شناسه خبر: ۱۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

بازیگران زن سینمای ایران | محبوب ترین بازیگران زن سینمای ایران | چهره های پرطرفدار سینمای ایران

محبوب ترین بازیگران زن سینمای ایران طبق آمار چه کسانی هستند؟

زمانی که از چهره های پرطرفدار بازیگران زن سینمای ایران حرف می زنند، برخی از این بازیگران محبوبیت بیشتری دارند. در این مطلب به معرفی هشت بازیگر زن محبوب ایران بنا به آمار می پردازیم.

بازیگران زن

پر بازدید

ترینی‌ها :

سینمای ایران بخش بزرگی از درخشش خود را، مدیون بازیگران زن است. زمانی که از ستاره های بزرگ سینما صحبت می شود و به فروش فیلم ها، دستمزد و تاثیر حضورشان پرداخته می شود، ناخودآگاه برخی چهره های بازیگران زن ایرانی بیش از دیگر هنرمندان سینمایی در ذهن تداعی می شوند. در ادامه هشت نفر از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازیگران زن سینمای ایران را معرفی خواهیم کرد که تاثیر حضورشان در فروش فیلم ها غیر قابل انکار بوده و همیشه تماشای بازی، حرکات و رفتارشان مورد استقبال قرار گرفته است.

معرفی هشت بازیگر محبوب بر طبق آمار

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی که با فیلم سلطان مسعود کیمیایی اولین فیلم خــود را تجربه کرد. اما تبدیل تهرانی به ســتاره از اکران سال 78 و با فیلم قرمز شروع شد. فیلمی که جدا از داســتان دراماتیک و تراژیکش، نیروی خود را از شــخصیت و بازی هدیه تهرانی می‌گرفت. خانم تهرانی جوایز و نامزدی‌های متعددی در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز کسب کرده است که از جمله آنها دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «قرمز» و «چهارشنبه سوری» است.

هدیه تهرانی

نیکی کریمی

یکــی دیگر از ســتاره‌های هم‌دوره هدیه تهرانی یعنی نیکی کریمی دو فیلم بالای ســه میلیون تماشاگر در اکران اول دارد. یعنی عروس که به رکورد 4 میلیون و دویست‌هزار تماشاگر رســید و دو زن ساخته تهمینه میلانی که ســه میلیون و پنجاه‌هزار نفر را به ســینماها کشــاند. نیکی کریمی در فیلمی مثل سارا هم یک میلیون و 180هزار بیننده داشــت.

نیکی کریمی

نیکی کریمی در جشنواره برلین + عکس

مهناز افشار

مهناز افشار هم تعداد قابل توجهی فیلــم در کارنامه خود دارد کــه حدود دو میلیــون نفر تماشــاگر داشــته‌اند. مثل آتش‌بس که یک میلیــون و نهصدهزار نفر به دیدارش رفتند، نهنــگ عنبر 2 که دو میلیون و چهارصد هزار نفر بیننده داشت و بالاخره فیلم آکواریوم که حدود دو میلیون نفر را به سینماها کشــاند.

مهناز افشار

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در ۱۲ سالگی برای نخستین بار در فیلم کمال الملک، از ساخته‌های پدرش جلوی دوربین رفت. بازی در فیلم «لیلا» علاوه بر ازدواج او با علی مصفا، نخستین جایزه سینمایی را نیز برایش به همراه داشت. حاصل دوران درخشان کاری این بازیگر جایزه‌های داخلی و بین‌المللی فراوانی از جمله دو سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر، دو جایزه از جشن خانه سینما و جایزه بهترین بازیگر زن از ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو است.

لیلا حاتمی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوســتی در ســه فیلم فروشــنده، درباره الی و من ترانه 15 سال دارم تماشــاگران بالای دو میلیون نفر را تجربه می‌کند. اگــر برادران لیلا اکران می‌شد احتمالا به پرتماشــاگرترین فیلم ترانه علیدوستی بدل می‌شد. ترانه علیدوستی تا کنون در هفده فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است که نامزدی و جوایز مختلف را برایش به همراه داشته است.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی ده سال جوانتر شد | تغییر ظاهر جالب ترانه علیدوستی همه را شوکه کرد

نازنین بیاتی

نازنین بیاتی یکی از اســتثنائات جالب این جدول اســت. او سه فیلم بالای دو میلیون تماشــاگر دارد یعنی دینامیت و ســگ‌بند و آینه بغل. در این ســه فیلم با ســتاره‌هایی مثل جواد عزتــی و پژمان جمشــیدی و امیرجعفری و بهرام افشاری همبازی می‌شود و بســیاری نقش او را در فروش این فیلم‌ها خیلــی موثر نمی‌دانند اما هرچه هســت او بازیگر سه فیلم بسیار پرفروش بوده است. او یک نقش فرعی در مغزهای کوچک زنگ زده هم دارد که خب حدود یک میلیون و صدهزار تماشاگر از آن دیدن کرده‌اند.

نازنین بیاتی

پریناز ایزدیار

درخشش و محبوبیت پریناز ایزدیار در فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی بود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را از سی ‌چهارمین جشنواره فیلم فجر برایش به همراه داشت. پریناز ایزدیار در هفده پروژه سینمایی حضور داشته و دو عنوان دیگر در مرحله تولید قرار دارند، دوازده تله تئاتر و هشت مجموعه تلویزیونی به همراه چند نامزدی و چهار جایزه بهترین بازیگر زن، از جشنواره‌های داخلی را در کارنامه دارد.

پریناز ایزدیار

الناز شاکردوست

بالاخره از الناز شاکردوســت یاد کنیم که برخلاف شهرتش تعداد فیلم‌های پرتماشــاگرش آنقدرهــا زیاد نیســت. مطرب، شــبی که ماه کامل شد و رسوایی تنها فیلم‌های او هســتند کــه بالای یک میلیون و پانصد هزار نفر تماشاگر داشته‌اند. در ســال 97 دو فیلم شــبی که ماه کامل شــد و مطرب در یکســال اکران شدند و در مجموع 5 میلیــون و چهارصد هزار نفر تماشاگر داشته‌اند.

الناز شاکردوست

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد