شناسه خبر: ۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

شارژر گوشی | دلایل داغ شدن شارژر گوشی موبایل

شارژر گوشیت موقع استفاده داغ می شه؟ بیا دلیلش رو بهت بگم

ممکن است گاهی در زمان استفاده از شارژر گوشی، احساس کنید که داغ شده است. در این مطلب چند دلیل داغ شدن شارژر را توضیح داده ایم.

شارژر گوشی

پر بازدید

ترینی‌ها :

گوشی های موبایل که دائما از آن ها در حال استفاده هستیم و ممکن است روزانه چند دفعه از شارژر گوشی برای شارژ استفاده کنیم. گاهی پیش می آید شارژر گوشی در هنگام استفاده داغ شود و تا زمان خارج کردن از برق این داغی برطرف نشود. این مطلب دلایل داغ شدن شارژر گوشی را برای شما شرح داده است. 

دلیل های داغ شدن شارژر گوشی

  • یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی، خراب بودن کابل شارژر است. برای بررسی این مورد پیشنهاد می‌شود یک گوشی دیگر را با این کابل، شارژ کنید. در صورتی که باز هم شارژر شما داغ شد؛ این احتمال وجود دارد که کابل تقلبی باشد. اما در صورتی که شارژ گوشی، تنها زمانی داغ می‌شود که به گوشی متصل است، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی موبایلتان خراب باشد

داغی شارژر

  • استفاده از شارژری که مناسب دستگاه شما نیست. گوشی‌ها با شارژرهای اصلی خود به مشتری تحویل داده می‌شوند. حالا اگر به هر دلیلی از شارژر دیگه که مناسب گوشی نیست استفاده کنید ممکن است بیش از حد گرم شود. 
  • یکی از مواردی که باعث داغ شدن شارژر گوشی می‌شود استفاده از برق شهری به صورت مستقیم است. برق شهری نوسان زیادی دارد و این مورد نه تنها برای گوشی شما مشکل ایجاد می‌کند، بلکه باعث داغ شدن شارژر گوشی شما می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از یک محافظ برق که باعث DC کردن جریان برق می‌شود، استفاده کنید. شما باید از جریان برق با ولتاژ کم، اما مستقیم استفاده کنید تا با مشکلاتی نظیر خرابی شارژر یا کابل شارژر مواجه نشوید.

میدونستی با کدهای مخفی گوشی اندروید چیکارا میشه کرد؟!

  •  اگر از شارژر ارزون قیمت استفاده می‌‌کنید، انتظار داغ شدن شارژر رو داشته باشید. همیشه سعی کنید شارژری رو تهیه که اسم تجاری داشته باشه.

داغی شارژر

  • زمانی که گوشی به شارژر وصل است از آن استفاده می‌‌کنید؟ این کار اشتباه است چون گوشی شما دارد تلاش می‌‌کند دستور شما اجرا کند از طرفی هم داره ولتاژ دریافت می‌‌کند. این باعث می‌شود بیش از حد کار کند

با این روش ها مراقب اطلاعات گوشی همراهتون باشید!

  • کثیف بودن درگاه شارژر و دستگاه هم گاهی باعث داغ شدن بیش از حد می‌‌شوند. 
  • گوشی‌هایی که مدت خیلی طولانی مثل یه شب تا صبح به شارژ وصل باشند. چون گوشی و شارژر شروع به گرم شدن بیش از حد می‌کنند و باتری دستگاه به مرور زمان آسیب می‌‌بیند. بنابراین پیشنهاد می‌‌کنیم گوشی‌های درحال شارژ رو به حال خودشون نگذاریم.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد