شناسه خبر: ۲۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

جاذبه های گردشگری مشهد | جاهای دیدنی مشهد

دیدنی ترین مکان های گردشگری مشهد که تاحالا اسمشونو نشنیدین!

تو این خبر جاذبه های گردشگری طبیعی تو شهر مشهد رو بهتون معرفی کردیم. اگر قصد سفر به مشهد رو دارین حتما این خبر رو بخونید.

مشهد

پر بازدید

ترینی‌ها :

تو این روزهای بهاری چی بهتر از طبیعت گردی؟ اونم تو مشهد! اگر این روزها قصد دارین به این شهر سفر کنید و دنبال جاهای دیدنی و گردشگری مشهد هستین ما تو این خبر 4 تا از بهترین جاذبه های طبیعی گردشگری این شهر رو بهتون معرفی کردیم. پس قصد طبیعت گردی تو مشهد رو داری؟ این خبر برای شماست.

آبشار اخلفه

مشهد

دره  اخلمد در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان چناران در نزدیکی روستای اخلمد قرار گرفته است. اخلمد ، به عنوان یکی از مکان های گردشگری طبیعی اطراف شهر مشهد ، دارای قدمتی چند هزار ساله بوده و در دره ای در میان کوه بینالود واقع شده است.

در ابتدای دره، انواع گل ها و گیاهان زیبا و همچنین درختان بی شمار به همراه باغ های فراوان میوه به چشم می‌خورد. پس از گذشت از مسیری طولانی ، آبشار اول که دارای ۲۳ متر ارتفاع است به چشم می خورد. پس از آن و با گذر از این آبشار و در فاصله یک کیلومتری از آبشار اول، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدودا ۴۰ متر مشاهده می شود و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار دارند.

هوای پاکیزه و ییلاقی‌ و انواع میوه های گیلاس و سیب درختی اخلمد مشهور است. در محل ورود به دره اخلمد ، بندی است که در زمان بایسنقر میرزای تیموری فرزند شاهرخ و حاکم توس در نیمه اول سده نهم ساخته شده است. به طور یقین می توان گفت مسیر آبشار اخلمد یکی از زیباترین مکانهای ایران است و می توان از آن به عنوان بهشتی در این جهان خاکی نام برد.

رودخانه پنج دره

مشهد

رودخانه پنج دره در منطقه زیبای طرقبه مشهد قرار دارد. این منطقه یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد است. طرقبه چیزی حدود ۱۸ کیلومتر از مشهد دورتر است.

رودخانه پنج دره از کوه‌ سربه‌فلک‌کشیده فلسکه سرچشمه می‌گیرید. این کوه در رشته‌ کوه‌‌های بینالود قرار دارد. آب این رودخانه در دامنه کوه روان می‌شود و به دره زیبای ارغوان می‌رسد. این دره یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف مشهد به حساب می‌آید. جاری‌شدن پنج دره در کوه‌و‌کمر باعث شده تا این رودخانه پیچ‌و‌خم‌های بی‌شماری داشته باشد. رودخانه پنج دره با گذر از این پیچ‌و‌خم‌‌ها به باغهای پنج دره می‌رسد. سپس به رود دیگری که در روستای کلاته آهن جاری است می‌ریزد. در نهایت آب این رودخانه‌ها به رودخانه بار روان می‌شود تا باغ‌های تشنه را سیراب کند. در نهایت نیز رودخانه پنج دره به بند گلستان روان می‌شود تا سدی تماشایی را در منطقه طرقبه ایجاد کند

روستای حصار

مشهد

حصار گلستان، روستایی است که در جنوب غرب مشهد واقع شده. به لحاظ مرزبندی‌های جغرافیایی این روستا در فاصله‌ای کم با شهر طرقبه قرار دارد. همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، طرقبه یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد است. برای رسیدن به حصار گلستان باید راه طرقبه را در پیش بگیرید. از آنجایی که به‌احتمال زیاد از مشهد می‌خواهید راهی طرقبه شوید، در انتهای این مطلب، مسیر رسیدن به روستا حصار گلستان را از مشهد به طرقبه با شما در میان می‌‌گذاریم.

در گوشه‌و‌کنار حصار، رودخانه‌های خروشان جریان دارند. به لطف این رودخانه‌ها، باغ‌های میوه پرمحصولی در روستا حصار خودنمایی می‌کند. این روستا چیزی حدود ۳هزار نفر جمعیت دارد. اهالی حصار، مردمان باصفایی هستند که با آغوش باز به استقبال گردشگران می‌روند. اهالی حصار با دامپروری، قالیبافی، کشاورزی و باغداری روزگار می‌گذرانند.

طبیعت زیبا، باغ‌های پرمیوه و رودخانه‌های پرآب از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری حصار گلستان به حساب می‌آید. طبیعت اطراف این روستا به اندازه‌‌ای زیبا و تماشایی است که از گشت‌و‌گذار در آن سیر نمی‌شوید. اهالی روستا خوشمزه‌ترین غذاهای محلی خراسان را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر راهی حصار گلستان شدید، حتماً اِشکنه، کشک و بلغور شیر این روستا را امتحان کنید.

روستای کنگ

مشهد

روستای پلکانی کنگ در دامنه کوه های بینالود و در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد واقع شده است. این روستای تاریخی با قدمتی بیش از هزار سال و با معماری پلکانی به عنوان مقصدی برای گردشگران ایرانی و خارجی محسوب می شود.

کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبای کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد به شمار می رود که برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مناسب است. کنگ به دلیل چشم اندازهای کوهستانی زیبا و وجود چشمه ها و درختان گوناگون بر دامنه کوهپایه های آن، بسیار مورد علاقه کوهنوردان می باشد. به دلیل استقرار سکونت گاه های آن بر روی کوهپایه ، با عنوان روستایی پلکانی و ماسوله ای خراسان شناخته شده که این موضوع نقش بسزایی در جذب توریسم خارجی داشته است. شیوه استقرار خانه ها با توجه به اقلیم، جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی – جنوب غربی است که صرفه جویی در مصرف انرژی را در پی دارد

 

دره آل

مشهد

دره آل مشهد در فاصله ۴۵ کیلومتری از مشهد قرار دارد. برای رفتن به دره و روستای «آل»، ابتدا باید وارد جاده کلات شوید و در همان ابتدای جاده و با دیدن تابلوی «سد کارده»، وارد جاده «کارده» شوید. پس از عبور از سد و دیدن تابلوی روستای «آل»، باید حدود هفت کیلومتر مسیر آسفالت و سه کیلومتر مسیر خاکی را سپری کنید تا به روستا برسید؛ سپس از آنجا می‌توان به دره «آل» رفت. خود مسیر نیز زیبایی‌های بی‌شماری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روستای «کارده» و روستای «اندرخ» اشاره کرد. پس از روستای «آل» نیز روستاهای «پتمنه» و «سیج» قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‎‌ها می‌تواند سفر شما را کامل کند.
درون «دره آل» روستایی به همین نام وجود دارد. در رابطه با علت نام‌گذاری روستا روایت‌های مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها اسرارآمیز و خوفناک به نظر می‌رسند. عده‌ای بر این باور هستند که این دره محل زندگی موجوداتی به نام آل است. آل، موجودی خوفناک و نامرئی است که از گذشته قصه‌های عجیب و مرموزی در مورد آن روایت می‌شود.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد