شناسه خبر: ۱۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

فواید سنگ پا | خواص استفاده از سنگ پا

استفاده از سنگ پا ؛ از واجبات حمام کردنه | فواید استفاده سنگ پا برای بدن

سنگ پا در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها اهمیت زیادی دارد. از سنگ پا استفاده کنید تا سالم بمانید.

سنگ پا

پر بازدید

ترینی‌ها :

از قدیمی ترین اصول حمام رفتن میان ایرانی ها؛ استفاده از سنگ پا است. برخی ممکن است فکر کنند سنگ پا به دلیل خشن و زبر بودن چندان مفید نباشد یا علاقه ای به استفاده از آن نداشته باشند. در این مطلب به شما فواید سنگ پا برای بدن را می گوییم تا من بعد از آن زیاد استفاده کنید.  

نحوه استفاده از سنگ پا

اگر دچار هرگونه سوزش یا دردی شدید، فورا استفاده از سنگ پا را متوقف کنید. اگر در طول استفاده از سنگ پا پوست شما زخم شد، از ماده‌ای ضدعفونی‌کننده استفاده کنید و استفاده از آن را ادامه ندهید. فراموش نکنید که سنگ پا بسیار زبر و خشن است و باید بادقت از آن استفاده کرد.

فواید استفاده از سنگ پا

تاثیر بر بیماری های مغز

از دیدگاه طب ایرانی در بیماری‌های مربوط به مغز به‌خصوص سردردها، کشیدن سنگ پا مفید است، برای این منظور باید سنگ پا خشن‌ بوده و با مالش قوی‌ و مدت طولانی‌تری استفاده شود. مگر آنکه فرد پوست نازکی داشته باشد که سنگ پای خشن را تحمل نکند، اما در افرادی که پوست ضخیمی دارند، بهتر است از زمان ورود به حمام تا انتها، مالش پا‌ها صورت گیرد.

کمک به تنظیم قند خون

کسانی که دچار دیابت نوع ۲ هستند، اگر روزانه به مدت ۱۰ دقیقه سنگ پا بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد. همچنین این عمل باعث چربی‌سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد. در بیماران دیابتی در نیمه تحتانی بدن پا‌ها خون رسانی به طرز صحیح انجام نمی‌شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و ... شوند. در واقع استفاده از سنگ‌پا موجب بهبود سیستم خون‌رسانی شده و به این طریق به دیابتی‌ها کمک می‌کند.

سنگ پا زدن

درمان مشکلات افسردگی

سنگ‌‌پا کشیدن می‌تواند بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، بی‌خوابی، فکر و خیال زیاد و… را بهبود بخشد البته اگر به‌طور مداوم صورت پذیرد.

کمک به افزایش قد

کاربرد دیگر سنگ‌ پا این است که استفاده از آن در افرادی که در سن رشد قرار دارند‌، با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد، به افزایش قدشان کمک شایانی می‌کند. برای این کار بهتر است برای سنگ پا کشیدن‌، پاها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب نمک گرم نگهداری کرده و سپس به انجام این کار بپردازید.

رفع کوفتگی 

از دیگر فواید استفاده از سنگ پا می‌توان به این مورد اشاره داشت که چرک پا را تمیز می‌کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود

درمان ترک پاشنه پا

به دلیل تغییرات آب و هوایی یا هر نوع آسیبی ممکن است پاشنه پا ترک بخورد. ترک پاشنه پا نه‌تنها باعث از بین رفتن زیبایی پا می‌شود بلکه می‌تواند به مشکلاتی در راه رفتن و درد پا منجر شود. در حقیقت به خاطر ترک‌خوردگی پاشنه‌ها، پوست ضخیم می‌شود(که به آن هیپرکراتوز می‌نامند). یکی از فواید سنگ پا این است که می‌تواند مانند یک عامل کراتولیتیک عمل کرده و به از بین بردن لایه‌های ضخیم پوست کمک کند و در درمان ترک پاشنه پا مفید باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

  • GreTA ارسالی در

    GoD

  • علی فلاح زاده ارسالی در

    بسیار عالی از اطلاع رسانی بسیار خوب شما کمال تشکر را دارم واقعا مفیده استفاده از سنگ پاه

  • ناشناس ارسالی در

    بسیار عالی منم استفاده میکنم تعصیر خوبی داره واقعا مفیده

  • سعادت ارسالی در

    خوبه

    • امیر ارسالی در

      تاثیر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد