شناسه خبر: ۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

کندر | خواص کندر

صبح ها و زمانی که ناشتا هستی، کندر بخور + فواید کندر

در این گزارش از ترین تاپ با شما در خصوص خواص فوق العاده کندر صحبت کرده ایم.

کندر

پر بازدید

ترینی‌ها :

کندر صمغ گیاهی است که مزه‌ای تلخ دارد و جویدن یا مصرف عصاره آن برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، تقویت لثه و دندان بسیار مؤثر است؛ در این مطلب به خواص کندر برای سلامتی پرداخته‌ایم. کندر شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. درخت بزولیا که صمغ کندر از آن به دست می‌آید دارای چهار گونه مختلف است که صمغ آن‌ها خواص درمانی فراوانی برای سلامتی انسان دارد.

تاریخچه استفاده از کندر

در ایام قدیم در هند از کندر برای تدارک بخور در مراسم آیینی و فرهنگی و به عنوان یک درمان سنتی استفاده می‌شده است و در کشور‌های مختلف مانند آفریقا، چین، هند و کشور‌های شرق خاورمیانه استفاده می‌شده و بیش از یک دهه است که در اروپا مورد توجه قرار گرفته است.

خواص ضدالتهابی کندر

کندر به دلیل دارا بودن موادی از گروه "اسید‌های تریترپنوئیدی" به نام بوسولیک اسید، دارای خواص ضدالتهابی است. کندر باعث کاهش تعداد عوامل التهابی در محل آسیب زده شده به بافت و در نتیجه کاهش التهاب درمحل آسیب می‌شود.

 

خواص کندر برای درمان بیماری‌های التهابی روده 

تحقیقات نشان می‌دهد که مشتقات بوسولیک اسید موجود در کندر دارای ویژگی‌های قوی ضدالتهابی است که التهاب زخم‌های روده را کاهش داده است همچنین عصاره کندر در درمان اسهال بیماران دچار سندرم التهابی روده موثر است و انقباض عضلات صاف روده‌ای را کاهش می‌دهد.

خواص کندر برای درمان آسم

در مطالعه‌ای بالینی روی بیماران آسمی، ۷۰ درصد بیماران دریافت‌کننده عصاره کندر، بعد از اتمام دوره درمان، بهبود قابل توجه و معنی‌داری در علائم بیماری از جمله کاهش تنگی نفس، برونشیت و کاهش تعداد حمله آسمی در مقایسه با گروه دارونما از خود نشان دادند.

خواص ضد سرطانی کندر

در مطالعات بالینی و سلولی مختلف اثر ضدسرطان بوسولیک اسید‌ها قدرتمندی از رزین کندر مشاهده شده است. مطالعات حیوانی نشان داده که عصاره کندر باعث مهار رشد سلول‌های سرطانی در موش‌ها می‌شود همچنین مطالعه دیگری روی اثرات کندر بر متاستاز سلول‌های سینه و تشکیل تومور در مغز انجام شد و نشان داد که متاستاز‌های مغزی که به درمان‌های رایج جواب نمی‌دهند با استفاده از کندر رو به بهبود گذاشته‌اند.

کندر

اثر کندر بر تقویت حافظه

یکی از مهمترین و جالب‌ترین خواص کندر روی انسان، تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه است؛ اثرات تقویتی کندر روی حافظه در دوران بارداری نیز به اثبات رسیده است؛ مطالعات حیوانی نشان داد که مصرف کندر در موش‌ها طی دوران شیردهی سبب افزایش قدرت حافظه و یادگیری در نوزادان آن‌ها می‌شود. تجویز کندر به میزان ۰.۰۵ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن موجب افزایش چشمگیر قابلیت‌های یادگیری به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می‌شود. بر اساس مطالعات جدید انجام شده، کندر می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کند و در معالجه آن نیز مؤثر باشد!

مهم‌ترین جایگاه یادگیری و حافظه در مغز، هیپوکامپ است؛ احتمالا عصاره کندر با تاثیر بر این ناحیه موجب افزایش انتقال پیام‌ها و تقویت حافظه می‌شود.

 

خواص کندر برای دستگاه گوارشی

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که کندر، در ترکیب با سایر دارو‌های گیاهی، درد شکم، نفخ، و حتی افسردگی و اضطراب را در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کاهش می‌دهد.

خواص کندر برای سلامت دهان و دندان

کندر می‌تواند به بهبود بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری لثه کمک کند. اسید بوسولیک‌های موجود در این صمغ دارای خواص ضد باکتریایی قوی هستند که می‌تواند به پیشگیری و درمان عفونت‌های دهان کمک کند و بنابراین جویدن کندر برای سلامت دهان و دندان توصیه می‌شود. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگان آدامس حاوی کندر را به مدت ۵ ساعت جویدند که نمونه‌های بزاق نشان دهنده کاهش تعداد میکروب‌ها در دهان این افراد بود.

خواص ضد پیری

کندر یک آنتی اکسیدان قوی است به همین دلیل خاصیت ضد پیری دارد.آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد، که مولکول های بسیار واکنش پذیر با الکترون های جفت نشده هستند، کمک می کنند. همانطور که رادیکال های آزاد در اطراف بدن حرکت می کنند و به دنبال الکترونی برای جفت شدن می گردند، می تواند به DNA آسیب برساند که روند پیری را تسریع می کند.همچنین، آنتی اکسیدان ها به کاهش سرعت و توقف آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. این به جوانسازی پوست کمک می کند.

هر روز صبح ناشتا کندر میل کنید. به لحاظ اینکه یکی از مهمترین خواص خوردن کندر صبح ناشتا به کاهش وزن و تناسب اندام اختصاص یافته و افراد زیادی به‌واسطه مصرف این داروی گیاهی توانسته‌اند وزن خود را کاهش داده و به حد ایده‌آل برسانند. شایان ذکر است که خواص خوردن کندر صبح ناشتا صرفاً به کاهش وزن محدود نمی‌شود؛ در واقع مصرف این گیاه دارویی مؤثر موجب افزایش استحکام لثه‌ها، رفع بوی بدن دهان، قطع تکرر ادرار، ضدعفونی‌کننده و گندزدایی بدن، درمان التهاب روده، بهبود هضم غذا و غیره می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد