شناسه خبر: ۱۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

روستای تنگ | معرفی روستای تنگ | تلاقی کویر و دریا در ایران

در این نقطه ایران، کویر و دریا همدیگه رو بغل می کنند | معرفی روستای تنگ

روستای تنگ از مناطق گردشگری شهرستان چابهار در سیستان و بلوچستان است. برای آشنایی بیشتر با این روستا با ما همراه باشید.

روستای تنگ

پر بازدید

ترینی‌ها :

برای دیدن عجایب گردشگری به جنوب ایران و روستای تنگ در چابهار سفر کنید. طبق گفته گردشگران روستای تنگ در دنیا مانند ندارد و جز شگفت انگیز ترین مکان های دیدنی در دنیا است. اگر به مکانی می خواهید سفر کنید که در کنار دریا شترها را ببینید؛ به روستای تنگ را انتخاب کنید.

روستای تنگ کجاست؟

چابهار مهم ترین بندر بازرگانی کرانه بلوچستان به دلیل نداشتن فصل پاییز و زمستان دارای آب و هوای بهاری در تمامی فصول دارد.این بندر زیبا سالانه میزبان تعداد بسیاری از گردشگران و توریست ها است. به دلیل جاذبه های بی نظیری که در این شهر بندری وجود دارد به آن لقب «بهشت» جنوب ایران داده شده و قطعا از سفر به آن رضایت کامل را خواهید داشت. از لحاظ آب و هوایی این شهر دارای شرایط بهاری و معتدلی است و به همین دلیل به آن لقب «چابهار» یا «چهاربهار» داده شده است. روستای تنگ چابهار از روستاهای زیبا و دیدنی این شهر است.

تپه های گل افشان

تپه های گل فشان

شاخص ترین جاذبه ی گردشگری که در روستای تنگ در چابهار وجود دارد گل فشان است که در مسیر جاده فرعی به سمت بندر تنگ قرار دارد. تپه گلی در سمت راست این جاده ی فرعی قرار دارد که در دشتی وسیع با فاصله از یکدیگر قرار گرفته اند. قطعا با کوه های آتش فشان آشنا هستید و از نحوه ی عملکرد آن نیز باخبرید نکته ی جالبی در این منطقه وجود دارد این است که این تپه ها عملکردی مشابه با کوه های آتش فشان دارند و از دهانه آن ها در فاصله های زمانی مختلف گل خاکستری رنگ بیرون می آید و به همین دلیل به آن ها گل افشان گفته می شود. البته در حال حاضر، فقط یکی از این تپه‌ها فعال هستند و دو تپه دیگر گل‌افشانی نمی‌کنند. به گفته اهالی این منطقه آن دو تپه از گل پرانی خسته شده اند و خود را بازنشسته کرده اند.

کویر و دریا در کنار هم

پس از بازدید از گل‌افشان زیبای بندر تنگ، جاده را تا انتها بپیمایید تا به روستای تنگ واقع در ساحل دریای عمان برسید. منبع درآمد خیلی از مردم این روستاها از جمله روستای تنگ از طریق صیادی است. تلاقی کویر و دریا را می توان از جاذبه های خاص روستای بندر تنگ به شمار آورد. حضور همزمان رمل های شنی، شیرجه در دریای سبز و آرام و تماشای درختان انجیر معابد زیایی وصف ناپذیری را در این روستا رقم زده است.

ویدیویی از روستای تنگ

چگونه به روستای تنگ چابهار سفر کنم؟


قبل از هر چیز لباس مناسب به همراه داشته باشید! توقع نداشته باشید هر آنچه مورد نیاز است در یک روستای دور افتاده موجود باشد. منتظر غریق نجات نباشید و حلقه های بادی برای آب بازی و شنا در دریا، دوربین عکاسی یا حتی هلیشات و باتری اضافی، پاور بانک، لباس های تابستانی و حتی لباس های گرم برای شبهای سرد کویری، اندکی وسیله برای پخت و پز و لوازم شست و شو به همراه داشته باشید. البته نگران نباشید در این منطقه صیادان در حال صید ماهی هستند و آنقدر هم سکوت حکم فرما نیست. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد