شناسه خبر: ۲۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

گیاه آپارتمانی | گیاه آپارتمانی برای محیط مرطوب

معرفی چند گیاه آپارتمانی که برای نگهداری در محیط مرطوب مناسب هستند

برای سرویس بهداشتی خونه از گیاه آپارتمانی استفاده می کنید؟ اگر ایده ای ندارید که کدوم گیاه رو انتخاب کنید ما بهتون معرفی می کنیم.

گیاه آپارتمانی

پر بازدید

ترینی‌ها :

گیاه آپارتمانی برای اینکه بادوامه و می تونه نور کم رو تحمل کنه قابلیت استفاده زیادی تو دکوراسیون خونه، اتاق خواب و آشپزخانه داره اما آیا از گیاه آپارتمانی در حمام و دستشویی استفاده می کنید؟ تو این خبر بهتون چند نوع گیاه آپارتمانی معرفی کردیم که با محیط مرطوب سازگاری دارند. با ما همراه باشید.

پوتوس طلایی

گیاه آپارتمانی

اگر از علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی رونده هستید می‌توانید پوتوس طلایی را انتخاب کنید. این گیاه در محیط‌های مرطوب، بهترین شرایط را برای رشد دارد و اگر هوای اطراف آن بیش از حد خشک شود، نوک برگ‌ها به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد. پوتوس طلایی می‌توانید نور کم تا زیاد را تحمل کند البته تا زمانی که نور آفتاب، غیرمستقیم بتابد.

بامبو

گیاه آپارتمانی

گیاه بامبو به نور بسیار اندکی برای رشد نیاز دارد و باید در جایی با نور غیر مستقیم نگهداری شود. این گیاه به خاک احتیاجی ندارد و باید ساقه ها را درون ظرفی شیشه ای با مقداری سنگ ریزه قرار دهید و داخل آن را آب بدون کلر ولرم پر کنید به اندازه ای تا بند پنجم ساقه بالا بیاید. آب گلدان را هر دو تا چهار هفته یکبار عوض کنید. در نظر داشته باشید که این گیاه رشد سریعی دارد و شما می‌توانید سرعت رشد گیاه را با قرار دادن یک مانع فیزیکی بر سر راه آن مانند یک قفسه کم کنید و یا هرس و شکل دهی منظم گیاه را انجام دهید.

دیفن باخیا

گیاه آپارتمانی

دیفن باخیا بومی آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی و از خانواده شیپوریان می باشد. این گیاه از معروفترین و شاید پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی به شمار می رود. در شرایط متوسط حمام رشد مطلوبی را دارد و باید ماهانه یکبار تغذیه و کوددهی شود، چنانچه رطوبت و بخار حمام دائمی و بیش از حد متوسط باشد ممکن است دچار پوسیدگی برگ و قسمت هایی از ساقه شود ، در این صورت رطوبت را کاهش دهید، علت این پوسیدگی قارچ بوتریتیس می‌باشد.

این 6 گیاه آپارتمانی خواب آور هستند!

ارکیده

گیاه آپارتمانی

با قرار دادن این گل زیبا در حمام می‌توانید علاوه بر زیبایی و لطافت، ظاهری متفاوت و لوکس به آن بدهید. ارکیده را لبه پنجره حمام قرار دهید تا نور غیرمستقم کافی را بدون آنکه به برگ هایش آسیبی برسد، دریافت کند. رطوبت موجود در حمام شرایط محیط طبیعی گیاه را منعکس می‌کند. ارکیده گل جمع و جوری است و برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. می‌توانید ارکیده را در کنار سینک و یا کنار وان قرار دهید.

سانسوریا

گیاه آپارتمانی

یکی دیگر از گیاهانی که می‌توانید در حمام و سرویس های بهداشتی رشد دهید سانسوریا یا گیاه مار است. این گیاه بومیِ آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیا می‌باشد. نگهداری این گیاه در حمام باعث پهن و شفاف شدن برگ های آن می‌شود و اگر نور و تغذیه کافی باشد افزایش پاجوش ها را نیز در پی دارد، اما ممکن است اگر رطوبت بیش از حد معمول و دائمی باشد مبتلا به قارچ شود.

برگ انجیری

گیاه آپارتمانی

برگ انجیری گیاهی استوایی با مراقبت اندک است. این گیاه نور متوسط را ترجیح می‌دهد و در صورت شدید بودن نور، برگ ها شروع به زرد شدن می کنند. اگر برگ ها از هم فاصله گرفته اند می‌تواند نشان دهنده کمبود نور باشد در این صورت بهتر است که از لامپ های فلوئور سنت کمک بگیرید. برگ انجیری با رطوبت متوسط سازگاری دارد و برای حمام یا سرویس بهداشتی بسیار مناسب است.

آلوئه ورا

گیاه آپارتمانی

گیاه آلوئه ورا متعلق به خانواده لیلیاسه و بومی مناطق گرم و خشک آفریقاست. این گیاه خواص دارویی فراوانی دارد و به دلیل برگ های گوشتی نیاز به آبیاری کمی دارد، لذا هنگام قرار دادن این گیاه در حمام دقت کنید که دائم خیس نشود. آلوئه ورا را نزدیک پنجره حمام نگهداری کنید. رطوبت حمام باعث افزایش ژلاتین موجود در برگ های این گیاه می‌گردد.

زاموفیلیا

گیاه آپارتمانی

زاموفیلیا به عنوان گیاه ابدی شناخته می شود، زیرا می تواند کاملا بی توجهی را تحمل کند. این گیاه دارای برگ های زیبا، بیضی شکل و براق است که ظاهری متفاوت و لوکس به حمام یا سرویس بهداشتی می‌دهد. مکان بسیار تاریک یا نور مستقیم خورشید برای زاموفیلیا مناسب نیست و نور ملایم و نیم سایه را ترجیح می‌دهد. زاموفیلیا محدوده گسترده ای از رطوبت را تحمل می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد