شناسه خبر: ۱۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد

اپلیکیشن بازی فکری | بازی فکری برای گوشی موبایل

هم با گوشی بازی کن؛ هم مغزت رو ورزش بده | معرفی 8 بازی فکری برای گوشی موبایل

اگر دوست دارید موقعی که گوشی موبایل رو دوست می گیرید یه فایده ای براتون داشته باشه؛ بازی فکری کنید. چه بازی ای؟ ما بهتون معرفی می کنیم.

بازی فکری

پر بازدید

ترینی‌ها :

یکی از گزینه هایی که برای گذروندن وقت و تفریح می تونید داشته باشید؛ انجام بازی فکری هست. بازی فکری اصولا طوری طراحی میشه که تنها یا چند نفره می شه انجامش داد و باعث تقویت هوش و حافظه میشه و برای چند دقیقه شما رو از دنیای اطرافتون خارج میکنه. با ما همراه باشید تا چند بازی فکری برای موبایل رو بهتون معرفی کنیم. 

لیست بازی های فکری گوشی موبایل

بازی Samsara Room

در این بازی شما در یک اتاق مرموز با وسایل عجیب و غریب رها می‌شوید و اگر می‌خواهید زنده بمانید، باید از هوش و ذکاوت خود کمک بگیرید و با بررسی تمامی وسایل‌های موجود در اتاق، راهی برای خروج از آن پیدا کنید. این بازی فکری اندروید کاملاً رایگان بوده و هیچ گونه پرداخت درون برنامه‌ای ندارد، پس با خیال راحت آن را نصب کنید.

بازی فکری

 

بازی Bomb Club

در بازی Bomb Club که فضای بسیار رنگارنگی دارد و پازل‌های بسیار متنوع و چالش‌برانگیزی در آن طراحی شده، چندین بمب در نقشه‌های مختلف قرار گرفته‌اند که باید با منفجر کردن آن‌ها، معماهای هر نقشه را حل کنید و به هدف نهایی برسید.

بازی فکری

به طور کلی Bomb Club تجربه‌ای شبیه به Angry Birds را ارائه می‌کند اما این بار به جای پرندگان خشمگین، شاهد چندین بمب در رنگ‌ها و شکل‌های متفاوت هستیم و همچنین در بازی قرار نیست به خوک یا موجودات دیگری حمله کنید. هدف اصلی شما در هر مرحله بازی این است که تمام بمب‌ها را منفجر کنید اما همه چیز به همین سادگی هم نیست. در هر مرحله، بمب‌های متنوعی مانند لیزری، قدرتمند، کوچک و موارد بسیار زیاد دیگری در دسترس شما قرار می‌گیرد و باید تمام کارها را با برنامه انجام دهید تا در نهایت نقشه بازی از بمب‌ها پاک شود. انجام یک حرکت اشتباه در هر مرحله باعث می‌شود که نتوانید آن را به پایان برسانید. (یا حداقل امتیاز کامل را بگیرید.)

بازی The Eyes of Ara

بازی فکری

یکی دیگر از بهترین بازی فکری، بازی The Eyes of Ara است. این بازی ماجراجویی در سبک سری بازی‌های The Room است که در آن در شرایط و مکان‌های مختلفی قرار می‌گیرید که باید پازل‌های متفاوتی را حل کنید، سرنخ‌ها را پیدا کنید و قطعات داستان را به صورت مرحله به مرحله کشف کنید. شاید بازی کمی مبهم به نظر برسد، اما همین ابهام باعث می‌شود تا بازیکنان تمایل زیادی به حل معماها داشته باشند و به طور کلی The Eyes of Ara را به یک بازی لذت بخش و نوستالژیک تبدیل می‌کند. محیط بازی به صورت سه‌بعدی و فوق‌العاده ساخته شده است که برای یک بازی موبایل بسیار خوب به نظر می‌رسد. همچنین در این بازی هم خبری از تبلیغات وجود ندارد، بنابراین می‌توانید به راحتی از آن لذت ببرید.

 

بازی Microsoft Sudoku

بازی فکری

 سودوکو جزو بهترین بازی‌های پازل محور است که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر حاظه‌ی شما ایجاد کند و همینطور در دراز مدت، از شما در مقابل آلزایمر محافظت کند. اما سودودکو از دید بعضی‌ها یا شاید خیلی‌ها، به‌عنوان یک بازی سخت و خسته کننده شناخته می‌شود. با اینکه شاید حتی یکبار هم آن را تجربه نکرده باشند. اگر تا الان فرصت تجربه‌ی سودوکو را نداشته‌اید یا می‌خواهید با چالش‌های مختلفی از سودوکو دست‌وپنجه نرم کنید، بازی موبایل Microsoft Sudoku می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. همچنین در ادامه می‌توانید بازی موبایل Microsoft Sudoku را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید. Microsoft Sudoku یکی از بهترین بازی های فکری اندروید برای علاقمندان به بازی اندروید سودوکو است.

بازی Spotlight: Escape Room

بازی فکری

اگر به سبک بازی‌های دلهره‌آور و فکری علاقه دارید بازی Spotlight: Escape Room مناسب شما خواهد بود. این بازی با موزیک و گرافیک دلهره‌آوری ادغام شده است که شما باید از اتاقی به اتاق دیگر فرار کنید و هدف شما جمع‌آوری لوازم موردنیاز برای عبور از هر مرحله است. به این منظور که تصور کنید شما ربوده شده‌اید و خود را در اتاقی پیدا می‌کنید که باید قبل از تمام شدن زمان از آن جا فرار کنید. هر شیء قرار گرفته در اتاق با یک منطق و آگاهی گذاشته شده است که شما باید با بررسی سرنخ‌ها و به‌کارگیری دقت از منطق و تجزیه و تحلیل و تفکر خود برای فرار از این اتاق مرموز استفاده کنید. بازی Spotlight: Escape Room جزو بهترین بازی های فکری اندروید و iOS به حساب می‌آید.

بازی 2048

بازی فکری

گاهی وقت‌ها برای بازی فکری نیازی به جلوه‌های بصری ویژه وجود ندارد و تنها یک بازی پازلی با گرافیک ساده می‌تواند علاوه‌بر تقویت ذهن باعث ایجاد سرگرمی شود. بازی فکری 2048 جزو محبوب ‌ترین بازی های پازلی و فکری محسوب می‌شود که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در این بازی یک جدول 4 در 4 وجود دارد که با ترکیب اعداد یکسان باید به عدد 2048 برسید. هرچه اعداد بزرگ‌تر می‌شوند چالش نیز به همان اندازه دشوارتر خواهد شد.

بازی The Silent Age

بازی فکری

یک بازی فکری و ماجراجویی است که داستان فردی به نام جو را روایت می‌کند. جو طی اتفاقات عجیب و مرموزی که رخ می‌دهد، به یک ماشین زمان مجهز می‌شود که می‌تواند هر لحظه او را به آینده یا گذشته منتقل کند. The Silent Age در ابتدا اطلاعات اندکی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد و سوالات بسیاری را طرح می‌کند. اما با پیش‌برد داستان و حل پازل‌های مختلف، به مرور جواب‌ها نمایان می‌شوند و به همین ترتیب بازیکن نیز جواب‌های خود را دریافت می‌کند.

بازی Machinarium

بازی فکری

شما در این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی فکری نقش یک ربات به نام «جوزف» که در شهر آشغال‌ها گرفتار شده را بازی می‌کنید. دوست جوزف ربوده شده و او تصمیم به نجاتش دارد. برای برنده شدن باید به این ربات کمک کنید تا با کمک ابزارهایی که دارد، دوستش را نجات داده و از این شهر بیرون رود، این بازی در پلی استور حدود ۵ دلار قیمت دارد، اما شما می‌توانید به صورت رایگان از سایت‌های ایرانی آن را دانلود و نصب کنید و از به چالش کشیدن خود لذت ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد