شناسه خبر: ۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

آرایش کردن | برق افتادن صورت در تابستان

چیکار کنم آرایشم نریزه؟ | راه حل برای عرق نکردن صورت هنگام آرایش کردن

آرایش کردن صورت در فصل تابستان به دلیل عرق پوست؛ همیشه دردسرساز بوده است. این مطلب چند روش برای رهایی از این مشکل را به شما ارائه می دهد.

آرایش کردن

پر بازدید

ترینی‌ها :

آرایش کردن صورت در تابستان برای خانم ها مخصوصا کسانی که پوست چرب دارند، دشوار است. در زمان آرایش کردن و پس از آن پنهان کردن عرق پوست کار چندان آسانی نیست. پس بهتر است قبل از آرایش کردن راه حل هایی برای آن انجام شود. شناخت پوست و استفاده از محصولات مناسب پوست اولین قدم برای این مسئله است. در قدم های بعدی ترفند هایی انجام می شود تا از عرق کردن پوست جلوگیری شود. این مطلب شما را با چند ترفند آشنا می کند. 

راه حل های آرایشی برای جلوگیری از عرق کردن صورت

صورتتان را با آب سرد بشویید

شست و شوی صورت با آب سرد در طول روز باعث می شود منافذ پوست که باعث تعرق می شود بسته شود که راه طبیعی برای جلوگیری از تعرق محسوب می شود.
 

حتما از ضدآفتاب استفاده کنید

 زدن ضد آفتاب از طرف پزشکان متخصص پوست در تمام فصول توصیه میشود که در این فصل از ضروریات آن محسوب خواهد شد .گفته میشود ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوست چرا که بر حسب انواع پوستها باید ضد آفتاب مناسب آن مورد استفاده قرار گیرد تا به پوست آسیب نرساند برای مثال برای انواع پوستهای چربی که استعداد جوش زدن دارند بهتر است از ضد آفتابهای فاقد چربی استفاده شود تا جوش زدن را تشدید نکند و برای انواع دیگر مناسب همان نوع پوست را.

 

فیس واش

از فیس واش استفاده کنید

اگر پوست چربی دارید، بهتر است قبل از آرایشی پوستتان را با یک فیس واش مخصوص جنس پوستتان بشویید و اگر پوست معمولی دارید، با یک فیس واش ملایم این کار را بکنید تا چربی اضافی از روی صورت پاک شود و زمینه تمیز و مناسبی برای آرایش ایجاد شود. این کار به کنترل تولید چربی در پوست هم کمک می کند.

به روز ترین آرایش دخترانه در سال 2023

نگرانی را از خود دور کنید

شما نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید، اما می توانید برای آن آماده باشید.  فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید تا در روز بزرگ خود هیدراته و شاد بمانید؛ هیچ چیز با طراوت تر و خنک کننده تر از یک لیوان بزرگ آب یخ نیست، و هیدراته ماندن به شما کمک می کند از درون و بیرون احساس زیبایی داشته باشید!

استفاده از تکه های یخ 

تکه های یخ را داخل پارچه ای بپیچید و دقایقی روی صورت قرار دهید، این روش منافذ پوست را می بندد.

استفاده از آب خیار

هر شب در طول تابستان آب خیار را به صورت بمالید چون در درمان اعصاب هم مفید است.

اسپری تثبیت کننده

این اسپری ها هم که با نام تثبیت کننده آرایش به فروش می رسند، می توانند دوست خوبی برای آرایش تابستانی باشند. فقط باید آن را بعد از آرایش پوست (کانسیلر و فونداسیون) و قبل از رژگونه، سایه، برنزر و هایلایتر بزنید.

در آرایش چشم افراط نکنید 

خراب شدن آرایش بر اثر گرما و عرق بیش از هر قسمت دیگری آرایش چشمان شما را خراب خواهد کرد، تصور کنید ریختن ریمل زیر چشم و پاک شدن خط چشم چقدر می تواند ظاهر شما را در یک روز گرم تابستانی خراب کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید برای آرایش چشم تا حد ممکن از مواد آرایشی ضدآب استفاده کنید. ریمل ضدآب چیزی است که هر خانمی به آن احتیاج دارد اما خیلی از خانم ها ممکن است به ریمل ضدآب علاقه ای نداشته باشند.

استفاده از سرکه سیب 

به دلیل خاصیت الکی که دارد بسیار معجزه آساست. از سرکه رقیق برای ماسک هفتگی به منظور پاکسازی منافذ پوست استفاده کنید.

اجتناب از کرم های چرب 

این نوع کرم ها تعرق پوست را بدتر می کند. این نوع محصولات منافذ پوست را می بندد و باعث آلودگی می شود.

عرق کردن صورت

از پرایمر استفاده کنید

استفاده از پرایمر صورت به عنوان یک زیرساز آرایش، منافذ باز پوست را به خوبی می پوشاند تا آرایشی صاف و صیقلی داشته باشید.

از محصولات آرایشی خشک استفاده نکنید

محصولات پودری آرایشی مثل پنکیک و سایه پودری در مقابل رطوبت و عرق مقاومت کمی دارند و با کمترین تماس رطوبت ذوب شده و سنگین می شوند و آرایش شما زودتر خراب خواهد شد. برای داشتن آرایش ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت چه برای آرایش صورت و گونه محصولات کرمی و ژلی را بیشتر استفاده کنید مثلا به جای رژگونه پودری از نوع مایع و کرمی و به جای پنکیک از کرم پودر استفاده کنید چون انواع مایع (اگر کیفیت مناسبی هم داشته باشند) دوام بیشتری در مقابل حرارت بالا دارند و رطوبت پوست را جذب نخواهند کرد.

سایه و رژگونه پودری

از انواع کرمی و مایع خودداری کنید زیرا خیلی زود ریزش می کنند و آرایش تان خراب می شود. انواع پودری برای فصل تابستان بهتر هستند، به این صورت که براش را با کمی آب (مقطر) خیس کنید و آب اضافی آن را با دستمال بگیرید و بعد سایه یا رژگونه را بزنید که کاملا روی پوست می چسبد و بعد از خشک شدن، نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

 استفاده از مداد ابروهای مناسب

از مدادهای ابروی کاملا خشک نه روغنی و یا سایه های ابرو استفاده کرده و کمی به ابروها فرم دهید.استفاده از مدادهای چرب در اثر گرما باعث رنگی شدن اطراف ابروها شده و آنها را مصنوعی نشان خواهد داد.
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد