شناسه خبر: ۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

جایگزین شیر | مواد جایگزین شیر در کیک

به جای شیر داخل کیک چی میتونم بریزم؟ | 5 مواد جایگزین شیر در پخت کیک

گاهی شیر در دسترس نیست و یا نمی خواهیم از شیر در دستور کیک خود استفاده کنیم. باید بتوانیم برای جایگزین شیر مواد مناسبی پیدا کنیم. در ادامه موادی که میتوانید به جای شیر در کیک استفاده کنید را معرفی می کنیم.

شیر

پر بازدید

ترینی‌ها :

وقتایی که شیر در خانه نداریم و میخوایم کیک درست کنیم باید جایگزین شیر بدونیم از چی استفاده کنیم. خیلی از مواقع هم ما خودمون به دلایل مختلفی دوست نداریم از شیر استفاده کنیم. برای جایگزین شیر مواد مختلفی رو میتونید استفاده کنید. در موادی که میتونید جایگزین شیر در درست کردن کیک کنید رو بهتون معرفی میکنیم.

مواد جایگزین شیر داخل کیک

شیر یک ماده رایج برای پخت کیک است اما می توان بدون شیر هم کیک خانگی خوشمزه تهیه نمود. اگر در خانه شیر ندارید و یا به شیر حساسیت دارید، به جای آن می توانید مواد دیگری را جایگزین کنید و کیک خوب و خوشمزه خانگی بپزید.

  • خامه سفید

در برخی از دستورهای تهیه کیک به جای شیر از خامه استفاده می شود. خامه برای کیک‌های اسفنجی مناسب نخواهد بود و بافتی خامه‌ای به کیک می‌دهد.

خامه

  • ماست

یکی دیگر از موادی که می توان جایگزین شیر در کیک پزی نمود، ماست است. از ماست به جای شیر در تهیه کیک استفاده کنید اما کیک شما به اندازه کیک با شیر پوک نخواهد شد. در تهیه کیک با ماست به این نکته توجه نمایید که نیم ساعت قبل از تهیه کیک ماست را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد و حتما از ماست شیرین استفاده نمایید.

ماست جایگزین شیر

  • شیر خشک

شما می توانید به جای شیر از شیرخشک برای تهیه کیک استفاده نمایید. شیر خشک از نظر مواد مغذی مانند شیر کامل است و چیزی کم ندارد. شما می‌توانید شیر خشک را به نان و سایر محصولات پخته شده، سوپ‌ها، سس‌ها، اسموتی‌ها یا سایر دستورالعمل‌ها برای افزودن پروتئین و سایر مواد مغذی اضافه کنید.

  • آب

یکی دیگر از جایگزین های شیر در کیک پزی آب است. شیر از 88 درصد آب تشکیل شده پس میتوانید به راحتی آب را جایگزین شیر کنید. به ازای هر یک فنجان شیر، یک فنجان آب جوشیده اضافه کنید اما نباید از آب داغ استفاده نمود و باید آب ولرم باشد.

  • آبمیوه

شما می توانید به جای شیر از آبمیوه برای پخت کیک استفاده نمایید یعنی به ازای هر لیوان شیر مورد نیاز برای کیک یک لیوان آب میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی، هلو، انبه، آناناس، انار و... را بیفزایید. برای تهیه کیک های شکلاتی و یا کیک هایی که در ترکیبشان از قهوه استفاده می شود، از آبمیوه استفاده نکنید زیرا مخلوط شکلات و آبمیوه طعم خوبی به کیک نمی دهد.

آبمیوه

شیرهای غیرلبنی جایگزین مناسبی برای شیر

انواع بی‌شماری از شیرهای غیرلبنی مانند شیر برنج، سویا، جو دو سر، بادام و نارگیل در بازار موجود هستند که انتخاب هر کدام به ذائقه افراد بستگی دارد. شیر برنج نزدیک‌ترین طعم دهنده به شیر گاو است اما برای تهیه کیک‌های خامه‌ای مناسب نیست. شیر بادام، شیر سویا و جو دوسر غلیظ‌‌‌تر هستند و می‌توان از آنها برای تهیه کیک‌های خامه‌ای استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد