شناسه خبر: ۱۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

سفر به جنگل فندقلو

برای دیدن دشت بابونه این جنگل رو انتخاب کن | معرفی جنگل فندقلو + ویدیو

جنگل فندقلو که به عنوان شروع جنگل های هیرکانی شناخته میشه؛ به دشت بابونه ایران معروفه. برای آشنایی بیشتر با این جنگل با ترین تاپ همراه باشید.

جنگل فندقلو

پر بازدید

ترینی‌ها :

گل بابونه که این روزها خیلی طرفدار داره و ممکنه شما هم دلتون بخواد بین بابونه ها قدم بزنید؛ جنگل فندقلو بهترین انتخاب برای شماست. جنگل فندقلو به دشت بابونه ایران معروفه و 30 کیلومتری اردبیل واقع شده. پس اگر دلتون آرامش قدم زدن میون بابونه ها و غرق شدن تو صدای پرنده ها رو می خواد؛ به جنگل فندقلو سفر کنید. 

دشت بابونه کجاست؟

در ۱۰ کیلومتری شهر نمین استان اردبیل، یکی از بکرترین و به‌نوعی خاص‌ترین جنگل‌های ایران قرار گرفته است. جنگل فندقلو نمین که در زبان محلی به آن «مَشه» هم می‌گویند. جذابیت این منطقه وقتی بیشتر می‌شود که در زیباترین و رؤیایی‌ترین جاده شمال کشور، یعنی گردنه حیران واقع شده است.

برای غرق شدن میون ابرها به اقیانوس ابر ایران سفر کن

دیدنی های جنگل فندقلو

با سفر به این جنگل همانطور که از نامش پیداست، می‌توانید درخت‌های فندق از نزدیک تماشا کنید و با آن‌ها عکس بگیرید. البته به غیر از درختان فندق در این جنگل درختانی همچون بلوط، راش و ممرز هم به چشم می‌خورند. از دیگر دیدنی‌های رویایی این جنگل، مارال‌ها هستند. مارال‌های کوچک و بزرگ جزو حیوانات جنگل فندقلو هستند که در منطقه حفاظت شده از جنگل زندگی می‌کنند و شما از نزدیک می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

دشت گل‌های بابونه از دیگر دیدنی‌های جذاب فندقلو هستند. البته اگر در فصل بهار تا اوایل تابستان به فندقلو بروید، شانس دیدن گل‌های بابونه را از نزدیک دارید. در فصل بهار تا ابتدای تابستان طبیعت این جنگل همچون فرشی پر از گل‌های بابونه می‌شود که چشم‌انداز معرکه‌ای را از فاصله‌های دور ایجاد می‌کند. قدم زدن در میان دشت و عکس گرفتن با گل‌های بابونه، از دل‌انگیزترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در فندقلو داشته باشید. ناگفته نماند که در اواخر خرداد ماه هم جشنواره گل‌های بابونه در این منطقه برگزار می‌شود. 

دشت بابونه

اماکن دیدنی و توریستی نزدیک به جنگل فندقلو

  •  چشمه آبگرم مشه سویی

  •  جنگل مشه

  •  آبشار شورشورنه

  •  دریاچه سوها

  •  گردنه حیران

  • تله‌کابین حیران

  •  زیپ‌لاین، سورتمه‌سواری و کارتینگ در مجموعه تله‌کابین حیران

  •  اسکی در پیست اسکی فندقلو

بهترین فصل سفر به فندقلو

از آنجایی که فندقلو در ارتفاعات بالا قرار گرفته، تابستان‌های سرد و خنکی دارد. زمستان‌های این منطقه هم پر از برف و به شدت سرد است. به طوری که از سرمای سوزان و مه غلیظ جنگل کسی در جنگل به چشم نمی‌خورد.  بهترین زمان برای سفر به این منطقه از ابتدای فصل بهار تا اواخر تابستان است. آب و هوای جنگل در فصل بهار و تابستان مناسب‌تر از زمستان و پاییز است. با سفر به جنگل در فصل بهار، شانس دیدن دشت‌های گل بابونه و گل سوسن چلچراغ را دارید.  این منطقه دو فصل بهار دارد. ابتدای فروردین تا اواخر خرداد یک فصل بهار این منطقه محسوب می‌شود. مهر تا اواخر آبان هم بهار دیگر این منطقه به حساب می‌آید. چرا که در این زمان‌ها در فندقلو، گل‌های بابونه و بومادران رشد می‌کنند

نحوه اقامت در فندقلو

 اگر عاشق اقامت و اجاره کلبه در جنگل فندقلو هستید، می‌توانید در سوئیت یا آلاچیق‌های دربست جنگل اقامت کنید. کنار این سوئیت‌ها هم امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه و سوپرمارکت هم وجود دارد. اگر دل‌تان می‌خواهد در ویلا اقامت داشته باشید باید به روستاهای نزدیک فندقلو بروید و در آنجا ویلاهای موجود را اجاره کنید. اگر عاشق کمپینگ هستید، می‌توانید در سوئیت و آلاچیق‌های جنگل چادر بزنید و بساط خود را پهن کنید؛ اما اگر هیچ کدام از این گزینه‌ها را برای اقامتگاه در جنگل فندقلو دوست ندارید، می‌توانید به هتل‌های شهرستان نمین در نزدیکی جنگل بروید. در هتل‌های نمین هرگونه امکانات رفاهی برای مسافران فراهم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد