شناسه خبر: ۱۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

معرفی فیلم | فیلم ایرانی | فیلم طنز ایرانی

آخر هفته ها وقت فیلم طنز و خنده است | معرفی چند فیلم طنز ایرانی

تو این لیست 10 تا از بهترین و خنده دار ترین فیلم های طنز چند سال اخیر رو بهتون معرفی کردیم.

فیلم طنز

پر بازدید

ترینی‌ها :

تماشا کردن فیلم یکی از بهترین ایده ها برای آخر هفته و تعطیلاته. اگر قرار نیست آخر هفته رو کار کنید یا مسافرت و پیک نیک برید اما ایده ای هم برای گذروندن تعطیلات و پر کردن وقتتون ندارید؛ می تونید فیلم تماشا کنید. تو این مطلب چند تا از خنده دارترین فیلم های ایرانی رو بهتون معرفی کردیم. 

فیلم های طنز ایرانی 

فیلم فسیل

فسیل

بازیگران

بهرام افشاری، ایمان صفا، هادی کاظمی 

خلاصه 

این فیلم به زندگی سه هنرمند می‌پردازد که بعد ازانقلاب زندگی‌شان دستخوش تغییرات زیادی شد. بهرام افشاری که پیش‌تر هم خود را ثابت کرده بود، در این فیلم به نقش آفرینی متفاوتی پرداخت. غلامرضا نیکخواه هم این سری در نقشی متفاوت ظاهر شد. این فیلم که در حال حاضر روی پرده سینماست، یک انتخاب خوب برای روزهایی است که می‌خواهید بخندید و مشکلات را فراموش کنید.

 

فیلم شادروان

شادروان

بازیگران

سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی

خلاصه

فیلم شادروان به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدر خانواده می‌پردازد. این خانواده در فقر هستند به نوعی که حتی خرج کفن و دفن پدرشان را هم ندارند.

فیلم مطرب

بازیگران

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست

مطرب

خلاصه

 فیلم درباره یک خواننده کاباره‌ای به نام ابراهیم خوش‌لحن (خوش‌سینه) است که پیش از اوج گرفتن با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ همچون این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود اما چون به اندازهٔ کافی از شهرت و اقبال نیز برخوردار نبوده‌است، نمی‌تواند خوانندهٔ لس آنجلسی شود و در نهایت به خوانندهٔ مراسم تبدیل می‌شود. ابراهیم که با نام فامیلی خود مشکل دارد و آن را به خوش‌لحن تغییر می‌دهد سالها در حسرت اجرای دوباره روی صحنه می‌ماند.

با این گریم می تونی تشخیص بدی کدوم بازیگران ایرانی هستن؟

 

 

فیلم بخارست

بخارست

بازیگران

پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، حسین یاری

خلاصه

درباره دو برادر به نام جلیل و جلال است که یکی در تاکسی اینترنتی و دیگری در یک استخر کار می‌کند. روزی جلیل که با ساختن ویدیوهای مخفی در اینستاگرام کسب درآمد می‌کند، با گرفتن یک ویدیو مخفی به دردسر بزرگی می‌افتد.

محبوب ترین بازیگران زن سینمای ایران طبق آمار چه کسانی هستند؟

فیلم هزارپا

بازیگران

رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی

هزارپا

خلاصه

رضا نیازی و دوستش منصور کیف‌قاپ هستند. رضا نیازی از طریق مادر منصور متوجه می‌شود که دختر صاحب کارش الهام  فردی پولدار نذر کرده‌است که با یک جانباز ازدواج کند. به‌همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را از دست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند. رضا وارد آسایشگاه جانبازان می‌شود که دختر مدیر آنجاست. رضا با گفتن دروغ‌های مختلف سعی می‌کند که دختر به او علاقه‌مند شود و….

فیلم قانون مورفی

قانون مورفی

بازیگران

امیر جدیدی، آناهیتا درگاهی، هادی کاظمی، ارشا اقدسی

خلاصه

بنا به اتفاقاتی فرخ از اداره پلیس اخراج می‌شود و مجبور است با مشکلاتی همانند جهیزیه خواهرش و مهریه زنش دست و پنجه نرم کند. در همین کشمکش‌های زندگی، دخترِ دوستش بهمن  که قبلاً همکارش بوده و فردی پول‌دار است ربوده می‌شود. بهمن قول می‌دهد که اگر فرخ به کمکش بیاید و دخترش را پیدا کند تمام مشکلات مالی فرخ را حل می‌کند، فرخ هم با قبول این پیشنهاد به کمک بهمن می‌آید. فرخ به قوانینی تحت عنوان قانون مورفی اعتقاد دارد و معتقد است همواره دنیا با او دست لج دارد. طی بررسی‌ها بالاخره بهمن و فرخ متوجه قضیه شده و درمی‌یابند سارق یکی از دوستان قدیمی بهمن است.

فیلم دینامیت

دینامیت

بازیگران

پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، احمد مهرانفر

خلاصه 

کل داستان این فیلم سینمایی ایرانی کمدی در یک آپارتمان می گذرد و حضور دو دوست طلبه و ارشاد کردن های آنها در کنار یک همسایه که ساقی مشروبات الکلی و مواد مخدر است و همسایه دیگر که دو خواهر پولدار و اهل مهمانی هستند، سوژه اصلی فیلم همین تضاد فکری میان ساکنان آپارتمان است. 

فیلم نهنگ عنبر

بازیگران

رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش

نهنگ عنبر

خلاصه

 ارژنگ صنوبر (رضا عطاران)، مردی ۵۰ ساله، در زندگی خود دچار تجربه‌های متفاوت و سخت عاشقانه‌ای می‌شود و فیلم بازگوکننده آن ماجراهاست. او که از کودکی رؤیا (مهناز افشار) را دوست داشته، به دلایلی نمی‌تواند با او ازدواج کند و رؤیا با توجه به محدودیت‌های اجتماعی دههٔ شصت، به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا می‌شود. ارژنگ که هرگز رؤیا را فراموش نکرده، دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زند و در مقاطع مختلفی باز با رؤیا روبه‌رو می‌شود. اما هر بار ناکام می‌ماند. او که حالا در دههٔ پنجم زندگیش ثروتمند شده، دردمندانه و مصرانه از رؤیا می‌خواهد که در ایران بماند و با او زندگی کند... . 

فیلم چارچنگولی

فیلم طنز

بازیگران

سید جواد رضویان، رضا شفیعی جم و بهاره رهنما

خلاصه

داستان این اثر که جزو بهترین فیلم های کمدی ایرانی محسوب می‌شود، درباره دو برادر به نام‌های بهرام و شهرام است که از ناحیه دست به هم چسبیده‌اند. همین امر موجب شده که آن‌ها دائما با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کنند. بخشی از این درگیری‌ها و مشکلات به خاطر متفاوت بودن دیدگاه‌ها و عقاید بهرام و شهرام است. آن‌ها حتی سبک زندگی متفاوتی را می‌پسندند، اما در هر صورت چاره‌ای جز کنار آمدن با این موضوع ندارند. در این هر یک از آن‌ها سعی می‌کنند دیگری را تحت تاثیر قرار داده و عقایدش را بر او تحمیل کند.

فیلم مصادره

مصادره

بازیگران

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان

خلاصه

داستان مصادره از دههٔ ۱۳۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک کارمند ساواک به نام اسماعیل یارجانلو است که درگیر ماجراهایی می‌شود. او که کارمند اداره ساواک است با خرید بلیت بخت‌آزمایی برندهٔ اعانهٔ ملی می‌شود. او با پولی که برنده شده، ۵۰۰۰ متر زمین در عباس‌آباد خریداری و بر اثر سقوط شاه و انقلابِ ۱۳۵۷ مجبور به خروج از کشور می‌شود و وکالت زمین را به دوستش جلال خاوندی (بابک حمیدیان) می‌دهد و…. .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد