شناسه خبر: ۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

ماسک رفع لکه | ماسک خیار | ماسک رفع تیرگی چشم

معرفی بهترین ماسک برای رفع لکه صورت و تیرگی دور چشم + روش تهیه

در این مطلب انواع ماسک خیار را معرفی کرده ایم.برای برطرف کردن جوش و لک از ماسک خیاراستفاده کنید.

ماسک

پر بازدید

ترینی‌ها :

چرا ماسک خیار؟ دوستان عزیز برای احتیاط، قبل از اینکه ماسک را بر روی پوست صورت و بخش های حساس بدنتان امتحان کنید، با تست کردن بخش کوچکی از ماسک بر روی پوست مچ دست یا بازو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از نداشتن آلرژی و حساسیت نسبت به آن ماسک اطمینان حاصل کنید. نشانه های حساسیت در بیشتر موارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بروز خواهند کرد.

چرا ماسک خیار ؟

از عصاره‌ خیار در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و ژل های شستشو استفاده می شود. ماسک خیار به زیباتر شدن چشم های شما کمک می کند زیرا پف زیر چشم‌ را درمان می کند. خیار یکی از بهترین آبرسان های طبیعی ست و می تواند به شادابی و لطافت بیشتر پوست شما کمک کند. ماسک خیار را می توانید به تنهایی استفاده کرده یا با مواد دیگری نظیر گلاب، زردچوبه، لیمو ترش، نعناع و سیب زمینی ترکیب کنید تا خاصیتش چند برابر شود.

ماسک خیار به تنهایی چه خواصی دارد؟

اگر دوست دارید خیار را به تنهایی استفاده کنید با ما همراه باشید. برای این منظور بخشی از خیار را خرد یا رنده کرده، سپس آبش را گرفته و به عنوان ماسک استفاده نمایید. همچنین می توانید از خیار رنده شده به عنوان ماسک استفاده کرده و شادابی را به پوست تان هدیه بدهید.

ماسک خیار یخی

ماسک خیار یخی به آبرسانی پوست شما کمک کرده و جای جوش ها را کمرنگ تر می نماید. برای این ماسک تنها به یک خیار نیاز دارید. سر خیار را ببرید و آن را به مدت چند ساعت داخل فریزر قرار دهید سپس بیرون آورده و پوست تان را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. باید سر بریده شده خیار را بر روی پوست خود قرار دهید سپس از سمت پایین به بالا بکشید. بعد از تمام شدن ماساژ بخشی از سر خیار را جدا کرده و آن را برای مصرف بعدی درون فریزر قرار دهید.

ماسک خیار به همراه نعناع

برای استفاده از این ماسک به آب خیار و آب نعناع و پنبه نیاز دارید. نعناع هم مانند خیار موجب خنک شدن و طراوت پوست صورت شما می شود، به همین دلیل در بسیاری از ژل های شستشو صورت به کار می رود و مورد استفاده قرار می گیرد. نعناع پوست شما را سفت و جوان می کند و برای درمان آکنه و جوش هم به کار می رود.

طرز تهیه

برای درست کردن این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری آب خیار را با ۱ قاشق غذاخوری آب نعناع ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را با استفاده از یک پنبه بر روی صورت خود بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا تاثیرش را بگذارد سپس آن را شسته و پوست خود را تمیز کنید.

چند بار در هفته استفاده کنیم ؟

اگر پوست شما مستعد جوش است و به دنبال ماسکی برای شادابی و شفاف شدن پوست خود هستید، ماسک خیار و نعناع انتخاب مناسبی ست. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

ماسک خیار به همراه هویج

برای استفاده از این ماسک به خیار رنده شده و آب هویج و خامه‌ ی ترش نیاز دارید. این ماسک برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب است و رطوبت پوست شما را افزایش می دهد. زمانی که رطوبت پوست شما افزایش پیدا کند پوستی شاداب تر و زیباتر خواهید داشت.

طرز تهیه

۱ قاشق غذاخوری خیار رنده شده را با ۱ قاشق غذاخوری آب هویج ترکیب کنید سپس ۱ قاشق غذاخوری خامه‌ ی ترش به آن اضافه کنید تا به ماسکی با فرم خمیری تبدیل شود. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان پوست خود را با آب ولرم شسته و تمیز کنید.

چند بار در هفته استفاده کنیم ؟

ماسک خیار و هویج برای دوستانی که پوست خشک و حساس دارند مناسب است. این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید. قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت از نداشتن حساسیت اطمینان حاصل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد