شناسه خبر: ۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

کاهش استرس | کاهش استرس با شکلات تلخ

یه تیکه شکلات تلخ بنداز بالا تا استرست فرار کنه | استفاده از شکلات تلخ برای کاهش استرس

استرس زیاد دوست همیشگی ماست. اما راه حل برای کاهش استرس چیه؟ خوردن شکلات تلخ. با ما همراه باشید تا از فوایدش براتون بگیم.

کاهش استرس

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر شما هم کاهش استرس و درمان اون براتون دغدغه شده و انواع دمنوش، ورزش و ... رو برای کاهش استرس امتحان می کنید. خوردن شکلات تلخ رو هم تو برنامه هاتون بذارید. شکلات تلخ باعث کاهش استرس میشه و تا حدودی اونو کنترل میکنه. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسئله با ما همراه باشید. 

برای کاهش استرس شکلات تلخ بخور!

سالهاست که محققان به بررسی تأثیر شکلات تلخ بر عملکرد توده های عصبی از دیدگاه محتوای قند مشغولند. اما این اولین بار است که ما در مورد تاثیر مقدار زیادی از کاکائو در دوزهای کوچک شکلات و مصرف آن به طور منظم در رژیم غذایی انسان در دوره های کوتاه یا طولانی مدت پرداخته ایم و به این نتیجه رسیده ایم که هرچه درصد کاکائو در شکلات تلخ بیشتر باشد، تأثیر بهتری بر کاهش استرس، التهاب، بدخلقی، تقویت حافظه و سیستم ایمنی بدن دارد

فلاونوئیدهای موجود در کاکائو از آنتی اکسیدان های بسیار قوی و از عوامل ضد التهابی محسوب می‌شود که مکانیسم شناخته شده برای سلامت مغز و قلب و عروق بسیار مفید است.

در این مطالعه 48 گرم شکلات تلخ که دارای 70 درصد کاکائو خالص بود، مصرف شد و عملکرد مغز پس از یک دوره 30 و 120 دقیقه ای مورد بررسی قرار گرفت و فرکانس های مغزی حاصل نشان دادند که این ماده غذایی به سلامت عصبی و رفتاری مغز کمک قابل توجهی کرده است.

خوراکی هایی که آرامش اعصاب می آورند! |‌ کدام مواد غذایی اعصابمان را آرام تر می کنند؟

طی یک بررسی مشخص شد، سطح هورمون‌های استرس مربوط به اختلال اضطراب (مانند کاتاکولامین و کورتیزول) در افرادی که به مدت ۲ هفته و ۲ بار در روز شکلات تلخ ۷۴٪ مصرف کردند، کمتر شده است.

مصرف شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ می‌تواند سطح سروتونین پیام‌رسان‌های عصبی را افزایش دهد و از این طریق استرس منجر به اضطراب را کاهش دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که تحت فشار و تنش زیادی بودند، بعد از مصرف روزانه‌ ۴۰ گرم شکلات تلخ به مدت ۲ هفته، از استرس‌شان به‌ میزان قابل توجهی کاسته شده است.

هرچند به‌ دلیل کالری زیاد و خوش‌خوراک بودن شکلات تلخ، بهتر است این خوراکی به اندازه مصرف شود، ولی مصرف ۲۸ تا ۴۲ گرم از آن منطقی است.

انواع شکلات تلخ

شکلات تلخ بسته به حجم مواد تشکیل‌دهنده و روند تولید می‌تواند انواع گوناگونی داشته باشد که در ادامه می‌بینید:

 شکلات شیرین‌نشده

این خالص‌ترین نوع شکلات تلخ است که ۸۵ تا ۱۰۰ درصد دانه‌های کاکائوی تلخ دارد. خیلی از مردم ممکن است نتوانند این شکلات را بخورند. شرکت‌های زیادی هم از آن برای تولید کیک‌های مختلف استفاده می‌کنند.

 شکلات تلخ‌ و شیرین

این شکلات دارای ۶۵ تا ۸۰ درصد دانه‌ی کاکائو و تا کم‌وبیش ۳۳ درصد شکر است. از آن‌جایی که این شکلات تلخی کمتری دارد و در عین حال درصد کاکائوی آن بالا است خیلی‌ها آن را مصرف می‌کنند.

 شکلات نیمه‌شیرین

این شکلات طعم شیرین‌تری دارد و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن کم‌وبیش ۳۵ تا ۶۰ درصد کاکائو و تا ۵۰ درصد شکر است.

 شکلات تلخ‌ داچ

داچینگ یک فرآیند تولید شکلات است که نخستین بار به دست یک شرکت هلندی اجرا شد. در این فرآیند شیمیایی شکلات رنگ طبیعی و طعم تلخ خود را از دست می‌دهد. اگرچه این شکلات ممکن است طعم و ظاهر خوبی داشته باشد ولی بیشتر مواد مغذی و فواید خود را در فرآیند تولید از دست می‌دهد. بنابراین، بسیاری از فواید شکلات تلخ خالص را ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد