شناسه خبر: ۱۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

فیلم های عاشقانه | بهترین فیلم های عاشقانه | فیلم های ساخته شده از رمان

7 فیلم برتر عاشقانه برگرفته از مشهورترین رمان های جهان!

از رمان های عاشقانه کلاسیک نمیشه گذشت، اما خیلی از کتاب ها فیلمش هم ساخته شده و جز بهترین فیلم های عاشقانه جهان شناخته میشن. در ادامه برخی از معروف ترین فیلم ها را معرفی خواهیم کرد.

فیلم های عاشقانه

پر بازدید

ترینی‌ها :

فیلم های عاشقانه طرفداران خاص خود را داشته و به خصوص برای زمان هایی که حال و هوای عاشقی داریم، بهترین انتخاب هستند. اما وقتی بدانیم این فیلم های عاشقانه بر اساس بهترین رمان های جهان ساخته شده اند، جذابیت آن را برایمان دو چندان می کند. در ادامه بهترین فیلم های عاشقانه جهان را معرفی خواهیم کرد که بر اساس رمان ساخته شده اند.

  • زنان کوچک (Little Women (2019

از میان دیگر بهترین رمان هایی که به فیلم تبدیل شدند باید به سراغ «زنان کوچک» نوشته‌ی «لوییزا می الکات» برویم، که «گرتا گرویگ» با کارگردانی فیلمی برپایه‌ی آن توانست نامزد اسکار شود و تحسین بسیاری از منتقدان را به دنبال داشته باشد. یکی از جالب‌ترین کارهایی که گرویگ با این فیلم کرد، این بود که شخصیت «جو» را به‌عنوان نویسنده‌ی رمان زنان کوچک معرفی کرد و اکنون جو رمانش را برپایه‌ی زندگی خود و خانواده‌اش می‌نویسد. این موجب پیدایش خلاقیت و ناهمسانی بیشتری نسبت به رمان شد و در کنار نمایش تجربه‌ای تازه و زنده، همچنان به رمان پایبند بود.

زنان کوچک

 

  • غرور و تعصب

برای شروع اقتباس‌هایی از بهترین اثر جین آستین را انتخاب کردم. «غرور و تعصب»، کتابی که خوانندگان دوستش داشته‌اند، نویسنده آن را «فرزند دلبند» خود می‌دانسته و چندین و چند اثر سینمایی و سریال به اقتباس از آن ساخته‌شده است روایت یک دلباختگی و امتناع از ابراز عشق را برای ما به تصویر می‌کشد. امتناعی که ما را مشتاق و در انتظار نگه می‌دارد و تا انتها با خود می‌برد. از نکات بارز تمامی اقتباس‌های تصویری که از این کتاب شده این است که ظرافت‌هایی بس دقیق دارند. اگرچه توصیف شخصیت‌ها، صحنه و لباس در خود رمان به‌دقت آورده شده است اما در بحث تصویر این میزان ظرافت و پرداختن به جزئیات چندین برابر است.

فیلم غرور و تعصب

 

  • جین ایر

این فیلم که به اقتباس از کتابی به همین نام اثر مشهور شارلوت برونته ساخته‌شده است از زندگی دختری آرام و جذاب می‌گوید که شخصیتی خودساخته داشته و توانسته از پس مشکلات و سختی‌ها برآید. ساختار منسجم و دقیق کتاب سبب شده تا اقتباس تصویری خوبی از آن خلق شود و این فیلم در بین بینندگان جایگاهی بالا داشته باشد. فیلم در رده فیلم‌های عاشقانه‌ای قرار می‌گیرد که ابعاد اجتماعی قابل پرداختی دارد و تاکید بر اخلاق به‌خوبی در آن نمایان است.

فیلم جین ایر

 

  • گتسبی بزرگ

«اسکات فیتزجرالد» در کتاب گتسبی بزرگ به روایت زندگی مرد جوان ثروتمندی پرداخته که برای رسیدن به عشق خود دست به کارهایی می‌زند. فیلم به‌تبع کتاب سرشار از آموزه‌های اخلاقی و اندرزهای مختلفی است که ممکن است هرکدامشان را در زندگی خود و از زبان دوست و آشنا شنیده باشیم. فیلم را به‌نوعی می‌توان در رده آثار واقع‌گرا، الهام گرفته از زندگی و تاثیرگذار بر آن جای داد. اگر به کتاب‌های صوتی علاقه‌مند باشید نسخه صوتی کتاب «گتسبی بزرگ» با صدای «آرمان سلطان‌زاده» در طاقچه در دسترس شماست.

گتسبی بزرگ

 

  • اشتباه در ستاره‌های بخت ما (نحسی ستاره های بخت ما)

فیلمی سرشار از دیالوگ‌های پرمغز که حتی می‌توان گفت برای نوجوانان ساخته‌شده است. ماجرای دختر و پسری که به‌تبع حضور در گروه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان با یکدیگر آشنا شده و این آشنایی به عشق می‌انجامد. فیلم بر پایه دیالوگ‌های دونفره پیش می‌رود. از این حیث نقش متن اصلی پررنگ به نظر می‌آید. متن کتاب چنان بوده که اقتباس تصویری آن کار دشواری نبوده است. اگرچه به‌تبع حضور قهرمانان نوجوان، می‌توان فیلم را در رده نوجوانان قرار داد اما خانواده‌ها نیز از مخاطبان اصلی آن خواهند بود.

نحسی ستاره های بخت ما

  • ربکا

آشنایی دختری جوان با مرد ثروتمندی که در سوگ همسر جوانش است موضوعی ناب برای پرداختن است. دختر وارد دنیایی می‌شود که سرشار از عشقی قدیمی است. همه‌چیز و همه‌کس، تمامی شواهد و حتی وسایل خانه که روی آنها نام اول زن مرحوم حک‌شده حکایت از عشقی عمیق دارند اما همه‌چیز بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌آید. دختر در پی تلاش برای به دست آوردن عشق تمام و کمال همسر و در پی دلهره ناشی از مقبول نبودن سرانجام با داستانی متفاوت مواجه می‌شود.

  • بلندی‌های بادگیر

بلندی‌های بادگیر اثری عاشقانه از امیلی برونته است که پس از مرگ نویسنده مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت. از این اثر چندین و چند اقتباس سینمایی و نسخه تلویزیونی ساخته‌شده است. منتقدین هم‌صدا اولین اقتباس را که اثری سیاه‌وسفید است و تنها بخش‌هایی از کتاب را در برمی‌گیرد، بهترین دانسته‌اند. داستان از عشقی می‌گوید که اگرچه پیچیده در ابهام است اما گذر زمان آن را کمرنگ نمی‌کند. کتاب بلندی‌های بادگیر با آن ویژگی‌های توصیفی و چندوجهی بودنش چنان باقابلیت است که ساخت یک اثر تصویری موفق از آن تقریبا ممکن نیست و هر اقتباس تنها بخشی از کل را به تصویر می‌کشد.

بلندی های بادگیر

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد