شناسه خبر: ۲۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

خواص شنا | فواید شنا برای بدن

با شنا کردن هم تفریح کنید و هم خوش اندام بشوید + فواید شنا

شنا از ورزش هاییه که جنبه فان و سرگرمی داره برای همینم کلی طرفدار داره. حالا تو این خبر فواید شنا کردن رو با هم بررسی می کنیم. با ترین تاپ همراه باشین.

شنا

پر بازدید

ترینی‌ها :

شما شنا می کنید و یا این ورزش رو بلدین؟ شنا از دسته ورزش های آبیه که توی استخرها اصولا همراه با مربی و غریق نجات به شما آموزش داده میشه و اگر این ورزش رو یاد بگیرین هم وقتی میرین استخر حرفه ای ترین و هم حسابی خوش اندام میشن. شنا برای سلامت بدن هم کلی فایده داره. فوایدش چیه؟ با ما همراه باشین تا بهتون بگیم.

فواید شنا برای سلامت بدن

 برای کسانی که آسیب‌دیدگی یا بیماری خاصی دارند مناسب است

شنا می‌تواند یک ورزش ایمن و مفید برای کسانی باشد که مشکلات زیر را دارند:

  •     آرتروز

  •     آسیب‌دیدگی

  •     ناتوانی جسمی

    مشکلات دیگری که جلوی اجرای ورزش‌های شدید با فشار بالا را می‌گیرند

شنا حتی ممکن است به کاهش درد و بهبودی پس از آسیب هم کمک کند. یک پژوهش نشان داده شنا کردن منجر به کاهش درد افراد مبتلا به آرتروز می‌شود و سفتی و خشکی مفاصل را درمان می‌کند. این موضوع هم دامنه‌ی حرکتی آن‌ها را افزایش می‌دهد و انجام دوباره‌ی شنا و ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری را آسان‌تر می‌کند.

 معرفی ورزش مفید با انواع حالت روحی افراد

گزینه‌ی مناسبی برای کسانی است که آسم دارند

محیط مرطوب استخرهای سرپوشیده، شنا را به یک فعالیت عالی برای افراد مبتلا به آسم تبدیل می‌کند. افزون بر این، فعالیت‌ها و کارهایی که هنگام شنا کردن باید انجام دهید، مانند حبس کردن نفس، می‌تواند ظرفیت ریه را افزایش دهد و منجر به بهبود کنترل تنفس در بیماران آسمی شود.

البته برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند مواد شیمیایی موجود در استخر ممکن است خطر ابتلا به آسم را افزایش دهد. بنابراین، بهتر است پیش از آنکه به سراغ شنا بروید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت امکان در استخرهایی ورزش کنید که از آب نمک به جای کلر استفاده می‌کنند.

شنا

 

 شنا کردن برای افراد مبتلا به ام‌اس هم مناسب است

افراد مبتلا به ام‌اس هم ممکن است شنا کردن را یک ورزش مفید و کارآمد در نظر بگیرند. شما زمانی که در آب قرار می‌گیرید، اندام‌هایتان شناور می‌شوند و این به حمایت بیشتر برای ورزش کردن کمک می‌کند. آب همچنین نیروی مقاومتی ملایمی به وجود می‌آورد که برای تقویت ماهیچه‌ها و حرکت دادن آن‌ها مناسب است.

در پژوهش‌ها هم دیده شده افراد مبتلا به ام‌اس با شنا کردن منظم توانسته‌اند درد خود را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهند و همچنین کمتر با نشانه‌هایی مانند خستگی، افسردگی و ناتوانی روبه‌رو شوند.

شنا کردن کالری بالایی می‌سوزاند

شنا یک ورزش عالی برای کالری‌سوزی است. یک فرد کم‌وبیش ۷۰ کیلویی هنگام شنا کردن با سرعت کم تا متوسط می‌تواند حدود ۴۲۳ کیلوکالری در هر ساعت بسوزاند. افزایش سرعت شنا هم این میزان کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد و هرچه سریع‌تر و برای مدت زمان بیشتری شنا کنید می‌توانید کالری و چربی بیشتری بسوزانید و وزن خود را بهتر مدیریت کنید.

میزان کالری‌سوزی با شنا بسیار بیشتر از ورزش‌هایی مانند دویدن و یوگا است. به همین دلیل مردم بسیاری از شنا برای کاهش وزن و دستیابی به اندام مورد نظرشان کمک می‌گیرند.

خواب شما را بهبود می‌بخشد

پژوهش‌ها همچنین خبر می‌دهند که شنا کردن با بهبود خواب و استراحت همراه است. در یک مطالعه دیده شد کسانی که به بی‌خوابی دچار بودند با انجام منظم تمرین‌های هوازی از جمله شنا توانستند کیفیت خواب خود را افزایش دهند و خواب شبانه‌ی بهتری داشته باشند.

 

چگون شنا کردن را شروع کنیم؟

کم کم شروع کنید حتی اگر ورزش دیگری را انجام می دهید

تجهیزات لازم را تهیه کنید: کلاه شنا، عینک شنا و لباس.

ایمنی را جدی بگیرید. شنا با همراه و حضور غریق نجات مهم است.

مایوی شنا چه ویژگی ای باید داشته باشد؟

مایوی مخصوص شنای حرفه‌ای معمولا باید یک تکه و چسبان باشد تا جلوی آزادی عمل شما را نگیرد. بهتر است از مایوهایی که پوشش زیادی در قسمت بازوها و پاها دارند استفاده نکنید. اگر خانم هستید، مایو یک تکه ریسربک که قسمت پایین‌تنه آن پادار نباشد بهترین است. بیکینی و مایوهای دوتکه یا رشته‌ای مناسب شنای حرفه‌ای نیستند.

اگر آقا هستید سعی کنید از مایوهای چسبان استفاده کنید. اگر دوست دارید مایو شورت پادار بپوشید حداقل از نوعی که مخصوص دوچرخه‌سواری است استفاده کنید. هرچه مایو گشادتر باشد، بیشتر به پاهایتان می‌پیچد و آزادی عمل را از شما می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد