شناسه خبر: ۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

چای سفید | خواص چای سفید

چای سفید؛ نجات دهنده بدن شما از انواع بیماری ها + فواید شگفت انگیز چای سفید

چای سفید از اون نوشیدنی هایی که می تونید جایگزین چای سیاه و قهوه کنید تا هم از عطر و طعمش سرحال بیاید و هم خیالتون از سلامت بدنتون راحت بشه. فایده این چای چیه؟

چای سفید

پر بازدید

ترینی‌ها :

چای سفید مثل بقیه دمنوش های گیاهی و برخلاف چای سیاه کلی فایده برای سلامت بدن داره و می تونین تو وعده صبحانه به جای نوشیدنی های دیگه از چای سفید استفاده کنید. چای سیاه و قهوه متاسفانه ممکنه برای سلامت بدن ضرر داشته باشن و آسیب رسان باشن اما شما می تونید با خیال راحت چای سفید رو جایگزین کنید. خواص این نوشیدنی چیه؟ ترین تاپ بهتون میگه.

معرفی چای سفید

چای سفید یکی دیگه از انواع چای محسوب میشه که طبع سرد و خشکی داره. این نوع چای هم مثل بقیه چایی‌هایی که میشناسیم از برگ‌های گیاه چای تهیه میشه، یعنی گیاهی که ازش چای سفید تهیه میشه همون گیاهیه که ازش چای سیاه یا چای سبز گرفته میشه. اما چرا اسم این نوع چای را گذاشتن چای سفید؟ قبل از اینکه جوانه‌های تازه گیاه چای باز بشند توسط پرز‌های سفیدی پوشیده شدن، این جوانه‌ها در همین مرحله از بوته چای جدا می‌شن و با سرعت و دقت بالایی نسبت به سایر چای‌ها خشک میشن. دلیل نام گذاری این نوع چای به چای سفید دقیقا بخاطر همین پرز‌های سفیدیه که گفتیم.

میزان فراوری چای سفید نسبت به بقیه انواع چای بسیار کمه و در واقع این نوع چای خیلی سریع و با دقت بالا فراوری میشن تا جوانه‌های چای به اندازه بقیه چای‌ها مثل چای سیاه یا چای سبز اکسیداسیون نکنند. این روش فراوری باعث میشه که طعم این چای بسیار دلپذیر بشه و تازگی و طراوت و طعم دلنشین چای رو به خوبی حس کنید.

 

خواص چای سفید

سلامت کلیه ها

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ توسط دانشمندان لهستانی انجام شده است نشان می دهد که مصرف چای سفید باعث کاهش آلودگی های محیطی بدن می شود و این امر باعث سلامت کلیه ها می شود. کاتچین به عنوان یک محافظ از کلیه در برابر عوامل آسیب رسان می باشد. همچنین در کشور چین تحقیقاتی بر روی موش ها صورت گرفته است که نشان می دهد چای سفید برای درمان سنگ کلیه موثر است.

حفظ سلامت پوست

مصرف چای سفید می‌تواند به حفظ سلامت پوست و جوان ماندن پوست کمک کند. برای بهبود پوست آسیب دیده، استفاده استفاده از این چای به دلیل خواص آنتی اکسیدانی توصیه شده است. همچنین چای سفید در محافظت از پوست در برابر اثرات نور ماوراء بنفش مفید است.

پیشگیری از سرطان

درست مانند چای سبز، چای سفید ممکن است در جلوگیری از سرطان مانند سرطان ریه مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که این چای یک ماده ضد سرطانی و عامل شیمی درمانی است و عصاره آن ممکن است باعث آپوپتوز یا مرگ سلولی شود. مصرف چای سفید می تواند از رشد سلول‌های جدید در سرطان ریه جلوگیری کند. این چای خواص ضد عفونی نیز دارد. تحقیقات بیشتری برای شناسایی و تایید خواص ضد سرطانی چای سفید برای انواع دیگر سرطان در حال انجام است.

چای سفید

حفاظت از دندان ها

از دندان ها در برابر باکتری ها محافظت می کند چای سفید منبعی غنی از فلوراید، کاتچین و تانن ها است. چندین پژوهش نشان دادند این مواد به مقابله با باکتری هایی که سبب ایجاد پلاک روی دندان ها می شوند کمک می کنند.

کاهش وزن

به کاهش وزن کمک می کند حتما در مورد چای سفید و لاغری مطالبی را از گوشه و کنار شنیدید. چای سفید منبعی مناسب از کافئین و کاتچین است. این دو ماده تاثیری هماهنگ در چربی سوزی و افزایش سرعت سوخت و ساز بدن دارد.

چقدر کافئین در چای سفید وجود دارد؟

در 220 گرم چای سفید تنها 28 میلیگرم کافئین وجود دارد. یک فنجان چای سفید، که نسبت به سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه یا چای سبز نسبتاً کافئین کمتری دارد. به عنوان مثال، یک فنجان قهوه در حدود 95 میلی گرم کافئین دارد که بیش از 3 برابر میزان چای سفید است.

 

روش تهیه چای سفید

  • آب تصفیه شده یا آب معدنی رو به جوش بیارید و بعد از جوشیدن آب حرارت رو قطع کنید و اجازه بدین 4-5 دقیقه بمونه تا دمای آب کمی پایین بیاد.

  • اندازه چای برای حدود 180 میلی لیتر آب دو قاشق چای خوری جوانه چای سفید یا ۲ قاشق غذا خوری برگ چای سفید، یا اگر چایی که تهیه کردین مخلوطی از جوانه و برگه ۱.۵ قاشق غذا خوری چای سفید باید باشه.

  • آب رو مستقیما روی برگ یا جوانه‌های چای بریزید و اجازه بدین تا دم بکشه. بعد از گذشت ۱ دقیقه چای دم می‌کشه و می‌تونید میل کنید ولی تا ۵ دقیقه هم می‌تونید اجازه بدین تا چای دم بکشه، هرچقدر بیشتر بمونه چای غلیظ تر میشه، پیشنهاد می‌شه بعد از گذشت یک دقیقه هر ۳۰ ثانیه چای رو تست کنید و اگر به طعم دلخواه‌تون رسید چای رو از یک صافی عبور بدین و نوش‌جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد