شناسه خبر: ۱۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

بادام درختی | خواص بادام درختی

روزی 7 تا بادام بخور تا هیچوقت مریض نشی | خواص بادام درختی

بادام درختی در دسته خوراکی های پر طرفدار در دنیا است. این خوراکی برای کودکان و بزرگسالان فواید زیادی دارد. این مطلب اطلاعات بیشتری درباره فواید بادام درختی به شما می دهد.

بادام درختی

پر بازدید

ترینی‌ها :

خانواده بادام انواع گوناگونی دارد. از پرطرفدارترین نوع آن که جز آجیل های پرطرفدار در دنیا به حساب می آید؛ بادام درختی است. بادام درختی منبعی برای پروتئین و فیبر به حساب می آید. در طب سنتی به استفاده از آن برای پیشگیری و درمان انواع مختلفی از بیماری ها، توصیه شده است. این مطلب را بخوانید تا با فواید بادام درختی بیشتر آشنا بشوید.

فواید بادام درختی 

سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

بادام درختی منبعی فوق‌العاده از آنتی‌اکسیدان‌ها است که مقدار قابل‌توجهی از آن‌ها در پوسته‌ی قهوه‌ای‌رنگ مغز آن جمع شده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌ها به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو به سلول‌های بدن آسیب رسانده و منجر به التهاب، پیری و بیماری‌هایی مانند سرطان می‌شود.

باعث کنترل و تنظیم فشارخون می‌شود.

فشارخون بالا یکی از عوامل اصلی حملات قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. گنجاندن بادام درختی در برنامه‌ی غذایی روزانه روشی هوشمندانه برای تنظیم فشارخون در یک سطح متعادل است.

برای دندان مفید است

 وقتی غذاهای کم قند و کم کربوهیدرات می‌خورید، به دندان‌های خود خدمت بزرگی می‌کنید. بافت بادام، همچنین با از بین بردن مقداری از پلاک دندان، هنگام جویدن به سلامت دهان شما کمک می‌کند.

 

رفع یبوست 

 خوردن یک مشت بادام در روز ممکن است به طور قابل توجهی سلامت روده شما را تقویت کند. مصرف بادام کامل به عنوان میان وعده در روز باعث حرکات منظم روده و پیشگیری از یبوست می‌شود. مصرف منظم بادام می‌تواند به تولید باکتری‌های مفید در روده‌ها نیز کمک کند.

فواید بادام درختی


 برای سلامت مغز مفید است

بادام، پتانسیل مقابله با اختلال عملکرد مغز مرتبط با سن را دارد. این آجیل منبع مهمی از مواد مغذی ضروری مانند توکوفرول، فولات، اسیدهای چرب غیراشباع و پلی فنل‌ها است. این اجزا به عنوان مکمل های غذایی، برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن شروع اختلالات شناختی مرتبط با سن، نویدبخش هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بادام به مدت 28 روز به طور قابل توجهی حافظه را بهبود می‌بخشد.

خواص بادام برای پوست

دیگر خاصیت بادام که سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست، محافظت از سلول‌ها در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد، ناشی از آلودگی‌ها، اشعه ماوراء بنفش خورشید، دود سیگار و… است. مصرف تعدادی بادام در روز، نیاز روزانه بدن به ویتامین E را برطرف می‌‌کند.همچنین از دیگر فوایدهای بادام، وجود روی در آن است که به سلامت پوست کمک می‌کند. برای حفظ پوست طبیعی، نیاز به ریبوفلاوین و نیاسین (ویتامین B) با مصرف روزانه بادام، رفع می‌شود. برای تقویت رنگدانه سازی در پوست، نیاز به مس احساس می‌شود که مقادیر مورد نیاز آن در بادام وجود دارد. برای جلوگیری از خشکی پوست، اسید لینولئیک موجود در Almond (بادام) بسیار کمک کننده خواهد بود.

 بهبود سلامت استخوان

بادام منبع بی‌نظیری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار زیادی فسفر است. فسفر تأثیر چشمگیری روی قدرت و دوام استخوان دارد و از بیماری‌های وابسته به سن مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

 

رفع بی خوابی

بادام حاوی مقادیر بالای ملاتونین می‌باشد. ملاتونین هورمونی است که به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می‌کند. حدود ۲۸.۳ گرم (۱ اونس) بادام حاوی ۷۷ میلی‌گرم منیزیم و ۷۶ میلی‌گرم کلسیم است؛ دو ماده معدنی که می‌توانند به بهبود آرام‌سازی ماهیچه‌ها و خواب کمک کنند.

 جلوگیری از دیابت

جلوگیری از دیابت، یکی دیگر از خواص بادام برای سلامتی بدن است. بادام افزایش ناگهانی سطح گلوکز و انسولین بعد از مصرف وعده‌های غذایی را کاهش می‌دهد. ممکن است قند خون افراد مبتلا به دیابت با صرف هر وعده‌ی غذایی به میزان زیاد تغییر کند. این تغییرات برای بدن خطرناک است. مصرف بادام می‌تواند در جلوگیری از تغییرات خطرناک قند خون مؤثر باشد. بادام در تنظیم روند جذب گلوکز نقش دارد و فرایند جذب را راحت‌تر می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد