شناسه خبر: ۲۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

فریز کردن | فریز کردن مواد غذایی

می دونستین این مواد غذایی قابلیت فریز کردن دارند؟

یه سری از مواد غذایی هستند که شما حتی فکرشون هم نمی کردین بشه اینا رو فریز کرد. با ما همراه باشید تا مواد غذایی ای که قابلیت فریز کردن رو دارند؛ بهتون معرفی کنیم.

فریز کردن

پر بازدید

ترینی‌ها :

فریز کردن مواد غذایی بهترین راه حل برای نگهداری طولانی مدت اوناست. ممکنه مواد غذایی که خریداری می کنید زیاد باشه و شما نخواین همون لحظه ازشون استفاده کنید؛ چه راه حلی بهتر از فریز کردن؟ اما همه نوع مواد که قابلیت فریز کردن ندارند؛ با ما همراه باشید تا بدونیم چه موادی رو می تونیم طولانی مدت نگهداری کنیم.

سفیده تخم‌مرغ

سفید تخم‌مرغ، یکی از مواد غذایی مهمی است که کاربردهای زیادی در تهیه خوراکی‌ها و غذاهای مختلف دارد. خوش‌بختانه، شما می‌توانید سفیده تخم‌مرغ را تا حدود ۱۲ ماه درون فریزر نگهداری کنید، بدون این‌که هیچ مشکلی برای آن به‌وجود بیاید. کارشناسان می‌گویند که اگر سفیده تخم‌مرغ را قبل از پختن به مدت یک شب درون فریزر نگه دارید، کیفیت این ماده هنگام پخت‌وپز افزایش می‌یابد.

 کره

کره، یکی از محصولات لبنی ثابت در بسیاری از خانه‌ها است که می‌توان درون فریزر قرارش داد. این کار خصوصا برای افرادی اهمیت دارد که بعید است از کره تا پایان تاریخ انقضایش استفاده کنند. بسته‌بندی کارخانه‌ای کره قاعدتا باید از کره درون آن محافظت کند، اما شما می‌توانید کره را درون کیپ‌زیپ‌های مخصوص فریزر بریزید تا مانع از بو یا طعم گرفتن کره شوید.

 نان

کربوهیدرات‌ها،‌ دیگر مواد غذایی‌ای هستند که به‌خوبی در سرما دوام می‌آورند. نان ساندویچی خردشده می‌تواند حدود ۳ ماه در فریزر باقی بماند، ‌درحالی که باگت‌های کامل تا حدود ۱ ماه در فریزر دوام دارند. در ضمن، پیش از گرم کردن دوباره این نان‌ها روی اجاق گاز یا درون فِر، مقدار خیلی کمی آب روی آن‌ها بپاشید.

پنیر

خرید بسته های پنیر تقریبا همیشه گران تر از پنیر های عمده ای بوده است. می توان پنیر را به صورت عمده خریداری کنید و از فاسد شدن آن جلوگیری کنید، پنیر را روی یک ورق قرار دهید و سپس در یک کیسه ی زیپ دار بگذارید و بعد آن را درون فریزر نگهداری کنید تا سالم بماند

انگور

اگر تا کنون انگور یخ زده ایی را آزمایش نکرده اید نمی دانید ک چه چیزی را از دست داده اید.انگور مانند یک میان وعده ی غذایی عمل می کند.

شیر

بسیاری توصیه می کنند که شیر را یخ زده استفاده نکنید اما واقعا می توان این کار را انجام داد. اینجا می خواهیم روشی را بیاموزیم که از خراب شدن شیر درون مغازه که برای فروش دارید جلوگیری کنید. از یک فنجان اندازگیری و یک کاسه ی معمولی مافین استفاده کنید،یک چهارم پیمانه شیر که از قبل اندازگیری کرده ایم را در هر حفره ی مافین که (باید تا سه چهارم حجم قالب را بگیرد)به مدت دو الی سه ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند، سپس قالب مافین ها را از فریزر بیرون بیاورید و آن را داخل آب گرم بگذارید تا تکه های شیر از درونش بیرون بیاید سپس بسته ی فریزری خود را پر از تکه های شیر بسته شده کنید .حالا شما می توانید از این تکه های شیر برای اسموتی ها ، سوپ و حتی برای پخت و پز استفاده کنید.

مغزهای خام

فریز کردن مغزهای خام به حفظ چربی‌های طبیعی درون‌شان کمک می‌کند. البته این کار باید با استفاده از ظرف‌های مخصوصی که مانع از رسوخ هوا می‌شوند، انجام بگیرد. در این صورت، مغزهای خام دورن فریزر تا ۸ ماه دوام می‌آورند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد