند. عسل با سایر خواصی که دارد، به طور غیر مستقیم باعث تنظیم ترشح شیره معده می شود و به عنوان یک مرهم موجب التیام زخم های معده می شود. در واقع اثر التیامی عسل روی زخم های معده به علت ایجاد آرامش عصبی در فرد مصرف کننده عسل است.

با توجه به ترکیب عسل، باکتری ها نمی توانند در محیط خود زنده بمانند. عسل نیز درمان مناسبی برای کشتن باکتری پیلوری (علت اصلی زخم های گوارشی) شناخته شده است. طبق تحقیقات اخیر می توان درمان زخم معده با عسل را درمان این عارضه  دانست. محققان آزمایش عسل بر روی باکتری ها را با استفاده از بیوپسی زخم معده، برای تأیید فرضیه های خود انجام دادند. نتیجه این آزمایش نشان داد که عسل، رشد باکتری را مهار می کند.

افرادی که به دنبال درمان ‌های خانگی بوده ‌اند تصدیق کرده‌ اند خوردن یک قاشق عسل خام به همراه یک چهارم قاشق پودر دارچین به صورت روزانه می ‌تواند به درمان بیماری ‌های معده کمک کرده و زخم معده را ریشه‌ کن کند.

مزایای و فواید عسل برای درد معده چیست؟

عسل در عوامل پیشگیری از سرطان موثر است. عسل حاوی پراکسید هیدروژن مشخص است. این امر آن را برای درمان زخم ها بسیار موثر است. عسل به دلیل اینکه خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی مختلفی دارد در طول تاریخ از عسل به صورت درمانی استفاده می شده است. مزایای دقیق به نوع عسل مورد استفاده بستگی دارد. عسل طبیعی و ارگانیک بیشترین مزیت را دارد.

عسل در تقویت سلول ها بسیار خوب عمل می کند. تقویت کننده های سلولی موجود در عسل به جلوگیری از بیماری عروق کرونر کمک میکند. عسل نیز به همین ترتیب خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی مختلفی دارد. عسل موجودات میکروسکوپی و میکروب های معده را از بین می برد. یکی از مشخصه های عسل اینست که عاری از میکروب است.

درمان فوری یبوست با کیوی

از نظر دارویی عسل به عنوان بهترین درمان زخم ها مورد توجه قرار می گیرد. این عسل ممکن است در کنار پراکسید هیدروژن طبیعی آن، دارای خواص ضد باکتریایی دیگری نیز باشد. عسل به مشکلات مربوط به معده به عنوان مثال شلی روده و زخم معده کمک کند.

عسل هم عامل پیشگیری از سرطان معده است و هم مانع تجمع رادیکال های آزاد و هم باعث کنترل ریفلاکس معده که به معده  آسیب می رسانند شود. عسل با دفع رادیکال های آزاد ممکن است از آسیب جلوگیری کند. عسل برای کاهش درد گلو کمک کند. شما می توانید با خرید عسل طبیعی آنرا در کنار سایر داروها استفاده کنید.

عسل چگونه به درمان رفلاکس معده کمک می‌کند

عسل طبیعی ممکن است به روش‌های مختلفی به کاهش علائم ریفلاکس معده کمک کند که در زیر به مهمترین‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • عسل طبیعی یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلول ها توسط رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که رفلاکس معده می‌تواند به دلیل رادیکال‌هایی رخ دهند که به سلول‌های گوارشی آسیب وارد می‌کنند.
  • همچنین عسل خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل به کاهش التهابات ناشی از اسید در مری کمک می‌کند.
  • از طرفی عسل به علت بافت چسبنده‌ی خود یک پوشش غشایی بر روی مری ایجاد می‌کند که باعث از بین رفتن سوزش حاصل از اسید در مری می‌شود. (اغلب مردم برای از بین بردن این سوزش از شیر استفاده می‌کنند اما این کار اگر چه باعث تسکین کوتاه مدت می‌شود اما باعث افزایش اسید معده و رفلاکس دوباره می‌شود)
 

به هر حال عسل یک ماده‌ی طبیعی است که می‌تواند در کنار سایر درمان‌ها به بهبود رفلاکس معده کمک کند. در نظر داشته باشید که غذاهایی مثل گوجه فرنگی، شکلات، قهوه، الکل، قهوه، پیاز و مرکبات می‌تواند اسید معده را تحریک کند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد