شناسه خبر: ۳۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

زایمان عجیب حیوانات | عجیب ترین زایمان جانوران

عجیب ترین زایمان حیوانات در دنیا که شگفت زدتون میکنه + عکس

دیدن زایمان حیوانات میتونه یکی از شگفتی های دنیا و خلقت باشه. اما به نظر شما عجیبت ترین زایمان حیوانات متعلق به چه حیوونی هست؟

حیوانات

پر بازدید

ترینی‌ها :

دیدن عجیب ترین زایمان حیوانات جز زیبایی های خلقت و دنیای هستی است. بعضی وقت ها دانستن اطلاعات مختلف در مورد حیوانات ممکنه شگفت زدمون کنه مثلا همین عجیب ترین زایمان حیوانات. در ادامه چند تا از عجیب ترین زایمان حیوانات رو براتون قرار دادیم که بدون شک خیلی شگفت زده میشید!

عجیب ترین زایمان حیوانات در دنیا

دنیای حیوانات مملوء از شگفتی است و کار تولید مثل و زایمان آن ها هم از این قاعده مستثنی نیست. مدت زمان بارداری در همه ی حیوانات یکسان نیست و بعضی از آن ها بارداری بسیار کوتاهی به قدر چند روز و بعضی دیگر بارداری طولانی ای، حتی بیشتر از یک سال دارند. اما این همه ی شگفتی تولید مثل پرماجرای این موجودات نیست. مثلاً در بعضی گونه ها وظیفه ی به دنیا آوردن نوزادان بر عهده ی جنس نر است و یا بعضی موجودات حیوان دیگری را مجبور به نگهداری از تخم های خود می کنند.

  • اسب دریایی

جنس نر این حیوان تخم های بارور شده رو نگهداری میکنه و خودش زایمان میکنه!

اسب های دریایی متعلق به خانواده ای از ماهی ها به نام سوزن ماهیان هستند که بیش از سیصد گونه را شامل می شود. برای تولید مثل، اسب دریایی ماده تخم هایش را درون کیسه ای مخصوص در بدن اسب دریایی نر می گذارد که در آنجا تخم ها بارور می شوند. در بعضی موارد، تخم ها به دم اسب دریایی نر متصل می شوند. بعد از حدود بیست روز، اسب دریایی نر بیشتر از هزار نوزاد به دنیا می آورد.

لوله ماهی ها و اژدهای دریایی برگ دار هم به همین شکل تولید مثل می کنند.

اسب دریایی

  • قورباغه

قورباغه همیشه در آب زایمان نمیکنه. گاهی در شرایط خاص بچه ها رو توی معده اش نگه میداره و وقتی کامل شدن از دهنش زایمان میکنه.

قورباغه

  • وزغ سورینامی

این وزغ از طریق پوستش بارور میشه و همونجا هم تخمها رو نگه میداره و از طریق پوستش زایمان میکنه.

حیواناتی که بچه های خودشون رو میخورن + تصاویر

ابتدا وزغ ماده تخم می گذارد. سپس وزغ نر تخم ها را بارور می کند و همه ی تخم ها را روی پشت وزغ ماده قرار می دهد. بعداز آن، یک لایه پوست روی تخم ها می آید که تا زمان بیرون آمدن بچه قورباغه ها از تخم ها از آن ها محافظت می کند. بعد از حدود هفت روز، بچه قورباغه ها از درون حفره های پوست بیرون می آیند.

وزغ سورینامی

  • ماهی های سیلکید

جنس نر این نوع ماهی ها بعد از بارور کردن ماده تخم ها رو توی دهنشون نگه میدارن و تا یکماه حتی غذا هم نمیخورن تا بچه ها به دنیا بیان.

ماهی های سیکلید متعلق به یکی از خانواده های بزرگ ماهیان به نام سیکلید هستند که شامل تیلاپیاها و فرشته ماهی ها می شود. هنگام تولید مثل، سیکلیدهای نر تخم های بارور شده را درون دهان شان نگه می دارند و تخم ها تا بیرون آمدن نوزادان در همان جا باقی می مانند. به این فرآیند دهان پروری گفته می شود.

ماهی نر در طول این مدت قادر به خوردن غذا نیست. به همین دلیل گاهی ماهی ماده تخم ها را درون دهانش نگه می دارد، و یا نر و ماده به نوبت از تخم ها نگهداری می کنند. ماهی هایی که با روش دهان پروری متولد می شوند، ابتدا به شدت کوچک و ضعیف هستند و نیاز به مراقبت دارند تا تغذیه شوند و رشد کنند.

کدام حیوانات از دهان زایمان می‌ کنند؟

ماهی سیلیکید

  • گربه ماهی های کوکو

گربه ماهی های کوکو برای به دنیا آوردن نوزادان شان دست به کار عجیبی می زنند. این گربه ماهی ها از دهان ماهی های سیکلید برای نگهداری از تخم هایشان استفاده می کنند. گربه ماهی کوکو درون دهان یک ماهی سیکلید تخم می گذارد تا تخم هایش را برای او نگه دارد.

در این حین، سیکلید نر سر می رسد و مشتاقانه سعی می کند تخم هایی که تصور می کند متعلق به سیکلید ماده هستند را بارور کند، در حالی که آن تخم ها متعلق به گربه ماهی کوکو هستند. همه ی این اتفاقات در چند ثانیه رخ می دهد.

تنها موجود نری که حامله می شود + ویدیو و تصاویر

از آنجایی که تخم های گربه ماهی کوکو زودتر از تخم های سیکلیدها رشد می کنند، در اغلب موارد نوزادان آن ها با خوردن تخم های سیکلیدها خود را تغذیه می کنند.

گربه ماهی کوکو

  •  کرم پهن

کرم پهن ها می توانند با دو قسمت کردن خود تولید مثل کنند. تخم های بارور شده ی کرم پهن ها درون یک پیله در بدن شان رشد می کنند. این کرم ها می توانند تخم های خود را به وسیله ی اسپرم های بدن شان بارور کنند. علاوه بر این، کرم پهن ها می توانند با تقسیم کردن بدن خودشان، تولید مثل کنند.

کرم پهن

در حالتی دیگر، کرم پهن ها برای تولید مثل اسپرم خود را وارد پوست خارجی کرم پهن دیگری می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد