شناسه خبر: ۱۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

شربت گل محمدی | طرز تهیه شربت گل محمدی

شربت گل محمدی، دقیقا همون چیزیه که تابستون بهش نیاز داری!

شربت گل محمدی یکی از معروف ترین نوشیدنی های سنتی ایرانه که می تونه برای مهمانی و روزهای گرم تابستون بهترین انتخاب باشه.

شربت گل محمدی

پر بازدید

ترینی‌ها :

از خوشمزه و خوش عطر ترین شربت های سنتی ایرانی، شربت گل محمدی است که فواید زیادی هم برای بدن دارد. شربت گل محمدی گزینه بسیار خوبی برای پذیرایی از مهمان بوده و همچنین در روزهای گرم تابستان، باعث رفع عطش می شود. در ادامه طرز تهیه شربت گل محمدی را مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

مواد لازم برای تهیه شربت گل محمدی:

  • گل محمدی تازه : ۲۵۰ گرم
  • شکر:  ۱ کیلو
  • آب:  ۱ لیتر
  • جوهر لیمو: نوک قاشق چایخوری
  • رنگ صورتی قنادی: در صورت دلخواه

طرز تهیه شربت گل محمدی

۱- ابتدا گلبرگ‌های گل محمدی را با دقت از گل‌ها جدا کنید، سپس آن‌ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید. در ادامه آب را جوش بیاورید بعد آب جوش را به یکباره روی گلبرگ‌ها بریزید به صورتی که آب جوش به طور کامل روی گلبرگ‌ها را بپوشاند. پس از ریختن آب جوش فورا یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار دهید.

۲- حالا قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا عطر گلبرگ‌ها به طور کامل خارج شود. پس از گذشت ۲۴ ساعت گلبرگ‌ها را داخل آبکش بریزید روی قابلمه قرار دهید تا آب باقیمانده در گلبرگ‌ها خارج شود. فقط حواستان باشد به هیچ وجه گلبرگ‌ها را برای خارج شدن آب، فشار ندهید، زیرا در پایان شربتی بد رنگ و کدر خواهید داشت.

۳- پس از اینکه آب موجود در گلبرگ‌ها خارج شد شکر را به آن اضافه کنید قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید شکر به طور کامل در آب حل شود وقتی جوشید کف روی آن را جمع کنید سپس صبر کنید تا به غلظت مناسب برسد. زمانی که شربت به غلظت کافی رسید در صورت تمایل نوک قاشق چایخوری رنگ صورتی قنادی به آن اضافه کنید بعد هم جوهر لیمو را در یک قاشق سوپخوری آب جوش حل کنید و به شربت اضافه کنید سپس قابلمه را از روی حرارت بر می‌دارید.

با ریحون های سبز و بنفش شربت های خوش رنگ درست کن

به این نکته توجه داشته باشید که پس از گذاشتن آب و شکر روی حرارت، ۳-۲ مرتبه هم بزنید تا شکر داخل آب حل شود. زمانی که شکر به طور کامل حل شد، دیگر به هیچ عنوان هم نزنید تا شربت بجوشد و قوام آید. هم زدن شربت پس از حل شدن شکر در آب، باعث شکرک زدن شربت خواهد شد.

قوام آمدن شربت بسیار مهم است در صورت داشتن تجربه کافی، می‌توان قوام آمدن شربت را از طریق جوشیدن تشخیص داد که در این هنگام، باید به صورت حباب‌های ریز در آید. در غیر این صورت هنگام تست، شربت حتماً باید سرد باشد. شربت سرد شده در صورتی که قوام آمده باشد روان نیست و به راحتی از قاشق جدا نمی‌شود.

فوت و فن های به دست آمدن شربت گل محمدی عالی

  1. حتما دقت کنید برای داشتن یک شربت خوب از گل محمدی کوهستانی استفاده کنید تا تلخ نباشد اگر کوهستانی نبود ۲ بار آب جوش بریزید روش و آبکش کنید تا تلخی آن از بین برود.
  2. وقتی گل محمدی را به آب اضافه می کنید سرعت عمل داشته باشید تا عطر و بو گل ها خارج نشود و به سرعت دمکنی را بگذارید.
  3. موقع سرو شربت گل محمدی می توانید مقداری تخم شربتی داخل آن بریزید.
  4. برای تست اینکه شربت گل محمدی شده یا نه مقداری از شربت را داخل نعلبکی ریخته و داخل یخچال قرار دهید اگر سفت شده یعنی به قوام رسیده است.
  5. برای اینکه گل برگ ها از صافی رد نشوند می توانید از کیسه نخی برای صاف کردن آن استفاده کنید.
  6. افزودن جوهر لیمو مانع شکرک زدن شربت می شود.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد