شناسه خبر: ۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

سفرهای زمستانی با ماشین | نکات سفر با ماشین

توصیه هایی برای سفرهای زمستانی با ماشین | چطور سفرهای زمستانی دلپذیری داشته باشیم؟

اگر در زمستان قصد مسافرت دارید و آن هم با ماشین، در اینجا نکات مخصوص سفرهای زمستانی با ماشین را برایتان نوشته ایم.

سفرهای زمستانی

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر قصد دارید سفرهای زمستانی موفقی داشته باشید، باید بتوانید وضعیت جوی را پیش بینی کنید. در زمستان، اکثر مسافران امیدوارند تا با کمترین مشکل و بیشترین میزان رضایت به سفر بروند و به خانه برگردند؛ و از همه مهم تر اینکه، بدون توجه به برف، یخ، بوران و باران که ممکن است در مسیر سفرهای زمستانی با ماشین با آن روبرو شوند، سالم و سلامت به مقصد برسند. در این مقاله، به چند نکته مخصوص سفرهای زمستانی با ماشین خواهیم پرداخت.

1. مقداری لباس و وسایل ضروری اضافه داخل ماشینتان بگذارید تا اگر ماشینتان در هوای سرد خراب شد، از آنها استفاده کنید. یک پک ساده شامل موارد زیر را آماده کنید: یک جفت دستکش، شلوار و/یا کت عایق دما، شاید یک جفت چکمه قدیمی، یک پتو، کابل اتصال باتری، چراغ قوه با تعدادی باتری اضافی، و برف پاک کن (یا یک ضدیخ)، و خودتان نیز باید در شرایط خوبی باشید. همچنین، چند ماده مغذی نیز به همراه داشته باشید، مواد غذایی که خراب نشوند، سرشار از کالری باشند و به قدری باشند که برای همه کافی باشند.

2. حتما خودرویتان را به تعمیرگاه ببرید تا برای مقابله با شرایط آب و هوایی زمستانی آمادگی داشته باشد. به خصوص، شما یا مکانیک باید قبل از اولین طوفان بزرگ زمستانی، تایرهایتان را چک کنید.

چک کردن ماشین

3. زمانیکه خودرویتان بازبینی و مجهز شد، به این نصیحت ها که از یک راننده برف روب شنیدم، دقت کنید: ببینید و دیده شوید. چراغ های جلو و عقب ماشین تان را تمیز نگه دارید، مخصوصا درهوای طوفانی. شیشه ها را تمیز نگه دارید و مطمئن شوید که سیستم گرمکن شیشه های ماشین به درستی کار می کند. اگر در طول شب یا بعد از یک توقف روی ماشینتان برف و یخ تشکیل شده است، شیشه های ماشینتان را تمیز کنید تا جلوی دیدتان را نگیرد.

4. آهسته برانید. در شرایط بد جوی، سرعتتان را تا 50 درصد کاهش دهید. همچنین، در جاده های لغزنده بین خودتان و ماشین جلویی تان، فاصله بیشتری بگذارید.

5. یادتان باشد که تمام قسمت های جاده شبیه هم نیستند. برای مثال، همین چند وقت پیش، پل های کوچک و روگذرهایی طراحی شده اند که قابلیت ادغام با محیط اطراف را دارند، به گونه ای که ارتفاعی تدریجی از محیط دارند یا اصلا هیچ تغییری نسبت به ارتفاع محیط ندارند. با این وجود، این پل ها نسبت به سطوح آسفالتی معمول، در معرض یخ زدگی سریع تری هستند. زمانیکه دمای هوا به زیر صفر رسید، مواظب این قسمت های کوچک جاده باشد.

6. برخی از ویژگی های خودروهای مدرن ممکن است در شرایط بد سودی به حال شما نداشته باشند. برای مثال، در برخی از ماشین های شاسی بلند و خودروهای چهار چرخ محرک، ممکن است در هنگام حرکت سطح اصطکاک بهتری داشته باشند ولی این چهار چرخ محرک به شما کمک نمی کنند تا سریع تر بایستید. همچنین، از کروز کنترل ماشین استفاده نکنید، زیرا کروز کنترل ممکن است در زمانیکه نیازی به سرعت و شتاب ندارید، مثلا زمانیکه در حال بالا رفتن از یک پل یخزده هستید، باعث شتاب گرفتن خودرو شود.

7. برخی از متخصصان امنیتی توصیه می کنند تا یک بسته خاک در صندوق عقب داشته باشید، تا هم به عنوان وزن تعادلی ماشین باشد تا سطح اصطکاک بهتری ایجاد شود و اگر در جاده ای لغزنده گیر کردید، آن را زیر تایر ماشین بریزید و خودتان را نجات دهید.

8. اگر مجبور شدید تا در ماشین بمانید، می توانید موتور ماشین را روشن نگه دارید تا بخاری ماشین روشن بماند ولی حتما مطمئن شوید که اگزوز ماشین با برف یا گل مسدود نشده باشد. اگر نمی خواهید که موتور ماشین یکسره روشن باشد، شیشه ها را بالا بکشید و ماشین هر ساعت 10 دقیقه روشن نگه دارید و زمانیکه موتور در حال کار کردن پنجره جلو را نیمه باز نگه دارید.

9. اگر در شرایط بد جوی می خواهید ماشینتان را در هتل یا نزدیک جاذبه های گردشگری پارک کنید، بهتر است تا جای ممکن به دنبال پارکینگ سرپوشیده باشید.

سفرهای زمستانی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد