شناسه خبر: ۲۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

فواید انجیر | خواص انجیر

این میوه که فقط تو تابستون پیدا میشه کلی فایده داره | خواص باورنکردنی انجیر برای بدن

درباره خواص انجیر و تاثیرات بی نظیرش روی بدن چیزی می دونید؟ این مطلب رو بخونید تا با خواص انجیر بیشتر آشنا بشین.

انجیر

پر بازدید

ترینی‌ها :

انجیر رو تو تابستون و بیشتر تو مناطق گرمسیری می تونید پیدا کنید. میگن انجیر از زمان حضرت عیسی کاشت میشده و این میوه خوشمزه و دلبر خواص زیادی داره. تو این مطلب ما از خواص انجیر براتون میگیم تا بیخیال این میوه پرخاصیت نشین. 

خواص انجیر

 تقویت قوای جنسی

انجیر به عنوان یک مکمل فوق العاده برای باروری در نظر گرفته می شود. این میوه سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم است. منیزیم به عنوان ماده معدنی مورد نیاز برای تولید هورمون های جنسی آندروژن و استروژن شناخته می شود که با مصرف این میوه می توان تا حد زیادی آن را تامین کرد.خواص انجیر؛ می تواند در درمان انواع مختلفی از اختلالات جنسی مانند نازایی، اختلال نعوظ و اشتهای جنسی  موثر باشد. این میوه همچنین یک اسید آمینه تولید می کنند که مسئول افزایش تولید اکسید نیتریک است که رگ های خونی را منبسط می کند و جریان خون را به تمام قسمت های بدن از جمله اندام۲های جنسی افزایش می دهد.

کنترل فشار خون

فشار خون بالا یکی از مشکلات اصلی سلامتی و زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری هاست که می تواند منجر به عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته شود. یکی از عواملی که منجر به فشار خون بالا می شود، عدم تعادل پتاسیم ناشی از مصرف زیاد سدیم است. انجیر یک غذای غنی از پتاسیم است و می تواند به اصلاح این عدم تعادل کمک کند. در همین حال، سطوح بالای فیبر در این میوه می تواند به دفع سدیم اضافی از بدن کمک کند. خواص انجیر؛ در کنترل فشار خون بالا باعث شده است تا بسیاری از پزشکان مصرف روزانه آن را به بیماران خود توصیه کنند.

درمان سرطان

به‌طور سنتی از انجیر برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله سرطان استفاده می‌شود. یک مطالعه در دانشگاه چین نشان داد بعضی از ترکیبات موجود در انجیر به از بین بردن پوشش سلول‌های سرطانی مختلف کمک می‌کنند. اگرچه به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است، اما محققان به این نتیجه رسیده‌اند که انجیر به دلیل دارا بودن ترکیبات بیواکتیو می‌تواند با بیماری‌های مختلف مبارزه کند.

انجیر

 ضدباکتری

انجیر می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب ضدباکتری و ضدقارچ عمل کند. عصاره‌ی انجیر می‌تواند با باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌های مختلف مبارزه کند. همچنین انجیر می‌تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. به همین علت است که این میوه یک ماده‌ی غذایی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود. انجیر برای مبارزه با بیماری‌های رایج گزینه‌ی خوبی است‌

برای دوران بارداری

انجیر سرشار از فیبر نامحلول و محلول است و به کاهش یبوست رایج در دوران بارداری کمک می کند. انجیر حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک است که به هضم غذا نیز کمک می کند که به طور طبیعی در دوران بارداری کند می شود. یکی از خواص انجیر قلیایی بودن آن است که ولع خوردن و هوس را در بانوان باردار کاهش دهد. علاوه بر این، این میوه دارای خواص مواد معدنی بالاتری نسبت به هر میوه یا سبزی رایج دیگری است. این میوه سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم و روی است که به عنوان مواد مغذی کلیدی برای بارداری سالم شناخته می شوند.

درمان دیابت

بر خلاف تصور عموم، میوه انجیر با وجود شیرین بودن و داشتن گلوکز برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. خواص انجیر؛ برای کنترل دیابت بارها به اثبات رسیده است. منبع معتبر سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشنهاد کرده است که مردم می توانند از این میوه ها برای کمک به درمان دیابت استفاده کنند.  عصاره برگ این درخت می تواند سطح انسولین خون را تا حد زیادی بهبود بخشد و سطح گلوکز خون را کاهش دهد. بنابراین علاوه بر میوه، برگ این درخت نیز خواص متعددی برای سلامت انسان به همراه دارد.

 بالابرنده تراکم استخوان

انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم می‌باشد. کلسیم موجود در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر می‌باشد. کلسیم، به‌عنوان بالابرنده تراکم استخوان شناخته‌شده است. به علاوه، پتاسیم موجود در انجیر، دفع ادراری کلسیم را کاهش می‌دهد. پس انجیر یکی از بهترین‌ها برای افزایش تراکم استخوان می‌باشد و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد