شناسه خبر: ۳۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

خانه احمد شاملو | عکس های خانه احمد شاملو

فکر میکردی خونه احمد شاملو اینقدر زیبا باشه؟ + فیلم و عکس

در این مقاله از بخش گردشگری سایت ترین تاپ شما رو با خانه احمد شاملو آشنا می کنیم. با ما همراه باشید

احمد شاملو

پر بازدید

ترینی‌ها :

خانه احمد شاملو بنایی است که در اطراف شهر کرج واقع شده. احمد شاملو رو که همه میشناسین یکی از شاعران مشهور و محبوب ایرانی بوده که کرج زندگی میکرده. خانه احمد شاملو یا خانه موزه احمد شاملو جاییه که اگه از طرفدارای پر و پاقرص ایشون هستین بین جاهای دیدنی کرج پیشنهاد می کنیم نگاهی به خانه احمد شاملو هم بندازین.

اینجا خانه احمد شاملو در دهکده فردیس هست. بریم با هم داخلش یه گشتی بزنیم!

لطفا برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکنتون رو خاموش کنین

در این مقاله از سایت ترین تاپ می خوایم شما رو با این خانه دوست داشتنی بیشتر آشنا کنیم.

خانه احمد شاملو

خانه احمد شاملو کجاست؟

خانه احمد شاملو جزء جاهای دیدنی کرج است اما در اطراف کرج قرار دارد. در جنوب کرج شهری با نام فردیس وجود دارد که منطقه ای صنعتی به شمار میرود. خانه موزه احمد شاملو در بین مناطق شهر فردیس، در شهرک دهکده واقع شده که جایی بکر و فوق العاده است.

عکس های خانه احمد شاملو

بدین منظور برای دسترسی به خانه احمد شاملو می بایست در شهر فردیس ابتدا به شهرک دهکده مراجعه کنید که در شرق شهرک ناز، شمال فرامرزیه و  جنوب حافظیه قرار دارد. در شهرک دهکده یک خیابان اصلی وجود دارد با نام خیابان دهکده و در این خیابان نزدیک به چهارراه خیابان گلایل می بایست وارد خیابان نسترن شرقی شوید تا در اواسط خیابان به خانه موزه احمد شاملو برسید.

معرفی خانه احمد شاملو

خانه احمد شاملو درواقع همان خانه ویلایی است که ایشان برای سال ها در آنجا زندگی کرده و روزهای زندگی خود را هم در آنجا گذرانده. برخلاف تصوری که از شاعران داریم، احمد شاملو در خانه ساده ای زندگی نکرده و زمانی که بین جاهای دیدنی کرج تصمیم به بازدید از خانه احمد شاملو را میگیرید و وارد خانه می شوید با محیطی شلوغ و پر از وسایل مختف مواجه می شوید. در خانه احمد شاملو تمامی وسایل و اشیاء متعلق به ایشان از لباس ها و وسایل شخصی تا تمامی آثار، دست نوشته ها، اشعاری که خودشان با دست خط خود نوشته اند، عکس های یادگاری، سیگار، وسایل چوبی و عتیقه مشاهده می شود که بسیار باارزش هستند.

عکس های خانه احمد شاملو

چون خانه احمد شاملو یک بنایی قدیمی بود و برای سال ها رسیدگی به آن صورت نمی گرفت، در طی سال های پیش این بنای باارزش مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و امروزه آیدا شاملو در خانه موزه احمد شاملو زندگی می کند. آیدا شاملو همان آیدا سرکیسیان متولد آبان 1318 در کرمانشاه است که ارمنی بوده و آخرین همسر احمد شاملو نیز می باشد. به گفته احمد شاملو، آیدا سرکیسیان بهترین معشوقه او بوده و در یکسری مجموعه آثار هم به این موضوع اشاره کرده است.

آیدا سرکیسیان موسسه ای مستقل با نام موسیه فرهنگی و پژوهشی الف بامداد را در سال 1390 آن هم به یاد احمد شاملو تاسیس کرد و خانه احمد شاملو هم نیز نظر این موسسه فعالیت می کند. جالب است بدانید موسسه الف بامداد جایزه ای ارائه می دهد با نام جایزه شعر احمد شاملو و هرساله آن هم در روز تولد احمد شاملو یعنی یکم آذر هر سال، مراسمی با حضور شاعران بزرگ برگزار می شود و در پایان مراسم به شاعران برگزیده تعلق می گیرد.

عکس های خانه احمد شاملو

شرایط بازدید از خانه احمد شاملو

چه عاشق ادبیات شاملو باشید و چه گردشگر و می خواهید در میان جاهای دیدنی کرج نگاهی به خانه احمد شاملو بیاندازید، خوب است اطلاعاتی را پیش از بازدید در نظر داشته باشید. بازدید از بنای خانه احمد شاملو رایگان نیست و مبلغی اندک به ازای هر نفر به عنوان ورودی دریافت می شود. در اطراف خانه احمد شاملو سرویس بهداشتی و پارکینگ برای بازدید کنندگان وجود دارد و همچنین در کنار اینکه بازدید از خانه موزه احمد شاملو زمانی نزدیک به یک ساعت را به خود اختصاص می دهد، ساعت کاری مجموعه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 4 بعد از ظهر است. همچنین از آنجایی که همسر ایشان، آیدا سرکیسیان در منزل احمد شاملو زندگی می کند می بایست پیش از بازدید هماهنگ کنید و ورود به منزل بدون هماهنگی امکانپذیر نیست.

عکس های خانه احمد شاملو

بهترین زمان بازدید از خانه موزه احمد شاملو

بهترین زمان برای بازدید از خانه موزه احمد شاملو فصل بهار و پاییز خواهد بود. در این دو فصل از سال بخاطر موقعیت جغرافیایی خانه، شاهد هوایی خنک و دلنشین در منطقه هستیم که گشت و گذار را برای گردشگران راحت تر می کند و از آنجایی که فردیس و دهکده فردیس در اطراف کرج قرار دارد، بعضاً بسیاری از گردشگران در فصل تابستان نیز به بازدید از خانه احمد شاملو پرداخته اند. همچنین در کنار اینکه بهترین زمان بازدید از خانه احمد شاملو از نظر شرایط آب و هوایی فصل بهار و پاییز است، پیشنهاد می کنیم در سالروز تولد ایشان یعنی یکم آذرماه نیز به خانه احمد شاملو مراجعه کنید تا درکنار بازدید از این موزه زیبا، مراسمی که توسط بنیاد الف بامداد با حضور شاعران مطرح برگزار می شود را هم از نزدیک ببینید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد