شناسه خبر: ۱۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

دمنوش آرامبخش | دمنوش برای کاهش استرس

با نوشیدن این دمنوش ها آرامش رو به رگ هات تزریق می کنی | معرفی دمنوش های ضد استرس

استرس و اضطراب بخش جدا نشدنی از روزمرگی ما هستند. ممکن است به سراغ روش های درمانی زیادی برای کاهش استرس رفته باشید؛ در این مطلب به ما کمک می کنیم تا با دمنوش های گیاهی و بدون عوارض، استرس را فراری دهید.

دمنوش

پر بازدید

ترینی‌ها :

دمنوش های گیاهی عجیب ترین و شگفت انگیز ترین ترکیب ها هستند. گیاهان مختلفی که با هم ترکیب می شوند و می توانند بیماری های زیادی را درمان کنند. دمنوش ها در کاهش استرس و آرامش اعصاب تاثیر زیادی دارند؛ این مطلب، چند دمنوش برای آرامش اعصاب و کاهش استرس را به شما معرفی می کند. 

دمنوش بادرنجویه

داروی گیاهی و دمنوش ضد استرس قوی که روی دستگاه عصبی تأثیر می‌گذارد. چای بادرنجبویه از گیاهی به همین نام تهیه می‌شود که به آن ملیسا (با نام پزشکی ملیسا افیسینالیس) هم می‌گویند. دمنوش ملیسا یا بادرنجبویه به ‌خاطر آرامش عضلانی که ایجاد می‌کند، دمنوش خواب‌آور است و در نتیجه جایگزین قرص خواب می‌شود.

  •  ابتدا آب را درون قوری ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و بعد از آنکه آب شوع به جوشیدن کرد، بادرنجبویه را به همراه چوب دارچین و حلقه های زنجبیل درون قوری بریزید و شعله گاز را خاموش کنید و یک پارچه تمیز را برای دم کشیدن بهتر بر روی قوری بیاندازید

دمنوش چای سبز

وقتی که دچار استرس و اضطراب شدید میشیم، اولین نوشیدنی که به عنوان نوشیدنی کاهش استرس به ذهن مون خطور میکنه، نوشیدنی چای سبزه. دم کرده این نوشیدنی اثر آرام بخشی بر ذهن شما ایجاد میکنه. تیانین، یک آمینو اسید موجود در برگ های چای سبز، به شما کمک میکنه که آرامش داشته باشید و استرس رو از خود دور کنید.

  • آب را جوش بیاورید و ۵ دقیقه بماند تا دمای آن کمی کاهش یابد و به حدود ۸۰ درجه برسد.به ازای هر لیوان آب، ۱ قاشق چای‌خوری چای سبز داخل قوری بریزید.آب ۸۰ درجه را به قوری اضافه کنید. ۲ تا ۸ دقیقه زمان دهید تا چای سبزتان دم بکشد

دمنوش اسطوخودوس

میتونید گیاه اسطوخودوس رو توی یک لیوان آب گرم قرار بدید و با نوشیدن آن اجازه بدید که روان شما هم کاملاً آرام بشه. اسطوخودوس از دیرباز به دلیل مزایای آرام بخش قوی در دنیای رایحه درمانی مورد علاقه افراد بوده. خوبی های زیادی در یک فنجون نوشیدنی کاهش استرس اسطوخودوس وجود داره. این نوشیدنی گیاهی نه تنها میتونه سردرد رو کاهش بده، بلکه ناراحتی های گوارشی رو هم تسکین میده و به عنوان یک ضد التهاب برای تنش عضلانی عمل میکنه. اسطوخودوس یک گیاه خوب برای تحریک دوپامین از مغز شماست و خواب آرومی رو برای شما به ارمغان میاره.
  •  سه قاشق چایخوری جوانه اسطوخودوس تازه را در محفظه چای قوری ریخته و روی آن یک فنجان آب جوشیده بریزید. قوری را برای دم‌کشیدن، ده دقیقه روی بخار بگذارید و شب‌ها میل کنید.

دمنوش رزماری

رایحه شیرین خاکی رزماری رایحه ای هست که باید عاشق آن شد. این گیاه وحشی سرشار از خواص درمانیه و میتونه هر کاری رو انجام بده، از تقویت سلامت مغز گرفته تا بهبود خلق و خو و حافظه. مطالعات نشون دادن که حتی خوردن نصف فنجون از دمنوش کاهش استرس رزماری، احساس ناخوشایند رو از شما دور میکنه.

  •  یک قاشق چای خوری رزماری را به همراه یک قاشق چای خوری گل محمدی و یک قاشق چای خوری زنجبیل ترکیب کرده و سپس به اندازه یک لیوان آب جوش به آنها اضافه کنید. پس از انجام این مراحل کافیست یک پارچه تمیز بر روی ظرف خود انداخته و به مدت 15 دقیقه منتظر بمانید تا جوشانده شما دم بکشد.

دمنوش استرس

دمنوش مریم گلی

مریم گلی یکی از گیاهان دارویی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که بسیاری آن را به عنوان معجون ضد‌پیری می‌شناسند. دمنوش این گیاه از بهترین دمنوش‌های ضد استرس به‌شمار می‌آید.

  • سه قاشق غذا‌خوری برگ خشک مریم گلی را همراه با دو لیوان آب جوش در قوری بریزید و یک ساعت روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. برای شیرین کردن آن می‌توانید از عسل استفاده کنید.

دمنوش به 

به از میوه‌های شناخته شده‌ای است که از گذشته‌های دور مصرف آن جهت آرام کردن اکثر دستگاه‌های بدن توصیه شده است. اگر به‌دنبال دمنوش برای آرامش قلب هستید، کافیست از دمنوش به استفاده کنید.
  •  به را ابتدا شسته، رنده و خشک می‌کنیم. سپس آن را داخل قوری ریخته و به آن یک لیوان آب جوش اضافه می‌کنیم. در نهایت به‌مدت 20 دقیقه آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار می‌دهیم تا دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانیم یک عدد لیمو به آن اضافه کنیم.

 

دمنوش سنبل الطیب

سنبل الطیب  از قدیم الایام در یونان کاربرد طبی داشته و در ایران هم از آن به عنوان داروی آرام بخش اعصاب، ضد افسردگی، ضد تشنج و خواب آور استفاده می شود.

  • سنبل الطیب را به همراه گل گاوزبان و ورقه های لیمو درون قوری بریزید و سپس آب جوش را به آنها اضافه کنید و بر روی قوری یک پارچه انداخته تا به مدت 10 دقیقه دم بکشد. بعد از دم کشیدن برای شیرین شدن دمنوش، عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و سپس دمنوش را از صافی عبور دهید و آن را میل کنید.

دمنوش شیرین بیان

جوشانده شیرین‌بیان به عنوان یک دمنوش‌ ضد استرس یکی از دمنوش‌های قدیمی است. توجه داشته باشید که مصرف ریشه شیرین‌بیان با داروهای زیادی مثل داروهای درمان فشارخون، داروهای کاهش کلسترول و چربی و داروهای رقیق‌کننده خون تداخل دارد.

  • یک قاشق چای‌خوری پودر ریشه شیرین‌بیان را در یک لیوان آب داغ ریخته و اجازه دهید که ۱۰ دقیقه دم بکشد.

دمنوش آویشن

آویشن گیاه بی نظیر و پرفایده ای است. برای از بین بردن انواع بیماری ها این گیاه کاربرد دارد.

  • یک قاشق غذاخوری آویشن را به همراه دو لیوان آب جوش روی شعله‌ی غیر‌مستقیم حرات دهید تا کمی دم بکشد. می‌توانید آن‌را با کمی عسل و چند قطره آب لیمو‌‌ترش میل کنید.

دمنوش بابونه

برای داشتن خوابی راحت و به دور از نگرانی؛ دمنوش بابونه بنوشید.

  • برای تهیه‌ی دمنوش کافیست آب را جوش بیاورید، یک قاشق چای‌خوری بابونه‌ی خشک را در آن بریزید و سپس اجازه دهید تا کمی بماند. می‌توانید از شیرین‌کننده‌ها هم استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

  • ماه طلعت ارسالی در

    سلام وقت بخیرو سلامتی؛ ممنون از مطالب قشنگتون...

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد