شناسه خبر: ۱۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

باتری گوشی | عمر باتری گوشی | تست سلامت باتری گوشی

دلت میخواد بدونی باتری گوشیت چند درصد سالمه؟ از این روش ها استفاده کن!

برای اینکه بدونید باتری گوشی شما چند درصد سالمه، روش هایی که در ادامه میگیم رو انجام بدید!

باتری گوشی

پر بازدید

ترینی‌ها :

اطلاع از میزان سلامت باتری گوشی، باعث می شود که در محافظت از آن بیشتر تلاش کنیم. همچنین برای جلوگیری از خرابی باتری گوشی روش های مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید. اما ابتدا لازم است بدانید که باتری گوشی شما چند درصد سالم است. بنابراین تا اخر این مطلب همراه ما باشید.

تست سلامت باتری در گوشی های مختلف

با گذشت زمان، سلامتی باتری گوشی شما کاهش می‌یابد. بعد از چند سال استفاده، باتری به خوبی گذشته شارژ را نگه نمی‌دارد. روند خراب شدن باتری با گذشت زمان طبیعی است. با این حال، روش‌هایی برای حفظ سلامت و تست باتری اندروید وجود دارد.

تست سلامت باتری در اندروید به عوامل بسیاری بستگی دارد که باید به درستی انجام بگیرد. این سیستم‌ عامل برای تست باتری گوشی‌های اندروید هیچ راه حل انحصاری ارائه نمی‌دهد، اما راهکارهایی دیگری هم وجود دارد که می‌تواند برای تست باتری اندروید مفید باشد. با رفتن به قسمت «setting» و سپس «battery» می‌توانید میزان مصرف باتری و سایر ویژگی‌های مربوطه را مشاهده کنید.

گوشی سرقتی خودتو با این راهکارها میتونی پیدا کنی، پس بیخیالش نشو + فیلم

کد تست باتری اندروید

یکی از روش‌های محبوب تست باتری اندروید استفاده از کدها است. سیستم عامل اندروید چند کد پنهان دارد که می‌توانید برای بررسی اطلاعات باتری خود شماره‌گیری کنید. این کدها برای توسعه دهندگان و جهت دسترسی آسان به اطلاعاتی را که ممکن است کاربر نهایی نیازی به آن نداشته باشد در نظر گرفته شده است. یک کد ویژه برای نمایش اطلاعات مربوط به گوشی، باتری و آمار مربوطه را نشان می‌دهد، اما ممکن است کد تست باتری اندروید برای هر گوشی اندرویدی کار نکند.

  •      صفحه شماره گیر را باز کنید.
  •      کد * #* #۴۶۳۶ #* #* را وارد کنید.

یک منوی جدید باز می‌شود که با کلیک روی «Battery Information» می‌توانید از سلامت باتری گوشی خود مطلع شوید. اگر باتری مشکلی نداشته باشد وضعیت آن را به صورت «Good» نشان می‌دهد.

کد باتری گوشی

اگر این نشانه ها رو دیدید، باید نگران ردیابی گوشی خود باشید!

کد دستوری تست باتری گوشی

قبل از پیدایش اسمارتفون‌ها، در گوشی‌های قدیمی، باتری‌ها چندان اهمیت نداشتند و با یکبار شارژ تا چندین روز دوام می‌آوردند. با ظهور اسمارتفون‌ها، عمر باتری واقعاً مورد توجه قرار گرفت. بیشتر گوشی‌های هوشمند حتی بدون نیاز به شارژ اضافی یک روز را هم پشت سر نمی‌گذارند و باید روزی یک بار شارژ شوند که این امر عمر باتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یکی از نکاتی که در خرید گوشی بسیار اهمیت دارد سلامت باتری گوشی است که باید بتواند به خوبی نیاز کاربر را برطرف کند، بنابراین، می‌توان جهت بررسی کد تست باتری گوشی اندروید اقدام کرد. در ادامه انواع کد دستوری تست باتری گوشی برندهای مختلف را بررسی می‌کنیم:

برند گوشی

کد دستوری

کد تست باتری گوشی سامسونگ

*#۰۲۲۸#

کد تست باتری گوشی اچ تی سی

##۳۴۲۴##

کد تست باتری گوشی هواوی

*#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#*

کد سلامت باتری شیائومی

*#*#۶۴۸۵#*#*

کد تست باتری گوشی سونی

* # * # ۷۳۷۸۴۲۳ # * # *

کد تست باتری گوشی ال جی

* #* #۴۶۳۶ #* #*

تست سلامت باتری سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ در بازار موبایل همواره صدرنشین بوده و طرفداران بسیاری دارند. تست باتری اندروید هر گوشی از جمله سامسونگ اهمیت بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 برای تست باتری گوشی سامسونگ چند روش وجود دارد که یکی از آنها استفاده از اپلیکشن‌ها و نرم افزارهای مرتبط است. اپلیکیشن‌هایی نظیر AccuBattrery، Clean Master و GSam Monitor در تست باتری گوشی سامسونگ نقش مهمی دارند که می‌توان با استفاده از آنها، از سلامت باتری سامسونگ اطمینان حاصل کرد.

 

کد تست باتری سامسونگ

با استفاده از کد مخفی تست باتری گوشی سامسونگ می‌توان از سلامت باطری گوشی مطمئن شد. برای آگاهی از سالم بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی  میشه از کدهایی استفاده کرد تا تست شوند. کد تست باتری گوشی سامسونگ *#۰۲۲۸# در نظر گرفته شده که با استفاده از کد دستوری تست باتری گوشی سامسونگ اطلاعاتی در خصوص وضعیت باتری در اختیار کاربر قرار می دهد.

کد سلامت باتری موبایل

شارژر گوشیت موقع استفاده داغ می شه؟ بیا دلیلش رو بهت بگم

تست سلامت باتری Xiaomi

بعد از اینکه کد * # * # ۶۴۸۵ # * # * را شماره‌گیری کردید، بلافاصله صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که تمام اطلاعات باتری دستگاه را در بر می‌گیرد. از آنجاییکه سازنده گوشی شیائومی یک کمپانی چینیست، به همین علت نوشته‌ها به این زبان نوشته می‌شوند.

برنامه تست باتری گوشی اندروید

استفاده از انواع برنامه تست باتری اندروید یکی از راهکارهای متداول برای این کارست. برنامه AccuBattery به منظور تست باتری گوشی اندروید از نظر سلامتی و عملکرد در طول زمان استفاده می‌شود که بسیار دقیق و ساده طراحی شده است.

برنامه AccuBattery را می‌توان از گوگل پلی استور دانلود کرد. این برنامه ظرفیت فعلی باتری و میزان مصرف شارژ آن را در طول زمان نشان می‌دهد. استفاده از برنامه سلامت باتری روشی برای تعیین کل مصرف باتری گوشی در هنگام اجرا شدن هر یک از برنامه‌های نصب شده را در پس زمینه ارائه می‌دهد و همچنین مدت زمانی که گوشی بدون شارژ روشن می‌ماند را مشخص می‌کند. لازم به ذکرست که از اپلیکیشن مذکور می‌توان برای اندازه‌گیری میزان جریان شارژ و تخلیه باتری و دستیابی به نگاهی کلی در این زمینه و تست باتری گوشی های اندروید استفاده کرد.

تست سلامت باتری

اپلیکیشن AccuBattery یک اپ تست باتری اندروید عالیست که روی گوشی موبایل نصب می‌شود و در حال حاضر نسبت به سایر برنامه‌ها، راحت‌ترین و ایمن‌ترین راه برای تست باتری اندروید است. برای اجرای این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن را اجرا کنید.
  • به تب «Health» پیمایش کنید.

این ویژگی منحصر به فرد AccuBattery پس از چند دفعه شارژ، شروع به نمایش داده‌های ظرفیت فعلی گوشی شما می‌کند؛ هر چه تعداد دفعات شارژ بیشتر باشد، داده‌ها دقیق‌تر می‌شوند. در هنگام تست باتری اندروید، برنامه مدل موبایل را شناسایی کرده و ظرفیت طراحی مرتبط را جستجو می‌کند. چرخه‌های شارژ به برنامه این امکان را می‌دهد تا انرژی اضافه شده به باتری و میزان تغییر را اندازه‌گیری کند، آکوباتری می‌تواند با استفاده از این اطلاعات مقدار انرژی موجود در یک باتری با شارژ فول را تخمین بزند.

سلامت باتری گوشی

اگر برای اولین بار این برنامه را اجرا می‌کنید، داشتن صفحه خالی طبیعی است. وقتی برنامه به اندازه کافی بعد از هر بار شارژ شدن و خالی شدن باتری، داده جمع آوری کرد به طور خودکار این صفحه فعال می‌شود. اگر متوجه شدید که سلامتی باتری بیش از ۱۰۰ درصد است، مشکلی نیست، به برنامه یکی تا دو هفته پس از نصب فرصت بدهید تا داده‌های حقیقی جهت آنالیز کردن باتری در اختیارتان بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟

  • سعید ارسالی در

    لطفا: یکی از مباحث مطرح شده را کامل وسپس به سایر مباحث بپردازید.
    با تشکر مطالب مفید وآموزنده
    هستند ، باتشکر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد