شناسه خبر: ۱۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

ضد آفتاب کودکان | نکات خرید ضد آفتاب کودکان | معرفی ضد آفتاب کودکان

لطفا خرید ضد آفتاب کودکان رو فراموش نکنید | نکات انتخاب ضد آفتاب مناسب و معرفی چند کرم

ضد آفتاب در رزوهای گرم و آفتابی فقط برای کودکان نیست. کودکان نیز برای سلامت پوست باید از این نوع کرم استفاده کنند؛ این مطلب درباره ضد آفتاب کودکان است.

ضدآفتاب کودکان

پر بازدید

ترینی‌ها :

ضد آفتاب کودکان از مهم ترین انتخاب های مراقبت پوستی برای بچه ها است. کودکان در تابستان تمایل زیادی دارند که بیرون از خانه؛ زمان خود را بگذرانند پس چه بهتر که در این مورد، سلامت پوستی آن ها تضمین شود. ضد آفتاب کودکان در بازار وجود دارد و برند های مختلفی بهترین خود را برای این نوع کرم ارائه داده اند. این مطلب نکات خردی ضد آفتاب کودکان و معرفی چند کرم مناسب است. 

چند نکته درباره انتخاب ضد آفتاب کودکان

چرا باید از کرم ضد آفتاب برای کودکان استفاده کرد؟

پوست کودکان زیر ۲ سال به دلایل متعدد، ازجمله ویژگی‌های ساختاری و عملکردی پوست، بیشتر مستعد آسیب بعد از مواجهه با نور خورشید است. لایه خارجی پوست (اپیدرم) در کودکان 10 برابر نازک‌تر از پوست بزرگسالان است. این امر آن‌ها را نسبت به خطرات احتمالی نور خورشید نظیر آفتاب‌سوختگی آسیب‌پذیرتر می‌کند. بخش قابل توجهی از مواجهه با پرتوهای فرابنفش در طول زندگی یک فرد مربوط به قبل از 18 سالگی است. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آفتاب و آفتاب‌سوختگی‌های دوران کودکی می‌تواند به بروز کک‌ومک یا خال‌ و به دنبال آن پیری زودرس پوست منجر شود و حتی زمینه‌ساز بروز برخی از سرطان‌ها (نظیر ملانوما، یک نوع سرطان پوست بدخیم) در بزرگسالی شود

ضد آفتاب کودکان چه ویژگی باید داشته باشد؟

والدین باید به دنبال ضدآفتاب‌هایی باشند که دارای SPF ۳۰ یا بیشتر بوده و روی آن عبارت طیف گسترده قید شده باشد و از پوست، هم در برابر پرتوهای UVA و هم پرتوهای UVB محافظت ‌کند. ضدآفتاب‌هایی که روی آن‌ها عبارت مقاوم در برابر آب درج شده، به مدت 40 یا 80 دقیقه قابلیت محافظت از پوست را دارند. پس از آن باید ضدآفتاب تمدید شود. علاوه بر این، باید ترکیبات فعال موجود در ضدآفتاب را هم چک کنید و به دنبال اکسید زینک یا دی‌اکسید تیتانیوم باشید. این ترکیبات، مهارکننده نورخورشید و طیف گسترده هستند و اگر پوست کودکتان حساس باشد، سبب تحریک کمتر پوست او می‌شوند. استفاده از این ترکیبات برای نواحی حساس، نظیر صورت هم بلامانع است، زیرا سبب سوزش چشم‌ نمی‌شوند.

چه مدت قبل از قرارگرفتن در برابر خورشید باید از ضدآفتاب برای کودکان استفاده کنیم؟

حداقل 30 دقیقه قبل از ترک خانه، برای قسمت‌هایی از بدن کودک که در معرض نور خورشید است از ضدآفتاب استفاده کنید.

  • تفاوت چندانی بین ضدآفتاب کودکان و بزرگسالان وجود ندارد. درست است که برخی ضدآفتاب‌ها با عنوان ضدآفتاب مناسب برای کودکان یا بزرگسالان فروخته می‌شوند؛ با این‌وجود میزان SPF و کیفیت هر دو یکسان است. این تفاوت بیشتر به تمایل افراد به نوع خاصی از بسته‌بندی، بو و رنگ مربوط می‌شود تا به تفاوت بین اثربخشی ضدآفتاب کودکان و بزرگسالان. برای مثال برخی ضدآفتاب‌ها برای اینکه جذابیت بیشتری داشته باشند، رنگی هستند.

ضد آفتاب برای کودک

معرفی چند کرم ضد آفتاب برای کودکان

ضد آفتاب کودک SPF 50 مای

مای یکی دیگر از برندهای معروف در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست است و ضد آفتاب کودک دارای اس پی اف 50 آن یکی از گزینه‌های مناسبی است که می‌توان برای مراقبت از پوست کودک به سراغ آن رفت. از مزایای این محصول می‌توان به فرمولاسیون سبک آن اشاره کرد که به هیچ وجه باعث احساس ناخوشایند در کودک نخواهد شد. همچنین این سرعت جذب بالایی دارد و در فرمولاسیون آن از اکسی بنزون و پارابن استفاده نشده است. بنابراین برای پوست‌های حساس مناسب‎ تر و به طور کلی سالم‌تر خواهد بود. این محصول در یک بسته بندی جذاب با رنگ‌های شاد و طرح‌های کودکانه ارائه شده است تا بچه‌ها بیش از پیش به استفاده از ضد آفتاب تشویق شوند.

 

ضد آفتاب کودک SPF30 هیدرودرم

مهم است که ضد آفتاب کودکان باعث ایجاد چسبندگی روی پوست کودک نشود و روی آن برق نیندازد، به ویژه اگر قرار است کنار دریا مورد استفاده قرار گیرد. محصول ضد آفتاب کودک هیدرودرم با اس پی اف 30 علاوه بر اینکه از پوست کودک مراقبت لازم را در برابر مضرات نور خورشید به عمل می‌آورد، مانع از ایجاد احساس ناخوشایند چسبندگی شن و ماسه روی پوست یا برق افتادن آن خواهد شد. این محصول همچنین برای مرطوب نگه داشتن پوست کودک و جلوگیری از خشک شدن آن از عصاره بابونه، ژل آلوئه ورا و همچنین انواع ویتامین‌های آ، ای و سی استفاده کرده است. 

آیا در سایه هم استفاده از کرم ضد آفتاب ضرورت دارد؟

شما حتی در روز‌های ابری هم در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید قرار دارید و نباید استفاده از ضدآفتاب مناسب را فراموش کنید. علاوه بر این، مه و غبار هم پرتوهای مضر فرابنفش خورشید را مهار نمی‌کنند. درنتیجه، صرف‌نظر از آب‌وهوا، هر روز به کودکتان ضدآفتاب بزنید. به یاد داشته باشید که شن و ماسه، برف و بتن تا ۸۵ درصد پرتوهای فرابنفش خورشید را منعکس کرده و می‌توانند پوست بدون محافظ را حتی در سایه نیز بسوزانند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد