شناسه خبر: ۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

خواص کیوی برای یبوست | کیوی برای یبوست خوبه یا نه؟

درمان سریع یبوست با کیوی | آیا خوردن کیوی قبل از خواب یبوست رو خوب می‌کنه؟

یبوست ناشی از حرکات کند روده است که روی کل سیستم بدن اثرات نامطلوب دارد. آیا کیوی در درمان این بیماری موثر است؟

کیوی

پر بازدید

ترینی‌ها :

کیوی میوه‌ ای است ترش مزه و خوش طعم که دارای مواد معدنی مفیدی می‌ باشد.کیوی دارای ویتامین C بوده و اثـر مـدر، ضـد اسکوربوت، زیادکننده اسپرم، قلیایی کننده خـون، تصفیه کننده و رقیق کننده خون دارد.یک کارشناس تغذیه مصرف کیوی قبل از خواب را برای درمان یبوست موثر دانست.

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، یبوست را ناشی از حرکات کند روده و ام الامراض دانست که روی کل سیسم بدن اثرات نامطلوب دارد. وی با بیان اینکه افراد مبتلا به یبوست باید دریافت فیبر را افزایش دهند، تصریح کرد: برای این کار باید مصرف میوه و سبزیجات زیاد شود.

 

به گفته این کارشناس، تغذیه سبزیجات باید یا به صورت خام و به عنوان میان وعده مصرف شوند‌ یا به صورت پخته به عنوان یک وعده غذایی.

شیرمستی ادامه داد: در این بین سبزیجاتی از جمله هویج، کاهو، کلم و گوجه فرنگی تاثیر بیشتری دارند و از بین میوه‌ها نیز انجیر و کیوی موثرترند.

وی معتقد است، پنج تا هشت عدد انجیر خیس خورده برای صبحانه و مصرف کیوی قبل از خواب می‌تواند برای برطرف کردن یبوست موثر باشد.

 

به طور متوسط، ۱۰۰ گرم کیوی حاوی حدود ۲-۳ گرم فیبر است که می تواند به توده های مدفوع را افزایش داده و جریان روده را تسریع بخشد. کیوی همچنین حاوی اکتینیدین، آنزیمی است که باعث حرکت در بخش دستگاه گوارش فوقانی و چندین ماده شیمیایی می شود که می تواند در بهبود هضم نقش داشته باشد.

درمان یبوست با سایر خوراکی ها

شیرمستی عنوان کرد: در طب سنتی هم مصرف خاکشیر بدون شکر و همراه با آب گرم برای درمان یبوست توصیه شده که بهتر است قبل از نهار و قبل از شام مصرف شود.

 

به گفته این کارشناس، "افسرزه" نیز به دلیل لعاب موکوس مانندی که دارد می‌تواند مانند خاکشیر عمل کند.

وی همچنین مصرف روغن‌ها خصوصا روغن زیتون و روغن هسته انگور را در درمان یبوست و افزایش حرکات معده موثر دانست.

شیرمستی به افرادی که یبوست دارند، توصیه کرد نان سبوس دار بخورند و حتی یک قاشق سبوس گندم‌ یا برنج را در وعده غذایی خود بگنجانند.

وی مصرف سیب زمینی، برنج، شیرینی و نوشابه را برای افرادی که یبوست دارند، مضر دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    سپاسگزارم بسیار عالی بود

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد